Schibsted investerar i Pej - ska vidga erbjudandet till fler betalningsställen

I dagsläget riktar sig Pej till restauranger, arenor och servicehandeln, men samma teknologi kommer kunna användas inom andra områden där behovet av smidiga transaktioner finns, som t ex inom retail och vid biljettförsäljning. I korthet handlar det om att digitalisera köp i fysiska miljöer för att minska kö- och väntetid och samtidigt öka tillgängligheten.
- Vi ser att intresset och kraven på självservice ökar hos slutkonsumenter. Pej bygger på en plattform som gör det möjligt för både stora som små företag att enkelt erbjuda detta till sina kunder. Vårt styrka ligger i att kunna anpassa lösningen efter specifika kundbeteenden, som ofta skiljer sig åt från ställe till ställe, säger Victor Sandberg, medgrundare och vd, Pej
- Vi är övertygade om att Schibsted kommer kunna bidra till Pejs tillväxt genom en rad synergier, inte minst eftersom Pej riktar sig både till slutkonsumenter och försäljare så blir våra marknadsföringskanaler särskilt attraktiva. Även samarbeten med andra av våra bolag kommer bli aktuellt, säger Kajsa Gatenbeck, investment manager, Schibsted.
- Vi ser stora möjligheter med att använda Schibsteds olika marknadskanaler och samarbete med deras bolag för att skapa ett så attraktivt erbjudande som möjligt mot marknaden. Det handlar lika mycket om att leverera bra system som att kunna nå slutkonsumenten på ett effektivt sätt, säger Victor Sandberg, medgrundare och vd, Pej
Pejs affärsmodell bygger på en fast och en rörlig del där priset sätts i relation till hur stor del av plattformens funktionalitet som implementeras och hur mycket den används och riktar sig till både större och mindre bolag.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Victor Sandberg, Medgrundare och vd
+46 (0)73-031 02 40 eller victor@pej.se
Nyckelord
Kontakter
Dora Streiffert TolstoyHead of Communications Schibsted Growth
Tel:073-924 23 30dora.streiffert.tolstoy@schibsted.comBilder


Om
Rethinking things since 1839
Schibsted kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Schibsted Marketplaces avslöjar nytt företagsnamn: Vend14.1.2025 17:34:49 CET | Pressmeddelande
"Vend markerar början på en enad satsning. Med det här nya namnet förenar vi vår nordiska familj av marknadsplatser – och förvandlar dem till en kraftfull innovationsmotor," säger Christian Printzell Halvorsen. Den fullständiga övergången till Vend är planerad till andra kvartalet 2025.
Schibsted Marketplaces reveals new corporate brand name, Vend14.1.2025 17:34:49 CET | Press Release
“Vend marks the beginning of a united effort. With this new brand, we are bringing together our Nordic family of marketplaces – uniting them into one powerful force of innovation,” says Christian Printzell Halvorsen. The complete transition to Vend is scheduled for Q2 2025.
Hälften av second hand-köpen ersätter ett nytt köp14.6.2024 12:49:59 CEST | Pressmeddelande
Idag släpper Schibsted Marketplaces sin Second-Hand Effect-rapport som undersöker påverkan och fördelar med att köpa second-hand på marknadsplatserna Blocket, FINN, Tori och DBA.
Aftonbladet och SvD fortsätter växa digitala användarintäkter7.6.2024 07:01:00 CEST | Pressmeddelande
Krävande makroekonomi, hög inflation och höga räntor har fortsatt utmana boksluten för Schibsteds svenska mediehus. Framför allt annonsmarknaden har varit utmanande och lyft först i fjärde kvartalet. Prenumerationsaffären har, trots en stram ekonomi för hushållen, varit stabil. SvD redovisar ett rörelseresultat på 72 MSEK (64 MSEK) för 2023, medan Aftonbladet landar ett resultat på 38 MSEK (55 MSEK).
Sportbladet storsatsar på fotbolls-EM4.6.2024 07:01:00 CEST | Pressmeddelande
En dedicerad EM-podd, en 196-sidig EM-bibel och flera specialavsnitt av Fotbollsresan med Niva och Nordström. Det är tre av grundpelarna när Sportbladet nu på allvar drar igång fotbolls-EM. Erik Niva och Simon Bank är på plats på EM tillsammans med Johanna Frändén, Frida Fagerlund, Linn Nordström och Makoto Asahara.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum