Robert Gustafsson flyttar in på Rondo i höst med ny krogshow

Nu är det klart att Robert Gustafsson tar med sig kult-bandet Rolandz och sina andra karaktärer till anrika Rondo i Göteborg i höst. Krogshowen som går under namnet ”Rolandz på Rondo” har premiär i september och de lär bli både festligt, folkligt och en hel del fuldans.

Robert Gustafsson på Rondo

2Entertain - part of Moment Group

Det var 2011 som Robert Gustafsson senast stod på Rondos scen och gjorde då storslagen succé med sin hyllade jubileumsshow. Nu är en av våra främsta komiker och skådespelare tillbaka och han tar denna gång, tillsammans med Rolandz, med oss på en sprakande show med mycket skrålande allsång. Kult-bandet Rolandz fick sitt genombrott 2008 och är nu även aktuella i årets Melodifestival med sitt bidrag ”Fuldans”. Roland Järverup är bandets sångare. Denne sympatiske värmlänning, som vi träffade för första gången i ”Torsk på Tallin” har kommit att bli en av Robert Gustafssons mest omtyckta rollfigurer.

"Det ska bli kul att komma till Rondo! Har de hårspray i Göteborg? Och fungerar interrailkortet på spårvagnen? Jag får ta bussen annars..." - Roland Järverup

Förutom Roland, så dyker dessutom flera av Roberts omåttligt populära karaktärer upp i showen och underhåller med både färskt och efterlängtat material. För vem kan undgå att älska den fryntliga och eldiga Greger Hawkwind, brandchefen med sin kilt, sina pumps och sin pipa. Och bli inte förvånad om även ur-göteborgaren Wejron i Ottan, kliver fram med knuten näve och termos och uppmanar till kamp. Eller varför inte speedwaylegendaren Tony Rickardsson som inte alls är bitter utan gasar fram sina sanningar och får oss att kikna av skratt.

Förutom alla hyllade rollprestationer på scen, så har Robert Gustafsson också gjort minst lika många prisade roller inom filmen. Han har bland annat hyllats för sin enastående rollprestation i ”Fyra nyanser av brunt”, som han fick en Guldbagge för 2004. Nu senast har han hyllats världen över för sin fantastiska rollprestation i "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann" (filmen är den största svenska succén någonsin och har sålts till 52 länder). För den rollen blev Robert Gustafsson även nominerad till Guldbagge för Bästa manliga huvudroll.

"Rolandz på Rondo" spelas följande datum under hösten:

Tors 27 sept kl. 21:00  PREMIÄR!
Fred 28 sept kl. 21:00
Fred 14 dec kl. 21:00
Lörd 15 dec kl. 21:00

Biljetterna släpps den 5 mars, säljs via: www.showtic.se och www.liseberg.se

Presenteras av: 2Entertain och Vicky Nöjesproduktion.

2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar artister till företagskunder och driver fem teaterarenor. 2Entertain driver också biljettbokningssajten showtic.se – se mer på 2Entertain och Showtic.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Delårsrapport andra kvartalet: Ansökan till Nasdaq Stockholm inlämnad och ytterligare ett förvärv genomfört.20.7.2018 08:48Pressmeddelande

Moment Group är på väg att ta nästa steg i att etablera sig som den ledande aktören i upplevelseindustrin då koncernen i maj lämnade in en ansökan för notering vid Nasdaq Stockholm, och även genomförde uppstartsmöte med Nasdaq samt börsrevisor under kvartalet. Huvudanledningen är våra tillväxtambitioner i en växande bransch och koncernen har blivit avsevärt större det senaste året. Omsättningen (pro-rata) har på rullande 12-månader ökat med 27%. Även andra kvartalet uppvisade en hög tillväxttakt på totalt 45% och nådde pro-rata omsättning 237,9 msek (163,8 msek). Omsättningstillskottet kommer främst från Hansen inom affärsområde Event, samt inom Venues från öppningen av Kungsportshuset i Göteborg och förvärvet av Ballbreaker. Sammantaget under kvartalet utgör 38% organisk tillväxt och 7% förvärvad tillväxt.

Moment Group växer med nytt affärsområde – Immersive Experiences – som kommer att ledas av Magnus Rösman27.6.2018 12:02Pressmeddelande

Moment Group verkar i en tillväxtbransch under ständig utveckling avseende olika typer av upplevelser. I en del av branschen driver digitaliseringen nya konsumtionsmönster där gränserna mellan den fysiska och den virtuella världen suddas ut. Moment Group etablerar därför det nya affärsområdet Immersive Experiences med fokus på att nå nya målgrupper genom upplevelsekoncept som skiljer sig från koncernens befintliga portfölj. Initiativet drivs utifrån ett tydligt tillväxt- och framtidsfokus.

Premiärvecka för sommarkomedin ”DubbelTrubbel” med Thomas Petersson, Sussie Eriksson, Johan Petersson m.fl. på Krusenstiernska Teatern!27.6.2018 09:46Pressmeddelande

I morgon är det premiär för ”DubbelTrubbel” på en av Sveriges vackraste utomhusscener, Krusenstiernska Teatern i Kalmar. Denna farsklassiker, av franske mästaren Marc Camoletti, får nu nytt liv i händerna på en stjärnspäckad ensemble: Thomas Petersson, Johan Petersson, Sussie Eriksson, Anna-Karin Palmgren samt kalmariterna Martin Rydell och Anna Rydell.

Moment Group förvärvar STAR Bowling19.6.2018 16:15Pressmeddelande

Moment Group AB, en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden, förvärvar STAR Bowling AB. STAR omsätter 50 msek och har en rörelsemarginal på ca 22%. Köpeskillingen uppgår till 50 msek vilket motsvarar en EBITDA-multipel på 4,5. Förvärvet beräknas bidra med ca 6 msek till koncernens EBITDA under perioden juli - december 2018. STAR kommer att verka som ett fristående bolag inom affärsområde Venues.