Rustad för vintern: Premiär för nya ŠKODA KODIAQ SCOUT – svenska priser och fakta

Försäljningspremiär för nya ŠKODA KODIAQ SCOUT – en rymlig allkonstnär redo för de allra sämsta vägarna. Pris från 310 400 kronor. Med ännu högre utrustningsnivå, terrängpaket med extra skydd för motor, bränsle- och bromsledningar och tuffa SCOUT-unika stötfångare är nya KODIAQ SCOUT redo för utmaningar året om.

Nu växer succéfamiljen KODIAQ hos ŠKODA – och först ut är tuffa KODIAQ SCOUT med nya stötfångare, underredsskydd för såväl motor som bränsle- och bromsledningar och unika 19-tumsfälgar. I nya KODIAQ SCOUT har alla hyllade och prisvinnande egenskaperna från vanliga KODIAQ kombinerats med ett tuffare yttre och inre – och den redan generösa standardutrustningen har blivit ännu mer omfattande. Självklart har också KODIAQ SCOUT möjlighet till sju sittplatser precis som vanliga KODIAQ.

Teknik för maximal användarvänlighet och säkerhet
Förutom de uppkopplade tjänsterna inom ŠKODA Connect inklusive SmartLink+ med Apple CarPlay är självklart KODIAQ SCOUT standardutrustad med bland annat autobroms Front Assist med fotgängarigenkänning, adaptiv farthållare, nio krockkuddar och mediasystem med åtta tum stor pekskärm. SCOUT-unik utrustning är dessutom instegslister med speciell dekor, läder-/Alcantaraklädsel med SCOUT-design, 19-tums lättmetallfälgar Crater samt offroadpaket med extra skydd för viktiga komponenter.

Nya KODIAQ SCOUT finns beställningsbar hos Sveriges 70 ŠKODA-återförsäljare och byggbar påhttp://www.skoda.se/modeller/kodiaq/kodiaq-scout . KODIAQ SCOUT kostar från 310 400 kronor och finns tillgänglig med fyra motoralternativ, två bensin och två dieseldrivna med effekt mellan 150 och 190 hästkrafter. Fyrhjulsdrift är standardutrustning oavsett motoralternativ.

Priser ŠKODA KODIAQ SCOUT
TSI 150 4x4 310 400 kr
TSI 180 DSG7 4x4 334 400 kr
TDI 150 4x4 334 200 kr
TDI 150 DSG7 4x4 349 200 kr
TDI 190 DSG7 4x4 357 200 kr

Är du journalist och önskar ytterligare information? Kontakta Erik Gustafsson, pressansvarig ŠKODA Sverige, 08-120 811 54, 073-500 65 92, erik.gustafsson@skoda.se

• är en av världens äldsta biltillverkare. Företaget grundades 1895 – under bilismens allra första tid. I dag har företaget fortfarande sitt huvudkontor i Mladá Boleslav.
  • erbjuder för närvarande modeller som: CITIGO, FABIA, RAPID, OCTAVIA, KAROQ, KODIAQ and SUPERB.
  • levererade fler än 1 miljon bilar till kunder globalt 2016.
  • har varit en del av Volkswagen Group sedan 1991. Volkswagen Group är en av de mest framgångsrika biltillverkarna i världen. Tillsammans med koncernen utvecklar och tillverkar SKODA bilar, såväl som komponenter, motorer och växellådor.
  • har verksamhet på tre platser i Tjeckien och producerar bilar i Kina, Ryssland, Slovakien, Algeriet och Indien genom koncernsamarbeten, samt i Ukraina och Kazakstan genom lokala samarbetspartners.
  • har över 30 000 medarbetare globalt och finns på fler än 100 marknader.