SEAT Dealer Team - PWR Racing är redo inför helgens deltävlingen på Jyllandsringen i Danmark

Södertälje 2019-09-06 - SEAT Dealer Team - PWR Racing är redo för den näst sista deltävlingen i årets TCR Scandinavia. Arenan för helgen är Jyllandsringen i Danmark, en bana som TCR Scandinavia (tidigare STCC) besökte senast för sju år sedan. Teamets förare och mästerskapsledaren Robert Dahlgren är en av de få i årets mästerskap som tävlat på Jyllandsringen.

- Det var ett tag sedan jag satte min fot på Jyllandsringen, men jag har med mig bra minnen därifrån och gillar banan. Det känns spännande att den sista tävlingen innan finalen går på en bana alla team har begränsad erfarenhet från. Det öppnar upp för en riktigt kul fight, säger Robert Dahlgren.

Teamet har hittills under säsongen tagit elva pallplatser med sin CUPRA TCR, varav fyra genom Mikaela Åhlin-Kottulinsky. Hon blev tidigare under säsongen historisk när hon tog både seriens första pole position och seger premiärheatet på Ring Knutstorp. Hon går in i helgens deltävling med tre raka pallplatshelger i ryggen.

- Vi har haft ett bra flyt senaste deltävlingarna och har riktigt bra fart i våra CUPRA TCR. Målet de två kommande deltävlingarna blir att plocka fler pallplatser och gärna någon seger, samt se till att tillsammans med Robert säkra vinst i teammästerskapet. Jyllandsringen blir en spännande utmaning både för teamets och min egen del, jag ser fram emot att tävla på en ny bana, säger Mikaela Åhlin-Kottulinsky.

Till den enda deltävlingen på dansk mark under årets säsong har inte mindre än sex danska förare tillkommit till startfältet. Flera av dem med bra koll på Jyllandsringen. Även om de inte är med och slåss om totala mästerskapssegern adderar det en extra krydda till slutfighten i årets mästerskap. Helgens tävlingar startar med träningspass på fredag, följt av träning och kval på lördag samt två tävlingsheat under söndagen.

- CUPRA och SEAT Sverige önskar teamet ett stort lycka till på Jyllandsringen och håller tummarna för att två vinnarbilar transporteras hem till Sverige på söndag kväll. Nu ser vi till att koppla ett grepp om årets mästerskapstitlar, säger Per Brinkenberg, märkeschef på CUPRA och SEAT Sverige.

CUPRA Formentor blir FC Barcelonas officiella bil7.7.2020 14:09:21 CESTPressmeddelande

Den första modell någonsin att bli utvald som fotbollsklubbens officiella bil CUPRAs globala ambassadör Marc ter Stegen blir en av de första att köra Formentor Lanseringsmodellen av CUPRA Formentor kommer under hösten 2020 CUPRA Formentor kommer att erbjuda flera effektiva drivlinor, bland annat kommer en högpresterande plug-in-hybrid Martorell, 07-07-2020 – Som del av den globala alliansen med FC Barcelona, där CUPRA är fotbollsklubbens officiella bil- och mobilitetspartner, har märket beslutat att utse CUPRA Formentor som FC Barcelonas officiella bil. Ett naturligt steg CUPRA Formentor blir första bilmodellen någonsin att utses som officiell bil till FC Barcelona. Gällande tillkännagivandet uttrycker CUPRAs VD Wayne Griffiths “att utse CUPRA Formentor till FC Barcelonas officiella bil är ett naturligt steg. Modellen är designad, utvecklad och kommer produceras i Barcelona, staden där båda varumärkena är födda och den plats från vilken vi vill inspirera världen. Detta kommer att öka b