Programmet klart för Socialdemokraternas kongress 2021

Programmet för Socialdemokraternas kongress ”Vi bygger landet” är klart.

Här finner du programmet.

Kongressen sker 3-7 november. Under kongressen kommer ny partiordförande, ny partisekreterare, med flera väljas. Kongressen kommer också ta ställning till partiets politiska riktlinjer och motioner på sex områden. Handlingarna till kongressen är sedan tidigare publicerade på partiets hemsida där programmet nu också publicerats: https://www.socialdemokraterna.se/kongress/handlingar-kongress-2021

Kongressens dagar har följande namn:

3 nov: Arbetarrörelsedagen
4 nov: Välfärds- och kunskapsdagen
5 nov: Trygghetsdagen
6 nov: Jobb- och klimatdagen
7 nov: Internationella dagen

Presskontakt; Johannes Svensson, 076-766 53 26, johannes.svensson@socialdemokraterna.se

Välkommen på pressträff med Elvy Söderström, sammankallande i Socialdemokraternas valberedning29.9.2021 12:10:07 CEST | Pressmeddelande

Pressträffen äger rum 14.00 idag 29 september på Sveavägen 68 och går även att följa på partiets sociala medier. Det kommer finnas möjlighet till frågor och enskilda intervjuer. Föranmälan senast 13.00. Insläpp från 13.15. Medtag presslegitimation. Begränsat antal platser – högst två deltagare per redaktion. Anmälan görs här senast 13.00 den 29 september: https://forms.gle/KsUF6v3ZJAagUKra9 Presskontakt Johannes Svensson, 076-766 53 26, johannes.svensson@socialdemokraterna.se