Publiksuccé och stående ovationer för Peter Jöbacks popteater ”Med Hjärtat Som Insats”

I torsdags den 20 september hade Peter Jöbacks popteater ”Med Hjärtat Som Insats” stor premiär på Cirkus i Stockholm. Showen som bygger på en tanke och idé av Peter Jöback i regi av Sveriges egna showman Hans Marklund bemöttes med stående ovationer och jubel från publiken.

2Entertain - part of Moment Group

Premiären föranleddes av mingel och röda mattan på Cirkus. Många välkända ansikten var på plats under premiärkvällen och här är ett axplock av vad som sagts om showen:

Jöback bränner verkligen till när han blottar sitt hjärta – Svenska Dagbladet

Helt makalöst VACKERT och SNYGGT– QX

Han visar vilken stjärna han är - Expressen

Jöback sjunger med stark passion – Aftonbladet

En överväldigande föreställning – Eskilstunakuriren

En modig och magisk show – Skånska Dagbladet

Sjunger gudomligt genom hela föreställningen – QX

Kan en svensk show bli bättre..? – Kai Martin blog

"Välkommen till min popteater! Det här är min hyllning till entertainerskapet, livet och kärleken. Men också min hyllning till det mod som krävs för att ha hjärtat som insats. Det mod som krävs att våga omfamna sin historia, bära den som en krona och med stolthet säga ”det här är jag” - Peter Jöback

Peters handplockade ensemble består av:
Marianne Mörck
Jens Hultén
Gunilla Backman
Frida Öhrn
Carl Noremo
Elin König Andersson
Daniel Mauricio
John Österlund/Erik Källsäter (Peter som barn)

Showens längd: 100 minuter

Biljetter via: Showtic.se

”Med Hjärtat Som Insats” produceras av: 2Entertain, Live Nation, Vicky Nöjesproduktion i samarbete med Sinclair Entertainment

2Entertain har sedan tidigare kontor i Sverige (Stockholm, Göteborg och Falkenberg), Norge (Oslo) och genom att gå in i Tyskland (Hamburg) 2017 etablerade man sig även utanför Norden.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i fyra affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

PREMIÄR FÖR NYA KOMEDIN ”BAGAGE” MED ANNIKA ANDERSSON, GUSTAF HAMMARSTEN, EMMA PETERS OCH ROBIN STEGMAR PÅ LISEBERGSTEATERN!1.2.2019 10:37:50Pressmeddelande

Premiärkväll för romantiska komedin ”Bagage” med Annika Andersson, Gustaf Hammarsten, Emma Peters och Robin Stegmar i huvudrollerna på anrika Lisebergsteatern. Redan före premiären är flertalet extraföreställningar släppta och intresset för årets komedisatsning ”Bagage” är stort och spelas fram till den 30 mars 2019!

MEGASUCCÉ FÖR OLA SALO PÅ RONDO - NU SLÄPPS YTTERLIGARE 5000 BILJETTER1.2.2019 10:12:07Pressmeddelande

Torsdagen den 24 januari hade Ola Salo premiär för sin första egna show "It takes a fool to remain sane" på Rondo i Göteborg. Showen hyllades till skyarna av både publik och press. ”Storslaget, Salo” skriver Aftonbladet och ger showen FYRA PLUS. Även Göteborgs-Posten hyllar showen, ger FYRA FYRAR och skriver bland annat ”Ösigt och tajt”. Pressen är enig, Salo och hans ensemble överträffade alla höga förväntningar på showen. Smålandsposten gav FEM I BETYG och skrev att ”Salo levererade som aldrig förr”. Även DN lovordade showen och skrev ”Träffar rätt i hjärtat”.

Uppdatering avseende 2Entertains satsning på den tysktalande marknaden30.1.2019 15:21:39Pressmeddelande

2Entertains satsning på den tysktalande marknaden avbryts i nuvarande format. Satsningens resultatpåverkan på koncernen under fjärde kvartalet 2018 uppgick till -10 msek och totalt för helåret till -17,8 msek. Arbete pågår med att utröna om förutsättningar finns för att, med mindre risktagande, fortsätta satsningen genom att öppna för ett samarbete med ett av Tysklands största produktionsbolag. Resterande kostnader för satsningen i nuvarande format beräknas uppgå till cirka 3 msek.