Schibsted Brand Studio är världens bästa native-studio

Tillväxten för native och innehållsannonsering har varit stark de senaste åren, och Schibsted Brand Studio har under den senaste treårsperioden vuxit snabbare än marknaden. I dag arbetar Schibsted Brand Studio med native och innehållsmarknadsföring på alla Schibsted-ägda plattformar, inklusive sociala medier.
Schibsted nominerades i fyra kategorier i årets Native Advertising Awards, och tilldelades:
- Guld i Native Advertising Agency/Studio of the Year (under 20 employees)
- Guld i Best use of AFP Web-TV Stoppa Tjuven med Stöldskyddsföreningen
- Silver i Best Use of Instagram med SOS Alarm
- Brons i Best Use of Text med SOS Barnbyar“
– Det är otroligt kul att vi vann guld i kategorin Studio of the Year! Det känns fantastiskt och är ett kvitto på att vi jobbar på rätt sätt och att vi skapar effekt för våra kunder. Jag är så stolt över mitt team säger Karin Schmidt, tf Director Schibsted Brand Studio & Insight.
"Stoppa Tjuven" tog också guld
“Stoppa Tjuven” är en AFP (annonsfinansierad produktion) som har producerats av OTW för Stöldskyddsföreningen och som har publicerats på Aftonbladet TV. I “Stoppa tjuven” får tittarna hjälp av före detta polisen Jonas Leksell, ex-kriminella Anders Adali och it-experten David Jacoby att förebygga och undvika brott. Nu har tredje säsongen rullat igång på Aftonbladet TV och på Aftonbladet Facebook.
Programmet har tidigare uppmärksammats och vann bland annat utmärkelsen ”bästa content” på Swedish Content Award 2017 samt har även nominerats till många andra tävlingar världen över.
– Vi skapar ständigt nya programkoncept och i denna värld av högkvalitativt innehåll bjuder vi också in våra annonsörer. Det är en fantastisk ära att bli uppmärksammad för denna satsning och i detta fall det arbete vi gjort tillsammans med Stöldskyddsföreningen och OTW i kategorin Best use of AFP Web-TV, säger Kamilla Edehorn, Produktchef AFP, Schibsted Brand Studio.
Över 400 representanter från 43 länder
På plats i Berlin finns över 400 representanter från 43 länder som under tre dagar deltar i Native Advertising Days där fokus ligger på att dela insikter om best practise inom just innehållsmarknadsföring och kreativa annonslösningar. Native Advertising Institute delar i samband med dessa dagar ut priser till de annonsörer, Brand Studios och publicister som lyckats allra bäst med att skapa effekt i kampanjer med innehållsfokus.
– Vi lägger mycket tid på research och studier kring effekt för att kunna erbjuda våra kunder kreativa annonslösningar med hög relevans för respektive kontext. Kampanjerna för SOS Alarm, SOS Barnbyar och Stöldskyddsföreningen har nått väldigt fina resultat och dessa nomineringar och pris är ytterligare bevis på att vi gör rätt saker för våra kunder, säger Lotta Tjulin Thörnqvist, Head of Creative Sales på Schibsted Brand Studio.
Kontaktpersoner:
Karin Schmidt, tf. Director Schibsted Brand Studio & Insight
E-post: karin.schmidt@schibsted.com
Lotta Tjulin Thörnqvist, Head of Creative Sales, Schibsted Brand Studio
E-post: lotta.thornqvist@schibsted.com
Kamilla Edehorn, Produktchef AFP, Schibsted Brand Studio
E-post: kamilla.edehorn@schibsted.com
Mer information och länkar:
Schibsted Brand Studio:
https://brandstudio.schibsted.se/
Stoppa Tjuven:
https://tv.aftonbladet.se/abtv/programs/stoppatjuven
Schibsted Brand Studio’s story för SOS Barnbyar:
https://sos-barnbyar.contentstudio.aftonbladet.se/
Mer om NAI Awards:
https://nativeadvertisinginstitute.com/awards/2018-shortlist/
Nyckelord
Kontakter
Johan LindbladhKommunikationschef
Tel:070-820 44 05johan.lindbladh@schibsted.comBilder
Om
Shaping the media of tomorrow. Today.
Schibsted Media kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.
Följ Vend
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Vend
Vend stärker ledningen – Yale Varty blir ny Chief Commercial Officer (CCO)15.10.2025 12:00:00 CEST | Pressmeddelande
Ett viktigt steg för att stärka Vends kommersiella ledarskap inför framtiden, enligt Christian Printzell Halvorsen, VD för Vend.
Vend appoints Carl Vult von Steyern as Director of Advertising3.9.2025 08:30:00 CEST | Pressmeddelande
Vend, the Nordic marketplace group behind Blocket (Sweden), Finn (Norway), Tori (Finland) and DBA (Denmark), is accelerating the transformation of its advertising business by appointing Carl Vult von Steyern as Director of Advertising Products & Operations.
Vend appoints Maria Sandgren as new EVP & Chief Product and Technology Officer15.5.2025 10:05:00 CEST | Pressmeddelande
Today, Vend appointed Maria Sandgren as Executive Vice President and Chief Product & Technology Officer.
Schibsted Marketplaces becomes Vend: A new name for a smarter future12.5.2025 09:00:00 CEST | Press Release
Schibsted Marketplaces announces its official change into Vend today, marking a bold new chapter as a unified, purpose-driven family of marketplaces across the Nordics. The new name and brand identity reflect the company’s ongoing evolution as a leading digital marketplaces company committed to helping users make smarter choices and spend their time wisely.
Schibsted Marketplaces avslöjar nytt företagsnamn: Vend14.1.2025 17:34:49 CET | Pressmeddelande
"Vend markerar början på en enad satsning. Med det här nya namnet förenar vi vår nordiska familj av marknadsplatser – och förvandlar dem till en kraftfull innovationsmotor," säger Christian Printzell Halvorsen. Den fullständiga övergången till Vend är planerad till andra kvartalet 2025.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum

