Sanna ska stjäla showen

Hennes idoler och förebilder. Ljusår från Allsången och Mello. Sanna Nielsen sjösätter en lyxig Broadway-show, på Hamburger Börs. Premiär 25 januari.

2Entertain - part of Moment Group

Hon valde mellan Let´s Dance och Hamburger Börs.
I vinter presenterar Sanna Nielsen sin första egna show. Anledningen till beslutet, är att Hamburger Börs gör scengolvet stort nog att rymma hennes manstarka drömorkester, en mullrande gospelkör och scenografi i Robbie Williams anda.

- Om jag får säga det själv, så har Börsen gjort ett klokt vägval, säger Sanna Nielsen och ler.

Allsångsledaren har själv besökt företrädarnas Börsen-shower.

- Det är skönt att överta scenen efter Orup, Skifs och Lena PH, känn ingen press, skrattar Sanna.

Många stjärnor har vi sett som hennes gäster på Skansen. Ingen av dem kommer till Börsen. Istället blir den nya showen en hyllning till hennes egna, personliga musikfavoriter. Idolerna som fick henne att lämna skånska Bromölla och slå igenom som artist redan som 11-åring, med radiohiten ”Till en fågel” (1996) skriven av Bert Månson.

Sanna ska göra sin Allsång nästa sommar, det är redan spikat att premiären blir 25 juni. Men dessförinnan ska hon presentera showen ”Mitt Sanna jag” på Hamburger Börs i Stockholm. Där planerar hon att stjäla friskt - eller låna - inspiration från flera av världens främsta artister. I vinter gör hon privata musikresor till showdistrikten i både New York och Las Vegas, för att knyta kontakter och hitta idéer tillsammans med showregissören Mikael Gordon-Solfors.

- Jag vill att ”Mitt Sanna jag” ska bli en show med internationella influenser och hits, i fotspåren på mina internationella förebilder. Men allt i min egen tappning, säger Sanna.

Sanna Nielsen utlovar överraskande och medryckande hit-tolkningar från bland andra brittiska rockbandet Fleetwood Mac, soulsångerskan Dionne Warwick, 1960-talsbandet Crosby Stills Nash & Young, Motown-sångerskan Gladys Knight, Diana Ross och australiensiska discogruppen Bee Gees.

Showen ”Mitt Sanna jag” presenteras av 2Entertain & Krall Entertainment

Kontakt 2Entertain:
Anna Rosenlund
Project manager - marketing & sales
anna.rosenlund@2entertain.com

Pressfrågor:
Magnus Stråberg
magnus@straberg.se

Foto: Pontus Höök

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Delårsrapport 1 jan - 30 sep 2018: Notering på Nasdaq Stockholm genomförd och efter en period av hög tillväxt följer nu en konsolideringsfas26.10.2018 10:34Pressmeddelande

Inledningsvis, innan redogörelsen för tredje kvartalet, är vi stolta över att Moment Groups aktie sedan den 18 oktober handlas på Nasdaq Stockholm, Main Market. Det är en kvalitetsstämpel att koncernen numera återfinns på huvudlistan då en notering där föregås av en omfattande granskningsprocess. Dessutom ökar det möjligheterna för Moment Group att agera i marknaden och driva det fortsatta arbetet för att vara den ledande aktören som formar upplevelseindustrin – ”Shaping the experience industry”.