Skansen gör digital kampanj om nytt årskortspris
Kampanjen ”Passa på sen – 365 kronor” kom till av att flera av Skansens gäster uttryckt att årskortspriset är för lågt och att man gärna vill stödja Skansen i högre grad. Syftet med kampanjen är att ge besökarna möjligheten att stödja Skansen med 70 kronor extra genom att invänta förnyelse av årskortet till efter den 1:a december. De som inte kan tänka sig en höjning just nu ska få chansen att köpa kortet till befintligt pris.
- Vi vill fortsätta erbjuda ett attraktivt Skansen till våra gäster under nästa år men vi vet fortfarande inte hur läget i samhället kommer att se ut. Skansens stora ytor ger dock en fantastisk möjlighet att skapa nya erbjudanden för våra gäster även med rådande restriktioner. Vi har hittillis i år sålt cirka 100 000 årskort och genom den här kampanjen hoppas vi nå målet om 120 000 sålda årskort i år, säger Yvonne Nordlind, marknads- och kommunikationschef på Skansen.
Skansen är en icke vinstdrivande stiftelse och entréavgiften går oavkortat till underhåll och utveckling av byggnaderna, djurparken, trädgårdarna och programverksamheten. Skansens verksamhet finansieras till över 70 procent av egna intäkter och varje sålt årskort är därför viktigt.
- Jag vågar påstå att Skansen är världsklass på att levandegöra Sveriges historia. Det vill vi fortsätta att vara även för kommande generationer. Våra gäster är helt avgörande i att göra det möjligt, säger Åsa Magnusson, chef för den kulturhistoriska avdelningen på Skansen.
Årskortet är innehavarens entrébiljett till Skansen varje dag under ett år. Kortet är giltigt i 365 dagar från uthämtningsdatumet och ger även förmånliga rabatter hos Skansens interna samarbetspartners.
- Skansen är lika stort som Gamla stan i Stockholm och här finns alltid något nytt att upptäcka eller lära sig. Men framförallt skulle jag säga att vi är en plats för möten, både väntade och oväntade. Under det här året har vi verkligen fått lära oss från våra gäster hur värdefull möjligheten att träffas på en plats som Skansen är, fortsätter Yvonne Nordlind, marknads- och kommunikationschef på Skansen.
Årskortet kan köpas på www.skansenbiljett.se eller i Skansens entréer. Årskortet kan även ges bort som presentkort och säljs då i www.skansenbutiken.se. I samband med prishöjningen kommer villkoren för årskortet att uppdateras. Läs mer på skansen.se/arskort.
Nyckelord
Kontakter
Yvonne NordlindAvdelningschef Marknads- och kommunikationsavdelningen
Tel:0731-525832yvonne.nordlind@skansen.seBilder
Länkar
Om
Mitt på den gröna ön Djurgården i Stockholm finns Skansen. En plats som levandegör upplevelser av natur och kultur – nu, då och i framtiden. Stiftelsen Skansen är världens äldsta friluftsmuseum, grundat 1891 av Artur Hazelius, och varje år kommer cirka 1,4 miljoner gäster till oss.
Följ Stiftelsen Skansen
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Stiftelsen Skansen
Tjolahopp! Nu blir det hyss och skoj på Skansen24.4.2024 07:55:00 CEST | Pressmeddelande
-Den här majhelgen har blivit en riktig tradition och vi är så glada att återigen få bjuda in stockholmarna till Skansen för att träffa Pippi och alla de andra från Astrid Lindgrens värld, säger Max Hallén, VD, Astrid Lindgren Aktiebolag.
Saint-Gobain utökar sitt engagemang i Stiftelsen Skansen18.4.2024 12:00:00 CEST | Pressmeddelande
Saint-Gobain har varit en partner till Skansen sedan 1991. Det är nu klart att de kliver in och utökar sitt engagemang under de kommande tre åren. ”Bevarandet av ett kulturarv rimmar väldigt väl med ett hållbart byggande som är vår ledstjärna inom Saint-Gobain”, säger Annika Westby på Saint-Gobain Sweden.
Uje Brandelius är årets vårtalare på Skansen: “Jag gråter alltid på Valborg”17.4.2024 07:50:00 CEST | Pressmeddelande
Den 30 april firar Skansen traditionsenligt valborg med livemusik, valborgsmässobål till stans bästa utsikt över Stockholm och klassiskt tal till våren. Musikern, skådespelaren och journalisten Uje Brandelius får i år det traditionstunga uppdraget att vårtala.
Svävande pingstliljor, 1700-tal och blomsterpoesi – ny utställning öppnar på Skansen 18 maj9.4.2024 07:50:00 CEST | Pressmeddelande
“Maj är min absolut bästa månad. Naturen vaknar, exploderar och blir fulländad under bara några veckor. Ingen annan tid på året blir buketterna så vackra som nu, i hänryckningens tid”, säger floristen Johan Munter. I maj sätter han sin prägel på Skansens 1700-talsherrgård Skogaholm med utställningen Blomster i hänryckningens tid.
Pirr, parning och party när Skansen bjuder in till Kulturnatt 20243.4.2024 07:50:00 CEST | Pressmeddelande
Skansen bjuder in till en kväll av kärlek, oväntade upplevelser och fest under Kulturnatt Stockholm den 20 april. Djupdyk i djurrikets parningsritualer och historiens kontaktannonser, gå på singel-vandring och dansa loss till countryklubben Sthlm Honky Tonk. Fri entré hela kvällen.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum