Robert Gustafsson flyttar in på Rondo i höst med ny krogshow

Nu är det klart att Robert Gustafsson tar med sig kult-bandet Rolandz och sina andra karaktärer till anrika Rondo i Göteborg i höst. Krogshowen som går under namnet ”Rolandz på Rondo” har premiär i september och de lär bli både festligt, folkligt och en hel del fuldans.

Robert Gustafsson på Rondo

2Entertain - part of Moment Group

Det var 2011 som Robert Gustafsson senast stod på Rondos scen och gjorde då storslagen succé med sin hyllade jubileumsshow. Nu är en av våra främsta komiker och skådespelare tillbaka och han tar denna gång, tillsammans med Rolandz, med oss på en sprakande show med mycket skrålande allsång. Kult-bandet Rolandz fick sitt genombrott 2008 och är nu även aktuella i årets Melodifestival med sitt bidrag ”Fuldans”. Roland Järverup är bandets sångare. Denne sympatiske värmlänning, som vi träffade för första gången i ”Torsk på Tallin” har kommit att bli en av Robert Gustafssons mest omtyckta rollfigurer.

"Det ska bli kul att komma till Rondo! Har de hårspray i Göteborg? Och fungerar interrailkortet på spårvagnen? Jag får ta bussen annars..." - Roland Järverup

Förutom Roland, så dyker dessutom flera av Roberts omåttligt populära karaktärer upp i showen och underhåller med både färskt och efterlängtat material. För vem kan undgå att älska den fryntliga och eldiga Greger Hawkwind, brandchefen med sin kilt, sina pumps och sin pipa. Och bli inte förvånad om även ur-göteborgaren Wejron i Ottan, kliver fram med knuten näve och termos och uppmanar till kamp. Eller varför inte speedwaylegendaren Tony Rickardsson som inte alls är bitter utan gasar fram sina sanningar och får oss att kikna av skratt.

Förutom alla hyllade rollprestationer på scen, så har Robert Gustafsson också gjort minst lika många prisade roller inom filmen. Han har bland annat hyllats för sin enastående rollprestation i ”Fyra nyanser av brunt”, som han fick en Guldbagge för 2004. Nu senast har han hyllats världen över för sin fantastiska rollprestation i "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann" (filmen är den största svenska succén någonsin och har sålts till 52 länder). För den rollen blev Robert Gustafsson även nominerad till Guldbagge för Bästa manliga huvudroll.

"Rolandz på Rondo" spelas följande datum under hösten:

Tors 27 sept kl. 21:00  PREMIÄR!
Fred 28 sept kl. 21:00
Fred 14 dec kl. 21:00
Lörd 15 dec kl. 21:00

Biljetterna släpps den 5 mars, säljs via: www.showtic.se och www.liseberg.se

Presenteras av: 2Entertain och Vicky Nöjesproduktion.

2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar artister till företagskunder och driver fem teaterarenor. 2Entertain driver också biljettbokningssajten showtic.se – se mer på 2Entertain och Showtic.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Nu avslöjas de välkända ansiktena i ensemblen för Peter Jöbacks show ”Med Hjärtat Som Insats”22.5.2018 13:20Pressmeddelande

Den 20 september har Peter Jöbacks show ”Med Hjärtat Som Insats” premiär på Cirkus i Stockholm. Vi kan nu avslöja vilka sju personer som kommer att skapa magi tillsammans med Peter i ”cirkusmanegen” i höst. Peter har själv valt ut sin drömcast som kommer att komplettera honom i denna popteater. Det är en mångfacetterad ensemble med sju färgstarka artister där alla har något unikt att tillföra showen. Låt oss presentera Marianne Mörck, Jens Hultén, Elin König Andersson, Gunilla Backman, Frida Öhrn, Karl Noremo och Daniel Mauricio.

MOMENT GROUP AB (publ) offentliggör obligationsprospekt och ansöker om notering av företagsobligationer vid Nasdaq Stockholm18.5.2018 10:13Pressmeddelande

MOMENT GROUP AB (publ) ("MOMENT GROUP") offentliggjorde den 21 mars 2018 att bolaget emitterat icke säkerställda företagsobligationer om 200 miljoner SEK. Obligationerna emitteras under en total ram om 400 miljoner SEK och löper under tre år med en rörlig ränta om Stibor 3m + 6,0 procent med Stiborgolv. I enlighet med villkoren för obligationerna ska MOMENT GROUP ansöka om notering av obligationerna vid Corporate Bond List of Nasdaq Stockholm. I syfte att kunna notera obligationerna har MOMENT GROUP upprättat ett prospekt.

Sveriges populära komikertrio Thomas Petersson, Sussie Eriksson och Johan Petersson laddar för komedi på Krusenstiernska Teatern i sommar!27.4.2018 10:25Pressmeddelande

Det blir komiskt kaos när Thomas Petersson, Sussie Eriksson, Johan Petersson m.fl. kommer med prisvinnande farsklassiker ”DubbelTrubbel” till en av Sveriges vackraste sommarscener Krusenstiernska Teatern i Kalmar. Förberedelserna är nu i fullgång, manusläsning och repetitioner har startat, allt inför den stora sommarpremiären den 28 juni på Krusenstiernska Teatern.