SEAT Dealer Teams Robert Dahlgren tog hem SM-titeln i helgen.

SEAT Dealer Team - PWR Racing tog i helgen sin fjärde SM-titel på tre säsonger. Det var Robert Dahlgren som efter fjorton race och totalt 252 plockade poäng säkrade årets titel i TCR Scandinavia (tidigare STCC). Det är Dahlgrens andra titel i förarmästerskapet med SEAT Dealer Team och CUPRA.

- Det här är en oslagbar känsla, att vinna ett andra SM-guld tillsammans med det här teamet. Det är vår tredje säsong ihop och vi kämpar så hårt varje år för att nå de här framgångarna. Jag är oerhört tacksam för alla som gör detta möjligt, teampartners, supporters och alla inblandade, säger Robert Dahlgren.

Årets mästerskap levde ända till sista tävlingsheatet och var en tuff fight hela vägen över mållinjen. Men med totalt tio pallplatser och fyra segrar i teamets CUPRA TCR stod Dahlgren till slut som mästare på lördag eftermiddag. Teamkamraten Mikaela Åhlin-Kottulinsky gjorde sin bästa säsong hittills med teamet och tog totalt fem pallplatser, varav en seger under årets säsong.

- Det har varit en fantastisk säsong och att få avsluta på pallen i sista racet, med min teamkompis Dahlgren som mästare är en grym känsla! Hela teamet har presterat på absolut högsta nivå och jag är oerhört stolt över att vara en del av SEAT Dealer Team, säger Mikaela Åhlin-Kottulinsky.

Mästerskapssegern är pricken över i:et på en fyra år lång resa med SEAT Dealer Team - PWR Racing. Teamet har tagit 65 pallplatser, varav 21 segrar och säkrat fyra SM-titlar med SEAT och CUPRA. Förarmästerskapet i STCC 2017, team- och juniormästerskapet i STCC 2018 och förarmästerskapet i det nybildade TCR Scandinavia 2019.

- Först och främst stort grattis till hela teamet, det har varit en fröjd att se dem agera ute på banan! Vi kan blicka tillbaka på fyra oerhört framgångsrika säsonger med SEAT Dealer Team och vi ser redan fram emot vad framtiden har att bjuda på, säger Per Brinkenberg, märkeschef på CUPRA & SEAT Sverige.

SEAT Dealer Team - PWR Racing tog kommandot direkt från start.9.9.2019 12:35:02 CESTPressmeddelande

Södertälje 2019.09.09 - SEAT Dealer Team - PWR Racing tog kommandot direkt från start när TCR Scandinavia gästade Jyllandsringen i Danmark. Mästerskapsledaren Robert Dahlgren var snabbast i alla testpass och tog på lördag eftermiddag pole position till söndagens huvudheat. Bedriften betydde Dahlgrens fjärde pole position för säsongen och utökad mästerskapsledning. Mikaela Åhlin-Kottulinsky tog sig vidare till Q2 men fick det inte riktigt att stämma på den 2,4 km långa danska banan. P7 blev slutresultatet. - Det var länge sedan jag tävlade på Jyllandsringen, men jag trivs här och teamet har verkligen fått till vår CUPRA TCR för den här banan, sa Robert Dahlgren efter kvalet. Under söndagens första heat tog Dahlgren direkt kommandot från första startruta och byggde snabbt upp en lucka till de jagande förarna. När målflaggen föll skrevs Dahlgrens ledning till drygt åtta sekunder, en oerhört övertygande seger. Mikaela som startade heatet från ruta sju fick fightas om positionerna hela väge

SEAT Dealer Team - PWR Racing är redo inför helgens deltävlingen på Jyllandsringen i Danmark6.9.2019 08:46:05 CESTPressmeddelande

Södertälje 2019-09-06 - SEAT Dealer Team - PWR Racing är redo för den näst sista deltävlingen i årets TCR Scandinavia. Arenan för helgen är Jyllandsringen i Danmark, en bana som TCR Scandinavia (tidigare STCC) besökte senast för sju år sedan. Teamets förare och mästerskapsledaren Robert Dahlgren är en av de få i årets mästerskap som tävlat på Jyllandsringen. - Det var ett tag sedan jag satte min fot på Jyllandsringen, men jag har med mig bra minnen därifrån och gillar banan. Det känns spännande att den sista tävlingen innan finalen går på en bana alla team har begränsad erfarenhet från. Det öppnar upp för en riktigt kul fight, säger Robert Dahlgren. Teamet har hittills under säsongen tagit elva pallplatser med sin CUPRA TCR, varav fyra genom Mikaela Åhlin-Kottulinsky. Hon blev tidigare under säsongen historisk när hon tog både seriens första pole position och seger premiärheatet på Ring Knutstorp. Hon går in i helgens deltävling med tre raka pallplatshelger i ryggen. - Vi har haft ett