SBAB:s årsredovisning 2020 publicerad

SBAB Bank AB (publ) (SBAB) har idag publicerat följande information på sin hemsida:

- Årsredovisning 2020 (inklusive hållbarhetsredovisning)
- Information om kapitaltäckning och riskhantering 2020 (Basregelverkets Pelare 3)
- Green Bonds Impact Report 2020

Samtliga publikationer finns tillgängliga via sbab.se/ir.

SBAB:s affärsidé är att med nytänkande och omtanke erbjuda lån och sparande samt andra tjänster för bättre boende och boendeekonomi till privatpersoner, bostadsrättsföreningar och fastighetsbolag i Sverige. SBAB bildades 1985 och ägs av svenska staten. Sedan 2016 är Booli en del av SBAB. Antal bolånekunder uppgår till 286 000 och 379 000 privatpersoner har sparkonto (per den 31 december 2020). Antal medarbetare (FTE) är 760. SBAB bidrar till bättre boende och boendeekonomi. SBAB prioriterar fyra av FN:s globala hållbarhetsmål (8, 11, 12 och 13) inom ramen för Agenda 2030. Målen utgör en integrerad del av SBAB:s hållbara styrmodell och dagliga arbete. Läs mer på: sbab.se, booli.se, facebook.com/sbabbank, twitter.com/sbabbank, linkedin.com/company/sbab-bank.

Kvinnor och yngre oroar sig mest över ekonomin under sommaren13.7.2021 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Sol, sommar och semester, men också lite stress och ekonomisk oro. Även om majoriteten inte är särskilt oroade över sin ekonomi under semestern uppger ändock 45 procent av kvinnorna och 36 procent av männen att de känner oro för sin privatekonomi i samband med semestern. Fler kvinnor än män stressas också av förväntningarna under sommaren, och speciellt de yngre. Det visar en ny undersökning från SBAB.