Sanna Nielsen gör ny stor Julkonsertturné

Efter en bejublad succé i vintras är Sanna Nielsen tillbaka med sin julkonsert ”Min Sanna Jul". I november-december hon sig åter ut på en stor julkonsertturné runt om i Sverige och besöker inte mindre än 18 städer. Biljetterna släpps den 25 april via showtic.se. -Det kan ju låta märkligt att prata julen redan nu, men faktum är att biljetterna i fjol gick åt extremt snabbt, så vi vill ge alla chansen att i god tid boka in och se julkonserten, säger producent Patrik Krall.

2Entertain – Part of Moment Group

I svensk tv har hon redan gjort avtryck som en av de mångåriga programledarna för Allsången. Sanna Nielsen går in på sin sjunde tv-sommar. Hon bibehåller musikkarriären med stor soloturné i vinter.

Sanna är en landets mest mångsidiga artister. Hon briljerar precis lika mycket, oavsett om det är programledare, musikal- eller artistrollen hon kliver in ni. Hon är en dröm att jobba med, säger konsert- och showproducenten Mikael Gordon-Solfors.

Sanna ser fram emot den stora konsertturnén i vinter.

Jag känner mig starkare än någonsin, säger en förväntansfull Sanna. Efter två år av pandemi, ska hon åter få spela inför tusentals människor.
- I höstas blev jag mamma vilket har gjort att artisteriet har fått en djupare roll, säger Sanna.
Att få bli mamma är den absolut största rollen och det gör att jag också vill visa vår Gibson att jag gillar mitt jobb, att ingenting är omöjligt. Det känns viktigt för mig. Det blir roligt att få visa honom Sverige, med turnén i vinter.

Hemma strömmar Michael Bublé och Celine Dion ur högtalarna hemma, då Sanna är i full gång med att planera ny jul-repertoar. I år blir det bl.a svenska tolkningar av idolernas hits. Sanna repar nu på att pricka tonerna i Celine Dions version av ”Oh Holy Night”. Förmodligen blir det även Michael Bublés ”It ́s beginning to look a lot like Christmas”, i duett med fästmannen och gitarristen Joakim Ramsell (i vinter även hennes kapellmästare).

Den 25 april släpps biljetterna till ”Min Sanna jul”. Turnépremiär 17 november.

TURNÉPLAN MIN SANNA JUL

17-nov     Halmstads Teater

18-nov     Örebro Konserthus

20-nov     Gävle Konserthus

24-nov     Linköping Konsert & Kongress

25-nov     Karlskrona, Konserthusteatern

26-nov     Växjö Konserthus

27-nov     Vara Konserthus

30-nov     Skövde Kulturhus, Stadsteatern

01-dec      Norrköping, Flygeln

02-dec      Kalmar, Kalmarsalen

3-4dec      Kristianstads Teater

12-dec      Malmö Opera

16-dec      Helsingborgs Konserthus

17-dec      Kungsbacka Teater

18-dec      Ystads Teater

20-dec      Göteborg, Stora Teatern

21-dec      Jönköpings Konserthus

22-dec      Stockholm, Cirkus

Min Sanna Jul presenteras Krall Entertainment och 2Entertain.

Biljetter och info finns  här

Pressfrågor Magnus Stråberg 0705-16 60 90

Foto: Peter Knutsson
Foto: Peter Knutsson
Foto: Per Jahnke

070-181 59 71http://www.momentgroup.com/

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter knappt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor och arenor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo och Falkenberg.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wagners Bistro, Wallmans, Wallmans Group

Arvingarna firar att superhiten Eloise fyller 30 år med krogshow på Hamburger Börs13.12.2022 09:00:00 CET | Pressmeddelande

I 30 år har Arvingarna förgyllt musiksverige med musik, dans och odödliga hits. Nästa år firar Arvingarna att deras superhit Eloise fyller 30 år och det firas genom att de för första gången sätter upp en krogshow på Hamburger Börs i Stockholm. Arvingarna tar plats på Hamburger Börs legendariska scen med showen ”I Love Arvingarna”. Premiär den 9 mars 2023.

Det starkaste rörelseresultatet för de första nio månaderna i koncernens historia. Det ger en trygghet i det vi själva kan påverka i en svårförutsägbar framtid.18.11.2022 08:55:01 CET | Pressmeddelande

Det tredje kvartalet har en förväntat lägre aktivitetsnivå då merparten av våra verksamheter och arenor har stängt under semesterperioden. Sommarteatrarna går dock mot strömmen och på Vallarnas friluftsteater i Falkenberg och på Krusenstiernska i Kalmar spelades föreställningar under juli och augusti med bra beläggning och fina recensioner. Vallarna summerar glädjande nog en publiksuccé med över 55 000 besökare och nu under hösten är föreställningen ”Alla tiders Åsa-Nisse” ute på turné och spelar på närmare 20 olika scener från Malmö i söder till Luleå i norr. Under augusti och september öppnade övriga verksamheter och arenorna successivt upp igen och såväl beläggning som försäljning har generellt sett inom koncernen nått upp till förväntad nivå. Det känns bra att efter några tuffa år med restriktioner kunna konstatera att gäster och kunder återigen efterfrågar attraktiva och spännande upplevelser!