Sannas Eriksgata fortsätter i Stockholm

Sanna Nielsens självbiografiska show rosas. Nu släpps fler biljetter och säsongen förlängs till 13 april. Därefter vankas SVT-comeback.

2Entertain - part of Moment Group AB

Sanna Nielsens show ”Mitt Sanna jag” är en kritikerrosad föreställning. Nu förlänger Hamburger Börs spelperioden, till och med 13 april. Dessutom släpps ytterligare biljetter i februari och mars. Sammanlagt 10 000 biljetter släpps på fredag 15 februari.

”Mitt Sanna jag", i regi av Vera Prada och med Camilla Läckberg som textförfattare, gillas av kritikerkåren. "Vill du ha glädje och glitter och glam? Sanna Nielsen är bästa energikicken i Stockholm", skriver Aftonbladets Jens Peterson.
”Det är förbluffande tryck hela tiden, showen rullar på, snyggt regisserat och ljussatt, samspelet med det täta bandet är utmärkt och när Sanna är ute och byter, då släpps musikanterna fria”, skriver Expressens Anders Björkman.
”När soulklassikern Midnight train to Georgia blir Sanna från Bromölla, då faller allt på plats. Sångtexten är rolig och fångar perfekt sångerskans kluvenhet mellan skånsk blygsel och disco-diva. En älskvärd show full av kropp och själ”, fortsätter Aftonbladets Jens Peterson. ”Sanna Nielsen levererar med kraft och hjärta i premiären på Hamburger Börs”, rapporterar Kristianstadsbladet.
”Sann stjärna i storslagen show”, slår Skånska Dagbladet fast.

Sångerskan vill visa upp en ny sida med den frispråkiga skroghowen. Föreställningen kretsar kring en barnstjärnas uppväxt och genombrott under skoltiden i Bromölla, musikdrömmarna, Svensktoppen och idolernas musik på 90-talet, fram till flytten från Skåne till Stockholm.

Direkt efter Börsen-satsningen inleds arbetet med sommarens Allsång på Skansen. - Från slutet av april måste allsången och förberedelserna få ta all tid. Det är spännande att arbeta ihop med det kreativa teamet. Det är naturligtvis en stor ära att få leda Sveriges populäraste tv-serie under sommaren. Det kräver mycket av alla involverade, säger Sanna.

”Mitt Sanna jag” spelar till 13 april.
Regi Vera Prada.
Manusförfattare Camilla Läckberg.
Kapellmästare Stefan Brunzell.
Producent Mikael Gordon-Solfors, 070-88 88 837

Foto: Mats Bäcker

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i fyra affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Danny är tillbaka med ny scenshow på The Theatre, Gothia Towers i höst28.3.2019 15:19:37 CETPressmeddelande

Efter tre utsålda säsonger på Hamburger Börs i Stockholm och Gothia Towers i Göteborg (The Theatre) med sin publik- och kritikerhyllade show NU, så har Danny haft ett publikt uppehåll i närmare 2 år. Detta för att ladda batterierna till nästa stora show – ”The Run(a)way show”. En modern popshow med ett helt nytt scenuttryck, som kommer att ha urpremiär på The Theatre i GÖTEBORG den 31 oktober 2019.

2Entertain gör en samproduktion med marknadsledande aktör i Tyskland22.3.2019 12:21:51 CETPressmeddelande

2Entertain gör tillsammans med BB Promotion en samproduktion av musikalen Flashdance. BB Promotion är en av Tysklands ledande aktörer inom produktion och marknadsföring av musikal och show och ingår i Ambassador Theatre Group (ATG), global marknadsledare inom segmentet live entertainment. BB Promotion kommer att vara huvudansvariga för en turné med Flashdance, med 2Entertain som samproducent.