Rekordslagning av Team Pergamon i segern mot BK Kaskad

Team Pergamon slog under söndagen nytt rekord för 8-mannalag när de besegrade serieledande BK Kaskad i herrarnas elitserie. Partillelaget fick ihop 7942 poäng, vilket är ett snitt på drygt 248 poäng per serie.
Team Pergamon slog under söndagen nytt rekord för 8-mannalag med 7942 poäng över fyra serier.

Det bjöds på storspel i toppmötet mellan Team Pergamon och BK Kaskad vid John Scott´s i Partille Arena. Team Pergamon slog 7942 poäng över fyra serier vilket är den högsta slagningen någonsin i svensk seriebowling. Även BK Kaskad stod för en riktigt stark insats i matchen och slog 7587, vilket totalt i matchen ger ett snitt på 242 poäng över 16 spelare.

Läs mer om rekordet här.

Matchfakta