Sannas Eriksgata fortsätter i Stockholm

Sanna Nielsens självbiografiska show rosas. Nu släpps fler biljetter och säsongen förlängs till 13 april. Därefter vankas SVT-comeback.

2Entertain - part of Moment Group AB

Sanna Nielsens show ”Mitt Sanna jag” är en kritikerrosad föreställning. Nu förlänger Hamburger Börs spelperioden, till och med 13 april. Dessutom släpps ytterligare biljetter i februari och mars. Sammanlagt 10 000 biljetter släpps på fredag 15 februari.

”Mitt Sanna jag", i regi av Vera Prada och med Camilla Läckberg som textförfattare, gillas av kritikerkåren. "Vill du ha glädje och glitter och glam? Sanna Nielsen är bästa energikicken i Stockholm", skriver Aftonbladets Jens Peterson.
”Det är förbluffande tryck hela tiden, showen rullar på, snyggt regisserat och ljussatt, samspelet med det täta bandet är utmärkt och när Sanna är ute och byter, då släpps musikanterna fria”, skriver Expressens Anders Björkman.
”När soulklassikern Midnight train to Georgia blir Sanna från Bromölla, då faller allt på plats. Sångtexten är rolig och fångar perfekt sångerskans kluvenhet mellan skånsk blygsel och disco-diva. En älskvärd show full av kropp och själ”, fortsätter Aftonbladets Jens Peterson. ”Sanna Nielsen levererar med kraft och hjärta i premiären på Hamburger Börs”, rapporterar Kristianstadsbladet.
”Sann stjärna i storslagen show”, slår Skånska Dagbladet fast.

Sångerskan vill visa upp en ny sida med den frispråkiga skroghowen. Föreställningen kretsar kring en barnstjärnas uppväxt och genombrott under skoltiden i Bromölla, musikdrömmarna, Svensktoppen och idolernas musik på 90-talet, fram till flytten från Skåne till Stockholm.

Direkt efter Börsen-satsningen inleds arbetet med sommarens Allsång på Skansen. - Från slutet av april måste allsången och förberedelserna få ta all tid. Det är spännande att arbeta ihop med det kreativa teamet. Det är naturligtvis en stor ära att få leda Sveriges populäraste tv-serie under sommaren. Det kräver mycket av alla involverade, säger Sanna.

”Mitt Sanna jag” spelar till 13 april.
Regi Vera Prada.
Manusförfattare Camilla Läckberg.
Kapellmästare Stefan Brunzell.
Producent Mikael Gordon-Solfors, 070-88 88 837

Foto: Mats Bäcker

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i fyra affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

PREMIÄR FÖR NYA KOMEDIN ”BAGAGE” MED ANNIKA ANDERSSON, GUSTAF HAMMARSTEN, EMMA PETERS OCH ROBIN STEGMAR PÅ LISEBERGSTEATERN!1.2.2019 10:37:50Pressmeddelande

Premiärkväll för romantiska komedin ”Bagage” med Annika Andersson, Gustaf Hammarsten, Emma Peters och Robin Stegmar i huvudrollerna på anrika Lisebergsteatern. Redan före premiären är flertalet extraföreställningar släppta och intresset för årets komedisatsning ”Bagage” är stort och spelas fram till den 30 mars 2019!

MEGASUCCÉ FÖR OLA SALO PÅ RONDO - NU SLÄPPS YTTERLIGARE 5000 BILJETTER1.2.2019 10:12:07Pressmeddelande

Torsdagen den 24 januari hade Ola Salo premiär för sin första egna show "It takes a fool to remain sane" på Rondo i Göteborg. Showen hyllades till skyarna av både publik och press. ”Storslaget, Salo” skriver Aftonbladet och ger showen FYRA PLUS. Även Göteborgs-Posten hyllar showen, ger FYRA FYRAR och skriver bland annat ”Ösigt och tajt”. Pressen är enig, Salo och hans ensemble överträffade alla höga förväntningar på showen. Smålandsposten gav FEM I BETYG och skrev att ”Salo levererade som aldrig förr”. Även DN lovordade showen och skrev ”Träffar rätt i hjärtat”.

Uppdatering avseende 2Entertains satsning på den tysktalande marknaden30.1.2019 15:21:39Pressmeddelande

2Entertains satsning på den tysktalande marknaden avbryts i nuvarande format. Satsningens resultatpåverkan på koncernen under fjärde kvartalet 2018 uppgick till -10 msek och totalt för helåret till -17,8 msek. Arbete pågår med att utröna om förutsättningar finns för att, med mindre risktagande, fortsätta satsningen genom att öppna för ett samarbete med ett av Tysklands största produktionsbolag. Resterande kostnader för satsningen i nuvarande format beräknas uppgå till cirka 3 msek.