Pressinbjudan: Invigning av Baltic Sea Science Center 11 april

H.K.H. Kronprinsessan Victoria inviger det nya kunskapshuset på Skansen - Baltic Sea Science Center - den 11 april tillsammans med Skansenchefen John Brattmyhr och stiftelsen BalticSea2020 grundare Björn Carlson. Den nya byggnaden realiserar en vision om ett centrum för lärande, insikter och forskning om Östersjön.

I det nya kunskapscentret Baltic Sea Science Center kan man gå under ytan och utforska Östersjön i de stora akvarierna, i de interaktiva utställningarna och uppleva världen under ytan i filmsalen.

Verksamheten utformas i samråd med ett kunskapsråd som består av representanter från Stockholms universitet, Sveriges Lantbruksuniversitet, Stockholm Vatten och Avfall och stiftelsen BalticSea2020.

H.K.H. Kronprinsessan Victoria och ansvariga från Skansen, BalticSea2020 inviger Baltic Sea Science Center den 11 april kl 14.00. På plats finns även representanter för Stockholms universitet, Sveriges Lantbruksuniversitet och Stockholm Vatten och Avfall.

Datum: 11 april
Tid: 14.00
Plats: Skansen - mellan Skansen-Akvariet och  Galejan
OSA 8 april till Christina Hamnqvist, pressansvarig Skansen

som också svarar på övriga frågor, 0729-837955

Information om Baltic Sea Science Center finns på skansen.se

Yvonne Nordlind ny marknads- och kommunikationschef på Skansen11.9.2019 07:00:00 CESTPressmeddelande

Yvonne Nordlind har tillträtt som ny chef för Marknads- och kommunikationsavdelningen på Skansen och ingår i Skansens ledningsgrupp. Yvonne kommer närmast från Barncancerfonden och har lång erfarenhet som kommunikations- och marknadschef från både ideell sektor och internationella storföretag. Som Skansens marknads- och kommunikationschef kommer Yvonne att leda marknadsteamet och fortsätta stärka Skansen som ett friluftsmuseum i världsklass.