Robert Gustafsson flyttar in på Rondo i höst med ny krogshow

Nu är det klart att Robert Gustafsson tar med sig kult-bandet Rolandz och sina andra karaktärer till anrika Rondo i Göteborg i höst. Krogshowen som går under namnet ”Rolandz på Rondo” har premiär i september och de lär bli både festligt, folkligt och en hel del fuldans.

Robert Gustafsson på Rondo

2Entertain - part of Moment Group

Det var 2011 som Robert Gustafsson senast stod på Rondos scen och gjorde då storslagen succé med sin hyllade jubileumsshow. Nu är en av våra främsta komiker och skådespelare tillbaka och han tar denna gång, tillsammans med Rolandz, med oss på en sprakande show med mycket skrålande allsång. Kult-bandet Rolandz fick sitt genombrott 2008 och är nu även aktuella i årets Melodifestival med sitt bidrag ”Fuldans”. Roland Järverup är bandets sångare. Denne sympatiske värmlänning, som vi träffade för första gången i ”Torsk på Tallin” har kommit att bli en av Robert Gustafssons mest omtyckta rollfigurer.

"Det ska bli kul att komma till Rondo! Har de hårspray i Göteborg? Och fungerar interrailkortet på spårvagnen? Jag får ta bussen annars..." - Roland Järverup

Förutom Roland, så dyker dessutom flera av Roberts omåttligt populära karaktärer upp i showen och underhåller med både färskt och efterlängtat material. För vem kan undgå att älska den fryntliga och eldiga Greger Hawkwind, brandchefen med sin kilt, sina pumps och sin pipa. Och bli inte förvånad om även ur-göteborgaren Wejron i Ottan, kliver fram med knuten näve och termos och uppmanar till kamp. Eller varför inte speedwaylegendaren Tony Rickardsson som inte alls är bitter utan gasar fram sina sanningar och får oss att kikna av skratt.

Förutom alla hyllade rollprestationer på scen, så har Robert Gustafsson också gjort minst lika många prisade roller inom filmen. Han har bland annat hyllats för sin enastående rollprestation i ”Fyra nyanser av brunt”, som han fick en Guldbagge för 2004. Nu senast har han hyllats världen över för sin fantastiska rollprestation i "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann" (filmen är den största svenska succén någonsin och har sålts till 52 länder). För den rollen blev Robert Gustafsson även nominerad till Guldbagge för Bästa manliga huvudroll.

"Rolandz på Rondo" spelas följande datum under hösten:

Tors 27 sept kl. 21:00  PREMIÄR!
Fred 28 sept kl. 21:00
Fred 14 dec kl. 21:00
Lörd 15 dec kl. 21:00

Biljetterna släpps den 5 mars, säljs via: www.showtic.se och www.liseberg.se

Presenteras av: 2Entertain och Vicky Nöjesproduktion.

2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar artister till företagskunder och driver fem teaterarenor. 2Entertain driver också biljettbokningssajten showtic.se – se mer på 2Entertain och Showtic.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i fyra affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

PREMIÄR FÖR NYA KOMEDIN ”BAGAGE” MED ANNIKA ANDERSSON, GUSTAF HAMMARSTEN, EMMA PETERS OCH ROBIN STEGMAR PÅ LISEBERGSTEATERN!1.2.2019 10:37:50Pressmeddelande

Premiärkväll för romantiska komedin ”Bagage” med Annika Andersson, Gustaf Hammarsten, Emma Peters och Robin Stegmar i huvudrollerna på anrika Lisebergsteatern. Redan före premiären är flertalet extraföreställningar släppta och intresset för årets komedisatsning ”Bagage” är stort och spelas fram till den 30 mars 2019!

MEGASUCCÉ FÖR OLA SALO PÅ RONDO - NU SLÄPPS YTTERLIGARE 5000 BILJETTER1.2.2019 10:12:07Pressmeddelande

Torsdagen den 24 januari hade Ola Salo premiär för sin första egna show "It takes a fool to remain sane" på Rondo i Göteborg. Showen hyllades till skyarna av både publik och press. ”Storslaget, Salo” skriver Aftonbladet och ger showen FYRA PLUS. Även Göteborgs-Posten hyllar showen, ger FYRA FYRAR och skriver bland annat ”Ösigt och tajt”. Pressen är enig, Salo och hans ensemble överträffade alla höga förväntningar på showen. Smålandsposten gav FEM I BETYG och skrev att ”Salo levererade som aldrig förr”. Även DN lovordade showen och skrev ”Träffar rätt i hjärtat”.

Uppdatering avseende 2Entertains satsning på den tysktalande marknaden30.1.2019 15:21:39Pressmeddelande

2Entertains satsning på den tysktalande marknaden avbryts i nuvarande format. Satsningens resultatpåverkan på koncernen under fjärde kvartalet 2018 uppgick till -10 msek och totalt för helåret till -17,8 msek. Arbete pågår med att utröna om förutsättningar finns för att, med mindre risktagande, fortsätta satsningen genom att öppna för ett samarbete med ett av Tysklands största produktionsbolag. Resterande kostnader för satsningen i nuvarande format beräknas uppgå till cirka 3 msek.