Pressinbjudan: Välkommen till jobbmässa i Uddevalla klockan 14

Förutom arrangörerna och ett 20-tal besöksnäringsföretag finns också aktörer som Hotell & Restaurangfacket och VUX Uddevalla vuxenutbildning på plats för att informera om besöksnäringen som arbetsplats. Arbetssökanden som kommer till mässan får också träffa representanter för ett flertal branschspecifika utbildningar.

–  Många som tidigare arbetade inom besöksnäringen har under pandemin hittat anställning i andra branscher eller börjat studera. Därför finns ett stort behov hos hotell, restauranger och boendeanläggningar att hitta arbetskraft, och där kan vi på Turistrådet vara till hjälp på flera olika sätt, säger Linda Sturk, projektledare kompetensförsörjning, Turistrådet Västsverige.

Media hälsas välkomna att närvara under hela eller vid delar av jobbmässan.

Praktisk information

Det finns möjlighet till intervjuer med såväl mässbesökare som med representanter från arrangörer, deltagande företag och övriga aktörer.

Plats: Margretegärdeskolan (Skolgatan 2, 451 81 UDDEVALLA). Använd ingången från parkeringssidan/Jacob Trahnsgatan. Mässan sker på våning 3.

Tid: 14-17

Presskontakt på plats: Jenny Mårtensson, kommunikatör Fyrbodals kommunalförbund ((jenny.martensson@fyrbodal.se eller 0730-480091)

Övrig presskontakt (ej på plats): Johan Wetterberg, kommunikatör Turistrådet Västsverige (johan.wetterberg@vastsverige.com eller 031-818390)

Lista på samtliga deltagande företag: https://www.vastsverige.com/jobb/rekryteringsmassa-29-mars-2022/deltagande-arbetsgivare/

Turistrådet Västsveriges webbplats om kompetensförsörjning: https://www.vastsverige.com/turistradet-vastsverige/kompetensforsorjning/

Storsatsning på filmen som upplevelse i Västra Götaland23.8.2022 10:00:00 CEST | Pressmeddelande

Den 1 september drar Turistrådet Västsverige igång sin kampanj Kulturhöst i Västsverige, som presenterar kulturupplevelser man kan uppleva i Västsverige de kommande månaderna. En av nyheterna för året är att lyfta fram Västra Götaland som Skandinaviens ledande filmregion, fylld av inspelningar, filmfestivaler och inte minst biografer. Här samarbetar Turistrådet Västsverige med 30-årsjubilerande Film i Väst.