Rekordkör sjunger in julen på Skansen 1:a advent

Alla kan sjunga in julen! Den 27 kl 16 november intar Caroline af Ugglas Sollidenscenen tillsammans med Kör för alla. Den stora kören med 800 sångare bjuder på ett program med julsånger där också publiken kan sjunga med.

– Vi är vana att ha flera tusen i publiken framför Sollidenscenen, men vi har aldrig tidigare haft 800 sångare  scenen, säger Maria Kirsch, producent på Skansen.

Skansens julmarknad går i år av stapeln för 114:e gången, och körsång på området har varit ett stående inslag, men att alla kan vara med och sjunga in julen är helt nytt. Ett stort antal körsångare kommer att gå sjungande genom julmarknaden när bodarna börjar stänga kl 16.00 för att dra med sig besökare till Sollidenscenen.

– Vi vågar lova garanterat maffig julstämning extra allt. Eftersom det är en utomhuskonsert är den av lite kortade modell, ca 30 minuter, säger Maria Kirsch.