Publiksuccé och stående ovationer för Peter Jöbacks popteater ”Med Hjärtat Som Insats”

I torsdags den 20 september hade Peter Jöbacks popteater ”Med Hjärtat Som Insats” stor premiär på Cirkus i Stockholm. Showen som bygger på en tanke och idé av Peter Jöback i regi av Sveriges egna showman Hans Marklund bemöttes med stående ovationer och jubel från publiken.

2Entertain - part of Moment Group

Premiären föranleddes av mingel och röda mattan på Cirkus. Många välkända ansikten var på plats under premiärkvällen och här är ett axplock av vad som sagts om showen:

Jöback bränner verkligen till när han blottar sitt hjärta – Svenska Dagbladet

Helt makalöst VACKERT och SNYGGT– QX

Han visar vilken stjärna han är - Expressen

Jöback sjunger med stark passion – Aftonbladet

En överväldigande föreställning – Eskilstunakuriren

En modig och magisk show – Skånska Dagbladet

Sjunger gudomligt genom hela föreställningen – QX

Kan en svensk show bli bättre..? – Kai Martin blog

"Välkommen till min popteater! Det här är min hyllning till entertainerskapet, livet och kärleken. Men också min hyllning till det mod som krävs för att ha hjärtat som insats. Det mod som krävs att våga omfamna sin historia, bära den som en krona och med stolthet säga ”det här är jag” - Peter Jöback

Peters handplockade ensemble består av:
Marianne Mörck
Jens Hultén
Gunilla Backman
Frida Öhrn
Carl Noremo
Elin König Andersson
Daniel Mauricio
John Österlund/Erik Källsäter (Peter som barn)

Showens längd: 100 minuter

Biljetter via: Showtic.se

”Med Hjärtat Som Insats” produceras av: 2Entertain, Live Nation, Vicky Nöjesproduktion i samarbete med Sinclair Entertainment

2Entertain har sedan tidigare kontor i Sverige (Stockholm, Göteborg och Falkenberg), Norge (Oslo) och genom att gå in i Tyskland (Hamburg) 2017 etablerade man sig även utanför Norden.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i fyra affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Danny är tillbaka med ny scenshow på The Theatre, Gothia Towers i höst28.3.2019 15:19:37 CETPressmeddelande

Efter tre utsålda säsonger på Hamburger Börs i Stockholm och Gothia Towers i Göteborg (The Theatre) med sin publik- och kritikerhyllade show NU, så har Danny haft ett publikt uppehåll i närmare 2 år. Detta för att ladda batterierna till nästa stora show – ”The Run(a)way show”. En modern popshow med ett helt nytt scenuttryck, som kommer att ha urpremiär på The Theatre i GÖTEBORG den 31 oktober 2019.