Schibsted Brand Studio är världens bästa native-studio
Tillväxten för native och innehållsannonsering har varit stark de senaste åren, och Schibsted Brand Studio har under den senaste treårsperioden vuxit snabbare än marknaden. I dag arbetar Schibsted Brand Studio med native och innehållsmarknadsföring på alla Schibsted-ägda plattformar, inklusive sociala medier.
Schibsted nominerades i fyra kategorier i årets Native Advertising Awards, och tilldelades:
- Guld i Native Advertising Agency/Studio of the Year (under 20 employees)
- Guld i Best use of AFP Web-TV Stoppa Tjuven med Stöldskyddsföreningen
- Silver i Best Use of Instagram med SOS Alarm
- Brons i Best Use of Text med SOS Barnbyar“
– Det är otroligt kul att vi vann guld i kategorin Studio of the Year! Det känns fantastiskt och är ett kvitto på att vi jobbar på rätt sätt och att vi skapar effekt för våra kunder. Jag är så stolt över mitt team säger Karin Schmidt, tf Director Schibsted Brand Studio & Insight.
"Stoppa Tjuven" tog också guld
“Stoppa Tjuven” är en AFP (annonsfinansierad produktion) som har producerats av OTW för Stöldskyddsföreningen och som har publicerats på Aftonbladet TV. I “Stoppa tjuven” får tittarna hjälp av före detta polisen Jonas Leksell, ex-kriminella Anders Adali och it-experten David Jacoby att förebygga och undvika brott. Nu har tredje säsongen rullat igång på Aftonbladet TV och på Aftonbladet Facebook.
Programmet har tidigare uppmärksammats och vann bland annat utmärkelsen ”bästa content” på Swedish Content Award 2017 samt har även nominerats till många andra tävlingar världen över.
– Vi skapar ständigt nya programkoncept och i denna värld av högkvalitativt innehåll bjuder vi också in våra annonsörer. Det är en fantastisk ära att bli uppmärksammad för denna satsning och i detta fall det arbete vi gjort tillsammans med Stöldskyddsföreningen och OTW i kategorin Best use of AFP Web-TV, säger Kamilla Edehorn, Produktchef AFP, Schibsted Brand Studio.
Över 400 representanter från 43 länder
På plats i Berlin finns över 400 representanter från 43 länder som under tre dagar deltar i Native Advertising Days där fokus ligger på att dela insikter om best practise inom just innehållsmarknadsföring och kreativa annonslösningar. Native Advertising Institute delar i samband med dessa dagar ut priser till de annonsörer, Brand Studios och publicister som lyckats allra bäst med att skapa effekt i kampanjer med innehållsfokus.
– Vi lägger mycket tid på research och studier kring effekt för att kunna erbjuda våra kunder kreativa annonslösningar med hög relevans för respektive kontext. Kampanjerna för SOS Alarm, SOS Barnbyar och Stöldskyddsföreningen har nått väldigt fina resultat och dessa nomineringar och pris är ytterligare bevis på att vi gör rätt saker för våra kunder, säger Lotta Tjulin Thörnqvist, Head of Creative Sales på Schibsted Brand Studio.
Kontaktpersoner:
Karin Schmidt, tf. Director Schibsted Brand Studio & Insight
E-post: karin.schmidt@schibsted.com
Lotta Tjulin Thörnqvist, Head of Creative Sales, Schibsted Brand Studio
E-post: lotta.thornqvist@schibsted.com
Kamilla Edehorn, Produktchef AFP, Schibsted Brand Studio
E-post: kamilla.edehorn@schibsted.com
Mer information och länkar:
Schibsted Brand Studio:
https://brandstudio.schibsted.se/
Stoppa Tjuven:
https://tv.aftonbladet.se/abtv/programs/stoppatjuven
Schibsted Brand Studio’s story för SOS Barnbyar:
https://sos-barnbyar.contentstudio.aftonbladet.se/
Mer om NAI Awards:
https://nativeadvertisinginstitute.com/awards/2018-shortlist/
Nyckelord
Kontakter
Johan LindbladhKommunikationschef
Tel:070-820 44 05johan.lindbladh@schibsted.comBilder
Om
Shaping the media of tomorrow. Today.
Schibsted Media kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Sportbladet Allsvenskan – filmad podd ska ta allsvensk fotboll till ny nivå25.3.2024 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Strax innan allsvenskan drar igång lanserar Aftonbladet en filmad podd för att ta fotbollspublikens mest älskade serie till en ny nivå. Tre gånger i veckan samlas Sportbladets profiler för att tillsammans med väntade och oväntade gäster ge tittarna – och lyssnarna – en helt ny upplevelse av svensk fotboll.
Schibsted och Stiftelsen Tinius tecknar slutligt avtal om försäljningen av nyhetsverksamheter22.3.2024 08:10:05 CET | Pressmeddelande
Schibsted ASA tillkännagav idag att de har tecknat ett slutligt avtal om försäljning av sina nyhetsverksamheter till Stiftelsen Tinius genom Blommenholm Industrier AS. Avtalet är en viktig milstolpe i ombildningen av dagens Schibsted till två mer fokuserade bolag: ett mediebolag helt ägt av Stiftelsen Tinius och ett börsnoterat marknadsplatsbolag.
Godare är årets annonsaffär – och SvD tar hem dubbla poddpriser21.3.2024 16:04:30 CET | Pressmeddelande
Aftonbladet och Svenska Dagbladet dominerade Årets Dagstidning-galan. Fyra av nio priser gick till Schibsteds svenska mediehus. SvD tog bland annat hem titeln Årets Redaktion och Aftonbladets satsning på mat, Godare, blev Årets Annonsaffär. ”Att skapa genomtänkta lösningar där många kanaler används på ett sammansvetsat sätt skapar stora möjligheter”, konstaterar juryn för annonsaffären i sin motivering.
Erik Hedtjärn ny redaktionschef på SvD13.3.2024 12:30:22 CET | Pressmeddelande
Erik Hedtjärn blir ny redaktionschef på Svenska Dagbladet, ett uppdrag han delar med Daniel Kederstedt. ”SvD är den bästa platsen att vara på för journalister som vill hitta på nya smarta sätt att göra kvalitetsjournalistik och utveckla nyhetsjournalistiken”, säger Erik Hedtjärn.
Lotta Folcker ny publisher på Aftonbladet12.3.2024 10:02:04 CET | Pressmeddelande
Lotta Folcker blir ny publisher och ansvarig utgivare på Aftonbladet. ”I Lotta Folcker får Aftonbladet en god ledare med gedigen erfarenhet från både nyheter och sport. Hon bidrar med stark kompetens inom video samt digital affär och utveckling. Det är bra för Aftonbladet, men också väldigt värdefull när vi ska bygga en ny stark mediekoncern i Norden”, säger Siv Juvik Tveitnes, koncerndirektör i Schibsted News Media.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum