Skådespelare berättar om sina erfarenheter av Shakespeares pjäser

William Shakespeare betraktas av många som den störste dramatikern genom tiderna. I serien "Skådespelare om Shakespeare" berättar skådespelare och regissörer om hans mest berömda pjäser.

Med start på måndag den 17 september kl. 20.30 hör vi sex kända, internationella skådespelare berätta om Shakespeares verk.

Avsnittsbeskrivning:

Nominerade till Stora Fackbokspriset7.11.2018 07:05Pressmeddelande

Axel och Margaret Ax:son Johnsons Stiftelse för allmännyttiga ändamål utdelar varje år, givet det finns en värdig mottagare, Stora fackbokspriset om 125 000 kronor till den eller de (levande personer) som skrivit årets fackbok i enlighet med Forum Axess devis ”Vetenskap, bildning tradition”. Tanken är att stödja det slag framstående essäistiskt humanistiskt författarskap som lyfter fram vetenskap, bildning, tradition med hög stilistisk och fackmässig verkshöjd. Syftet är att på svensk botten uppmuntra en berättande humanistisk bildningstradition präglad av stilistisk briljans.​