Publiksuccé och stående ovationer för Peter Jöbacks popteater ”Med Hjärtat Som Insats”

I torsdags den 20 september hade Peter Jöbacks popteater ”Med Hjärtat Som Insats” stor premiär på Cirkus i Stockholm. Showen som bygger på en tanke och idé av Peter Jöback i regi av Sveriges egna showman Hans Marklund bemöttes med stående ovationer och jubel från publiken.

2Entertain - part of Moment Group

Premiären föranleddes av mingel och röda mattan på Cirkus. Många välkända ansikten var på plats under premiärkvällen och här är ett axplock av vad som sagts om showen:

Jöback bränner verkligen till när han blottar sitt hjärta – Svenska Dagbladet

Helt makalöst VACKERT och SNYGGT– QX

Han visar vilken stjärna han är - Expressen

Jöback sjunger med stark passion – Aftonbladet

En överväldigande föreställning – Eskilstunakuriren

En modig och magisk show – Skånska Dagbladet

Sjunger gudomligt genom hela föreställningen – QX

Kan en svensk show bli bättre..? – Kai Martin blog

"Välkommen till min popteater! Det här är min hyllning till entertainerskapet, livet och kärleken. Men också min hyllning till det mod som krävs för att ha hjärtat som insats. Det mod som krävs att våga omfamna sin historia, bära den som en krona och med stolthet säga ”det här är jag” - Peter Jöback

Peters handplockade ensemble består av:
Marianne Mörck
Jens Hultén
Gunilla Backman
Frida Öhrn
Carl Noremo
Elin König Andersson
Daniel Mauricio
John Österlund/Erik Källsäter (Peter som barn)

Showens längd: 100 minuter

Biljetter via: Showtic.se

”Med Hjärtat Som Insats” produceras av: 2Entertain, Live Nation, Vicky Nöjesproduktion i samarbete med Sinclair Entertainment

2Entertain har sedan tidigare kontor i Sverige (Stockholm, Göteborg och Falkenberg), Norge (Oslo) och genom att gå in i Tyskland (Hamburg) 2017 etablerade man sig även utanför Norden.

070-181 59 71http://www.momentgroup.com/

Prisbelönta historien om Dreamgirls blir musikal på China Teatern i Stockholm13.3.2024 09:00:00 CET | Pressmeddelande

Den hyllade musikalen om Dreamgirls kommer för första gången att sättas upp som musikal i Norden. Dreamgirls – The Musical har spelats för fulla hus på såväl Broadway som i West End samt filmatiserats 2006 med bland andra Beyoncé Knowles, Jennifer Hudson och Eddie Murphy i huvudrollerna. Dreamgirls - The Musical bjuder på en gripande resa fylld av drömmar, kärlek, vänskap och svek i regi av en av landets mest hyllade regissörer, Edward af Sillén med svensk översättning av Calle Norlén. Premiär 12 september 2024 på China Teatern i Stockholm.