Pressinbjudan: Lindholmen Software Development Day 28 oktober, 2016 - Omvälvande förändringar inom ICT, digitalisering och automation diskuteras av branschens toppnamn

”Disruptive Innovation - Opportunities and threats in a new business environment” är temat för årets Lindholmen Software Development Day, som den 28 oktober anordnas för tolfte året i rad. På plats som både talare och besökare finns en stor del av landets spetskompetens inom mjukvaruutveckling.

Årets konferens bjuder på 25 experter som delar med sig av det senaste på området inom trender, teknik, processer och metoder. På eftermiddagen ges även möjlighet att fördjupa dialogen med flera talare på ’Open Space’. Ett 20-tal företag finns också på plats i konferensens utställningshall och visar sina senaste produkter och tjänster inom mjukvaruutveckling.

- Det är fantastiskt att kunna samla så många av branschens intressantaste aktörer och 600 deltagare under en dag som denna. Att det är tolfte året i rad vi arrangerar Software Development Day här på Lindholmen Science Park visar att det är denna typ av samverkansmiljöer som efterfrågas och behövs för att driva innovativa krafter i Sverige framåt, i en tid som kännetecknas av stora förändringar inom teknikområdet Software Development, säger ordförande i programkommittén Anders Dyvermark, Assisting Sector Manager Radio Base Station Configuration Software, Ericsson.

Lindholmen Software Development Day är en årlig mötesplats för mjukvaruindustrin som drivs som ett samverkansprojekt mellan Ericsson, Chalmers, Göteborgs universitet, Volvo Cars, AB Volvo, Cybercom, Ascom, Combitech, HiQ, Business Region Göteborg och Lindholmen Science Park. Syftet är att stödja samverkan, innovationer, nya samarbeten och företag inom mjukvaruutveckling samt att stärka ICT-branschen i Västsverige. Hit kommer både regionala, nationella och internationella besökare och talare.

Tid: 28 oktober, kl 08:30 - 16:30
Plats: Lindholmen Conference Centre, Lindholmspiren 3-5, Göteborg

Utdrag ur programmet
08:40 – 09:00
Disrupt the Dinosaurs, How to save or kill a large enterprise, Johan Sköld, Chalmers Venture
09:00 – 09:20
Networked Society, Erik Kruse, Ericsson
09:20 – 09:40
What role can innovation and digitalization play for an industry in need of disruption?
Lars Backström, Västtrafik
11:00 – 11:20
Business Ecosystems: Competition or Collaboration, Helena Olsson, Malmö University
11: 00 – 11:20
Open Source Business Innovation in the Software World Christian Berg, Safer Society
14:10 – 14:30
Software Applications for Analyzing Emergency Calls, Frida Hermansson, TUCAP at

Mer info om Lindholmen Software Development Day

Länk till hela programmet

För information om konferensen:
Caroline Karlsson, eventansvarig Lindholmen Science Park,
tel 031-764 70 30, caroline.karlsson@lindholmen.se

För medverkan:
Anna Hafström Kováts, pressansvarig, Lindholmen Science Park,
tel 0723-515280, anna.hafstrom.kovats@lindholmen.se

Lindholmen Science Park är en internationell samverkansmiljö för forskning, innovation och utbildning inom Transport, ICT och Media. Vi erbjuder en neutral utvecklingsmiljö där aktörer från näringsliv, akademi och samhälle tillsammans kan driva stora forsknings- och utvecklingsprojekt. Under snart 15 år har vi varit med och skapat framgångsrika samarbeten och innovationer.

E-post: info@lindholmen.se

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Pressinbjudan: Lindholmen Software Development Day 26 oktober - Hur förändras vårt samhälle och beteende med nya mjukvarutjänster?24.10.2017 11:32Pressinbjudan

”The Software Society - The interaction between our changing behavior, our society, and the new landscape of Software Services” – Det är temat för årets Lindholmen Software Development Day, som anordnas för trettonde året i rad. Konferensprogrammet är det vassaste hittills och eventets drygt 600 platser har varit fulltecknade sedan i juni.