Rebecka Fogelmarck ny chef för TT:s inrikesredaktion

Rebecka Fogelmarck tar över som chef för TT:s inrikesredaktion. Hon har lång och bred erfarenhet från olika roller på TT Nyhetsbyrån och kommer senast från jobbet som nyhetschef på nyhetsdesken.
Rebecka Fogelmarck är ny chef för inrikesredaktionen på TT Nyhetsbyrån. Foto: Jessica Gow/TT

Vi på TT Nyhetsbyrån är så glada över att Rebecka vill ta steget från vår omvärldsdesk till denna nya viktiga roll. Från att ha haft stort fokus på det snabba nyhetsarbetet går hon nu till vår viktiga inrikesgrupp. Jag är övertygad om att hon kommer att leda arbetet på ett både tryggt och målmedvetet sätt, säger övergripande nyhetschef och biträdande redaktionschef Lisa Abrahamsson.

Att vi fortsätter att vara en robust, lyhörd nyhetsbyrå och ett pålitligt nav i Mediesverige är grunden för TT, säger Rebecka Fogelmarck.

Vi har precis gått igenom en större omorganisation och har ett nyhetsintensivt  men mycket intressant  år bakom oss med pandemin. Mitt mål nu är att ge en grupp kloka, pålästa och duktiga reportrar bästa tänkbara förutsättningar för nyhetsarbete, fördjupning, konstruktiv journalistik och arbetsglädje, säger Rebecka Fogelmarck.

Hon leder nyhetsarbetet för inrikesgruppen i nära samarbete med övriga gruppchefer och nyhetschefer.

TT bygger på ett utpräglat lagarbete med många listiga hjärnor och jag är mycket stolt och tacksam över att få vara en del av det här laget, säger Rebecka Fogelmarck.

Tina Remius Strömberg tar över rollen som nyhetschef morgon på nyhetsdesken efter att ha haft samma roll på kvällen. TT:s erfarne nyhetsreporter Tomas Bengtsson tillträder som ny nyhetschef på kvällen.

Med Rebecka, Tina och Tomas i sina nya roller kommer vi fortsatt att ha chefer som jobbar för ett starkt lag och som brinner för journalistiken. En bra start på 2021 och vårt viktiga arbete under kommande år, säger Lisa Abrahamsson.

För frågor:

Lisa Abrahamsson, biträdande redaktionschef TT Nyhetsbyrån
mobil 070 25169 46,
lisa.abrahamsson@tt.se

Rebecka Fogelmarck, chef för inrikesredaktionen TT Nyhetsbyrån
mobil 070 848 48 50, rebecka.fogelmarck@tt.se

Om TT Nyhetsbyrån

1921 grundades TT som en oberoende nyhetsförmedlare. I dag är namnet TT Nyhetsbyrån och förutom leverantör av redaktionellt innehåll till Mediesverige så erbjuder man även bildbank, nyhetsbevakning och pressreleasetjänst till mängder av företag och myndigheter. TT har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Bryssel och Sydney. TT-Gruppen omsätter cirka 700 miljoner kronor och här ingår även medieanalysföretaget Retriever.