Schibsted investerar i Pej - ska vidga erbjudandet till fler betalningsställen

I dagsläget riktar sig Pej till restauranger, arenor och servicehandeln, men samma teknologi kommer kunna användas inom andra områden där behovet av smidiga transaktioner finns, som t ex inom retail och vid biljettförsäljning. I korthet handlar det om att digitalisera köp i fysiska miljöer för att minska kö- och väntetid och samtidigt öka tillgängligheten.
- Vi ser att intresset och kraven på självservice ökar hos slutkonsumenter. Pej bygger på en plattform som gör det möjligt för både stora som små företag att enkelt erbjuda detta till sina kunder. Vårt styrka ligger i att kunna anpassa lösningen efter specifika kundbeteenden, som ofta skiljer sig åt från ställe till ställe, säger Victor Sandberg, medgrundare och vd, Pej
- Vi är övertygade om att Schibsted kommer kunna bidra till Pejs tillväxt genom en rad synergier, inte minst eftersom Pej riktar sig både till slutkonsumenter och försäljare så blir våra marknadsföringskanaler särskilt attraktiva. Även samarbeten med andra av våra bolag kommer bli aktuellt, säger Kajsa Gatenbeck, investment manager, Schibsted.
- Vi ser stora möjligheter med att använda Schibsteds olika marknadskanaler och samarbete med deras bolag för att skapa ett så attraktivt erbjudande som möjligt mot marknaden. Det handlar lika mycket om att leverera bra system som att kunna nå slutkonsumenten på ett effektivt sätt, säger Victor Sandberg, medgrundare och vd, Pej
Pejs affärsmodell bygger på en fast och en rörlig del där priset sätts i relation till hur stor del av plattformens funktionalitet som implementeras och hur mycket den används och riktar sig till både större och mindre bolag.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Victor Sandberg, Medgrundare och vd
+46 (0)73-031 02 40 eller victor@pej.se
Nyckelord
Kontakter
Dora Streiffert TolstoyHead of Communications Schibsted Growth
Tel:073-924 23 30dora.streiffert.tolstoy@schibsted.comBilder


Om
Rethinking things since 1839
Schibsted kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Schibsted växlar upp – ansluter fullt ut till Poddindex23.3.2023 07:02:00 CET | Pressmeddelande
Schibsted växlar upp och går fullt ut in i den branschgemensamma mätvalutan för poddar, Poddindex. ”Vi märker ökad efterfråga från våra annonsörer att medverka i en poddkontext. Genom att vi nu går in som publicist i Poddindex blir det tydligt för annonsörerna att överblicka vilka poddar som ingår i Schibsteds univers och se potentialen”, säger Frederic Skalberg på Schibsted Marketing Services.
Valerie Kyeyune Backström får Axel Liffner-stipendiet16.3.2023 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Aftonbladet kulturs Axel Liffner-stipendium tilldelas i år Valerie Kyeyune Backström, kritiker på Expressen kultur. I juryns motivering beskrivs hur hon som skribent har “imponerande bredd och bemästrar kultursidans samtliga discipliner”.
Ia Genberg får Aftonbladets litteraturpris15.3.2023 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Författaren Ia Genberg, som med ”Detaljerna” fick sitt definitiva genombrott, tilldelas Aftonbladets litteraturpris 2022. ”Detaljerna skildrar hur människors liv hänger samman i en tät väv där trådarna löper in och ut. Det är en bok där inte ett enda ord är på fel plats, den är som en kropp i rörelse”, säger Aftonbladets kulturchef Karin Pettersson.
SvD inleder samarbete med Novus13.3.2023 09:49:16 CET | Pressmeddelande
Svenska Dagbladets storsatsning på politik fortsätter. Nu startar tidningen ett samarbete med Novus för att ge läsarna de bästa politiska undersökningarna. “Med Novus får läsarna en komplett bild av opinionsläget, från partisympatier till vilka frågor som är viktigast”, säger SvD:s politikchef Erik Hedtjärn.
Vinguiden släpper ny säsong av populära podden ”Vinguiden pratar om…”10.3.2023 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Vinguiden, en av Sveriges största kommersiella e-handelsplatser för vin, släpper en ny säsong av den populära podden ”Vinguiden pratar om…”. I den nya säsongen kommer lyssnarna att få följa med på en djupdykning inom vinvärlden i tjugo delar, där programledaren Pontus Skagersten gästas av ett stort antal kända mat- och dryckesprofiler som ska lära honom allt de kan.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum