Rättelse: Pressmeddelande 8.10.2019 klockan 16:49:27 avseende ny regionsekreterare och tf. ekonomiansvarig

Byggnads Stockholm-Gotland är det trygga fackförbundet för byggnadsarbetare och byggnadslärlingar. Vi är cirka 16 000 stolta yrkesarbetare som jobbar inom ett trettiotal olika yrkesgrupper i allt från stora internationella företag till små familjeföretag.

291 tips om misstänkt brottslighet inom bygg under 202319.3.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Arbetslivskriminalitet är ett utbrett problem i Sverige och byggsektorn bedöms vara en av de branscher som är mest utsatta. De tips om misstänkt brottslighet som lämnas till Fair Play Bygg rör bland annat skattebrott, penningtvätt och människoexploatering. Den 19 mars lanseras Fair Play Byggs årsrapport 2023 med statistik och förslag på åtgärder för att bekämpa brottsligheten i byggbranschen.