Sanna ska stjäla showen

Hennes idoler och förebilder. Ljusår från Allsången och Mello. Sanna Nielsen sjösätter en lyxig Broadway-show, på Hamburger Börs. Premiär 25 januari.

2Entertain - part of Moment Group

Hon valde mellan Let´s Dance och Hamburger Börs.
I vinter presenterar Sanna Nielsen sin första egna show. Anledningen till beslutet, är att Hamburger Börs gör scengolvet stort nog att rymma hennes manstarka drömorkester, en mullrande gospelkör och scenografi i Robbie Williams anda.

- Om jag får säga det själv, så har Börsen gjort ett klokt vägval, säger Sanna Nielsen och ler.

Allsångsledaren har själv besökt företrädarnas Börsen-shower.

- Det är skönt att överta scenen efter Orup, Skifs och Lena PH, känn ingen press, skrattar Sanna.

Många stjärnor har vi sett som hennes gäster på Skansen. Ingen av dem kommer till Börsen. Istället blir den nya showen en hyllning till hennes egna, personliga musikfavoriter. Idolerna som fick henne att lämna skånska Bromölla och slå igenom som artist redan som 11-åring, med radiohiten ”Till en fågel” (1996) skriven av Bert Månson.

Sanna ska göra sin Allsång nästa sommar, det är redan spikat att premiären blir 25 juni. Men dessförinnan ska hon presentera showen ”Mitt Sanna jag” på Hamburger Börs i Stockholm. Där planerar hon att stjäla friskt - eller låna - inspiration från flera av världens främsta artister. I vinter gör hon privata musikresor till showdistrikten i både New York och Las Vegas, för att knyta kontakter och hitta idéer tillsammans med showregissören Mikael Gordon-Solfors.

- Jag vill att ”Mitt Sanna jag” ska bli en show med internationella influenser och hits, i fotspåren på mina internationella förebilder. Men allt i min egen tappning, säger Sanna.

Sanna Nielsen utlovar överraskande och medryckande hit-tolkningar från bland andra brittiska rockbandet Fleetwood Mac, soulsångerskan Dionne Warwick, 1960-talsbandet Crosby Stills Nash & Young, Motown-sångerskan Gladys Knight, Diana Ross och australiensiska discogruppen Bee Gees.

Showen ”Mitt Sanna jag” presenteras av 2Entertain & Krall Entertainment

Kontakt 2Entertain:
Anna Rosenlund
Project manager - marketing & sales
anna.rosenlund@2entertain.com

Pressfrågor:
Magnus Stråberg
magnus@straberg.se

Foto: Pontus Höök

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i fyra affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

2Entertain gör en samproduktion med marknadsledande aktör i Tyskland22.3.2019 12:21:51 CETPressmeddelande

2Entertain gör tillsammans med BB Promotion en samproduktion av musikalen Flashdance. BB Promotion är en av Tysklands ledande aktörer inom produktion och marknadsföring av musikal och show och ingår i Ambassador Theatre Group (ATG), global marknadsledare inom segmentet live entertainment. BB Promotion kommer att vara huvudansvariga för en turné med Flashdance, med 2Entertain som samproducent.

Kultfilmen "Häxorna i Eastwick" blir musikal på Cirkus med Peter Jöback i huvudrollen!14.3.2019 11:31:20 CETPressmeddelande

”The Witches of Eastwick” är romanen av John Updike som på 80-talet filmatiserades och blev till en av decenniets största kultfilmer med samma namn. Berättelsen stöptes om till musikal och sattes för första gången upp på Londons West End. Vi kan nu stolt presentera ”Häxorna i Eastwick” på Cirkus i höst som är något alldeles unikt i dess slag, aldrig tidigare har denna prisbelönta musikal gjorts i Sverige. Premiären är den 19 september på Cirkus i Stockholm.

Ola Salos succéshow kommer till Stockholm och Malmö11.3.2019 09:10:00 CETPressmeddelande

Ola Salo är just nu en av Sveriges mest hyllade artister. Han gör dundersuccé på Rondo i Göteborg med showen It takes a fool to remain sane. Efter sommaren flyttas showen till Malmö Arena, där den spelar under två helger, med premiär den 6 september. Därefter flyttar den kritikerrosade föreställningen till Stockholm med premiär på Hamburger Börs den 26 september där den sen spelas under hela hösten.

SUCCÉSTART FÖR DEN BEJUBLADE KOMEDIN ”BAGAGE” MED DRÖMENSEMBLE - NU SLÄPPS FLER EXTRAFÖRESTÄLLNINGAR!18.2.2019 09:30:00 CETPressmeddelande

Det är ett stort intresse efter premiären för den publik- och kritikerrosade romantiska komedin ”Bagage” med Annika Andersson, Gustaf Hammarsten, Emma Peters och Robin Stegmar i rollerna. Nu är det klart att det blir fler extraföreställningar, upp emot 4000 stycken extrabiljetter släpps idag för att möta intresset för ”Bagage” på anrika Lisebergsteatern i Göteborg!