Sanna Nielsen gör ny stor Julkonsertturné

Efter en bejublad succé i vintras är Sanna Nielsen tillbaka med sin julkonsert ”Min Sanna Jul". I november-december hon sig åter ut på en stor julkonsertturné runt om i Sverige och besöker inte mindre än 22 städer, från norr till söder. Biljetterna släpps den 25 april via showtic.se. -Det kan ju låta märkligt att prata julen redan nu, men faktum är att biljetterna i fjol gick åt extremt snabbt, så vi vill ge alla chansen att i god tid boka in och se julkonserten, säger producent Patrik Krall.

2Entertain – Part of Moment Group

I svensk tv har hon redan gjort avtryck som en av de mångåriga programledarna för Allsången. Sanna Nielsen går in på sin sjunde tv-sommar. Hon bibehåller musikkarriären med stor soloturné i vinter.

Sanna är en landets mest mångsidiga artister. Hon briljerar precis lika mycket, oavsett om det är programledare, musikal- eller artistrollen hon kliver in ni. Hon är en dröm att jobba med, säger konsert- och showproducenten Mikael Gordon-Solfors.

Sanna ser fram emot den stora konsertturnén i vinter.

Jag känner mig starkare än någonsin, säger en förväntansfull Sanna. Efter två år av pandemi, ska hon åter få spela inför tusentals människor.
- I höstas blev jag mamma vilket har gjort att artisteriet har fått en djupare roll, säger Sanna.
Att få bli mamma är den absolut största rollen och det gör att jag också vill visa vår Gibson att jag gillar mitt jobb, att ingenting är omöjligt. Det känns viktigt för mig. Det blir roligt att få visa honom Sverige, med turnén i vinter.

Hemma strömmar Michael Bublé och Celine Dion ur högtalarna hemma, då Sanna är i full gång med att planera ny jul-repertoar. I år blir det bl.a svenska tolkningar av idolernas hits. Sanna repar nu på att pricka tonerna i Celine Dions version av ”Oh Holy Night”. Förmodligen blir det även Michael Bublés ”It ́s beginning to look a lot like Christmas”, i duett med fästmannen och gitarristen Joakim Ramsell (i vinter även hennes kapellmästare).

Den 25 april släpps biljetterna till ”Min Sanna jul”. Turnépremiär 17 november.

TURNÉPLAN MIN SANNA JUL

20-dec      Göteborg, Stora Teatern

21-dec      Jönköpings Konserthus

22-dec      Stockholm, Cirkus

Min Sanna Jul presenteras Krall Entertainment och 2Entertain.

Biljetter och info finns  här

Pressfrågor Magnus Stråberg 0705-16 60 90

Foto: Peter Knutsson
Foto: Peter Knutsson
Foto: Per Jahnke

070-181 59 71http://www.momentgroup.com/

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter knappt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och koncernen har fler än 500 medarbetare. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo och Falkenberg.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wagners Bistro, Wallmans, Wallmans Group

Danny Saucedo uppgraderar ytterligare – The Run(A)way show 2.0 är här29.4.2022 12:04:54 CEST | Pressmeddelande

Danny Saucedos kritikerhyllade popshow The Run(A)way show, som såg sitt första ljus hösten 2019, har skapat stor uppmärksamhet runt om i Sverige sedan dess. Efter en tid utan musik, dandi dansa och partyt som showen medför, är den och Danny nu tillbaka i ny tappning. The Run(A)way show sätts för första gången upp i Stockholm, där 9 showkvällar under hösten redan är utsålda. Nu släpps ytterligare sex shower på Cirkus i Stockholm!

Stjärnspäckat när Broadwaysuccén Tootsie intar Oscarsteatern21.3.2022 17:00:00 CET | Pressmeddelande

Stor orkester och dansensemble, Robert Gustafsson, Sussie Eriksson, Ola Forssmed och Hege Schøyen bara för att nämna några. Det är ett imponerande gäng som ska samlas för repetitioner inför premiären av musikalkomedin Tootsie i slutet av september. -En hjärtvärmande skrattfest med stora shownummer är väl precis vad man vill ge publiken just nu, säger regissören Edward af Sillén.