SEAT Dealer Teams Robert Dahlgren tog hem SM-titeln i helgen.

SEAT Dealer Team - PWR Racing tog i helgen sin fjärde SM-titel på tre säsonger. Det var Robert Dahlgren som efter fjorton race och totalt 252 plockade poäng säkrade årets titel i TCR Scandinavia (tidigare STCC). Det är Dahlgrens andra titel i förarmästerskapet med SEAT Dealer Team och CUPRA.

- Det här är en oslagbar känsla, att vinna ett andra SM-guld tillsammans med det här teamet. Det är vår tredje säsong ihop och vi kämpar så hårt varje år för att nå de här framgångarna. Jag är oerhört tacksam för alla som gör detta möjligt, teampartners, supporters och alla inblandade, säger Robert Dahlgren.

Årets mästerskap levde ända till sista tävlingsheatet och var en tuff fight hela vägen över mållinjen. Men med totalt tio pallplatser och fyra segrar i teamets CUPRA TCR stod Dahlgren till slut som mästare på lördag eftermiddag. Teamkamraten Mikaela Åhlin-Kottulinsky gjorde sin bästa säsong hittills med teamet och tog totalt fem pallplatser, varav en seger under årets säsong.

- Det har varit en fantastisk säsong och att få avsluta på pallen i sista racet, med min teamkompis Dahlgren som mästare är en grym känsla! Hela teamet har presterat på absolut högsta nivå och jag är oerhört stolt över att vara en del av SEAT Dealer Team, säger Mikaela Åhlin-Kottulinsky.

Mästerskapssegern är pricken över i:et på en fyra år lång resa med SEAT Dealer Team - PWR Racing. Teamet har tagit 65 pallplatser, varav 21 segrar och säkrat fyra SM-titlar med SEAT och CUPRA. Förarmästerskapet i STCC 2017, team- och juniormästerskapet i STCC 2018 och förarmästerskapet i det nybildade TCR Scandinavia 2019.

- Först och främst stort grattis till hela teamet, det har varit en fröjd att se dem agera ute på banan! Vi kan blicka tillbaka på fyra oerhört framgångsrika säsonger med SEAT Dealer Team och vi ser redan fram emot vad framtiden har att bjuda på, säger Per Brinkenberg, märkeschef på CUPRA & SEAT Sverige.

CUPRA/SEAT Sverige och PWR Racing i förlängt samarbete21.1.2020 09:37:04 CETPressmeddelande

Södertälje 21 januari 2020. - PWR Racing har sedan 2016 representerat SEAT och sedermera CUPRA på de skandinaviska racingbanorna. Teamet grundades 2012 och har alltid tävlat mot den yppersta eliten i STCC, sedan samarbetet med SEAT, CUPRA och de svenska återförsäljarna inleddes har PWR Racing - SEAT Dealer Team tagit totalt fyra mästerskapstitlar och gjort fler än 50 event med SEAT-handlare runt om i landet. Nu fördjupar aktörerna partnerskapet och förlänger samarbetsavtalet kring tävlan i STCC ytterligare tre år. - Vi på SEAT och CUPRA är ytterst glada över att kunna fortsätta våran resa ihop med PWR Racing. Satsningen sedan 2016 har starkt bidragit till den starka utvecklingen vi ser för SEAT och CUPRA i Sverige. Vi har ökat volymerna med över 100% under denna period. Nu startar vi nästa del av vår resa, mot en ny era med elektrifiering av bilbranschen och även motorsporten, där CUPRA och SEAT Dealer Team kommer att vara ledande, säger Per Brinkenberg, märkeschef på CUPRA och SEAT Sv