PRESSINBJUDAN till seminariet "På väg mot hållbara transporter"

Välkommen till seminariet "På väg mot hållbara transporter", i Malmö Börshus den 23 maj, och träffa E.ON, Scania och IKEA Group.

Bild: Nordic Clean Energy Week

Det är stort fokus på hållbara transporter idag. Både bland politiker, företagare och allmänheten. Men har du ändå en känsla av att förändringen sker för långsamt?

Frågan är då var problemet ligger: Är det transportköparen som vill hålla nere konstaderna och inte ställer rätt krav? Är det lastbilstillverkaren och de tekniska möjligheterna som hindrar utvecklingen? Eller är det energibolaget som inte har byggt ut infrastrukturen tillräckligt?

På seminariet ”På väg mot hållbara transporter” den 23 maj i Malmö Börshus kommer hela värdekedjan (bränsle, fordon, kunden) att vara på plats för att samtala om dagens utmaningar och möjligheter. Här diskuterar E.ON, Scania och IKEA Group om hur de, både enskilt och tillsammans, kan bli bättre på att driva utvecklingen för hållbara transporter.

Under samtalen kommer även pressen att ha möjlighet att ställa frågor.

• Datum: onsdag 23 maj
  • Tid: 15:00-16:00
  • Plats: Malmö Börshus, Malmö

Välkommen!

För mer information, kontakta:

E.ON Sverige: Anna Grauers, Head of G-mobility E.ON  +46 70 399 51 06

Scania: Henrik Dahlsson, Senior Advisor Hållbara Transporter Scania Sverige, +46 70 086 94 40

IKEA Group: Daniela Rogosic, Press Officer, +46 733531297

Bild: Nordic Clean Energy Week

E.ON är ett av Europas största privatägda energibolag med cirka 40 000 anställda och bidrar till omställningen av ett hållbart samhälle. E.ON Sverige, där även Danmark ingår, producerar och levererar energi och energilösningar i form av el, gas, värme, kyla samt energirelaterade tjänster till en växande privat- och företagsmarknad. E.ON har mer än 32 miljoner kunder i Europa och Nordamerika och vi har investerat 11 miljarder euro de senaste tio åren i förnybara energikällor.

Fastighetsbranschen bra men kan bli bättre3.7.2018 08:00Pressmeddelande

Fastighetsbranschen är en av de branscher som tagit stora kliv när det gäller att gå mot ökad hållbarhet. Det är helt förståeligt. Fastighetens värde ökar, hållbarhet är efterfrågat från hyresgäster och ett hållbart perspektiv sänker kostnaderna för fastighetsägaren. Samtidigt visar en undersökning som SB Insight gjort på uppdrag av E.ON att det finns mycket kvar att göra. Mest överraskande är att ingen av de fastighetsbolag som har deltagit i undersökningen har krav på återvunnet material i sina upphandlingar.