Seriestart för dokumentärserien "Sinne för skönhet"

I sex veckor framåt utreder denna serie olika aspekter av begreppet skönhet. Nytt avsnitt varje tisdag kl 20.00 med start den 20 mars.

Hur uppstår skönhet? Hur förändras vår uppfattning om skönhet över tid? Existerar ett universellt skönhetsbegrepp? Dessa frågor och många fler behandlas i serien "Sinne för skönhet" på tisdagar kl 20.00 på Axess TV. Varje avsnitt ligger uppe i sju dagar på Axess Play.

Avsnittsförteckning:

Del 1 av 6: Skönhetens historia

Del 2 av 6: Österländsk skönhet

Del 3 av 6: En formel för skönhet

Del 4 av 6: Skönhetens baksida

Del 5 av 6: Falsk skönhet

Del 6 av 6: Universell skönhet

Pressbilder finns att ladda ner på http://www.axess.se/press

Kontakta oss för inloggningsuppgifter.