Pressinbjudan: Vårdföretagarna möter Jönköpingspolitiker för framtidsdiskussion om välfärden

Inga-Kari Fryklund är förbundsdirektör för Vårdföretagarna

Vårdföretagarnas förbundsdirektör träffar politiker från både majoritet och opposition. Efter mötet med Ann-Marie Nilsson (C) är Inga-Kari Fryklund tillgänglig för frågor från media.

Datum: Tid: 12.00-12.30
Plats: Nordström Assistans, Tegnérgatan 5, Jönköping

- Efter flera förlorade år med prat om vinstbegränsningar är det nu läge vända blad och istället diskutera de verkliga utmaningarna för vården och omsorgen. För det finns utmaningar. Hur ska vi kunna rekrytera medarbetare, hur ska vi klara den nödvändiga utbyggnaden av äldreboenden, och hur kan vi gemensamt höja kvaliteten på all vård och omsorg, oberoende av driftsform, säger Inga-Kari Fryklund, förbundsdirektör Vårdföretagarna.

Anders Manell, presschef, 070-314 57 29

Inga-Kari Fryklund är förbundsdirektör för Vårdföretagarna

Pressinbjudan: Vårdföretagarna möter politiker för framtidsdiskussion om välfärden4.5.2018 13:26Pressmeddelande

I en undersökning som Vårdföretagarna låtit Demoskop genomföra är stödet i Dalarna för valfriheten i välfärden stort. Stödet för rätten att själv välja vilken vårdmottagning man ska vända sig är hela 80 procent. Möt Vårdföretagarnas näringspolitiske chef, Håkan Tenelius, som berättar om undersökningen och svarar på frågor om vården och omsorgens utmaningar efter valet.