Skarpt Läge: jobbmässan där unga arbetssökande matchas med företag

Den 23 februari är det dags för Skarpt läge jobbmässa, mötesplatsen för arbetssökande mellan 18–30 år. I fjol skapades 203 jobb under tre timmars jobbmässa. Framgången bakom jobbmässan ligger i att företagen som ställer ut måste ha något konkret att erbjuda i form av anställning, praktik eller studier. Skarpt läge genomförs på Radisson Blu Scandinavia Hotel i Göteborg och startar klockan 14.00.

2017 skapades 203 jobb under tre timmars jobbmässa. Foto: Skarpt Läge

Det är femte året som Skarpt läge genomförs. Mässan är en renodlad jobbmässa som riktar sig till ungdomar och unga vuxna i Göteborg. Företagen skall ha något konkret att erbjuda deltagarna. De möter målgruppen direkt och tar emot CV på plats.

− Besökaren tar med sig sitt CV, kommer till mässan och får träffa 51 utställare som alla har något att erbjuda, i år är det ca 850st tjänster i omlopp och vi har en god bredd på branscherna, säger Fredrik Karlsson, projektledare.

Bland utställarna i år finns en spridning av attraktiva arbetsgivare som exempelvis Telia, Göteborgs Stad, Friskis & Svettis och Jollyrum.

Mässan är ett samarbete mellan Team Göteborg och Näringslivsgruppen på Göteborg & Co, Radisson Blu Scandinavia, Arbetsförmedlingen och Visita, och målet är att vara Sveriges bästa jobbevent för unga.

För mer information:

Fredrik Karlsson, projektledare Skarpt Läge, 0728770049, fredrik@skarptlage.net

Lotta Forsberg, projektledare Skarpt Läge, 0709397527, lotta@skarptlage.net

Näringslivsgruppen på Göteborg & Co är en plattform för samverkan mellan näringsliv, organisationer, kommuner och akademi som verkar för att stärka och utveckla Göteborgs konkurrens- och attraktionskraft. Genom initiativ och projekt stimulerar Näringslivsgruppen till långsiktig kompetensförsörjning och inkludering för att bidra till en attraktiv, levande och hållbar storstadsregion.

2017 skapades 203 jobb under tre timmars jobbmässa. Foto: Skarpt Läge

031-368 40 00http://goteborgco.se

Göteborg & Co har till uppgift att marknadsföra och medverka i utvecklingen av Göteborg som turist-, evenemangs-, och mötesstad. Bolaget ägs av Göteborgs Stad och har ett brett samarbete med besöksnäring, akademi, övrigt näringsliv och organisationer i Göteborgsregionen.

Göteborg & Co ingår tillsammans med Liseberg, Got Event och Göteborgs Stadsteater i klustret Turism, Kultur & Evenemang och är klustrets moderbolag.

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Invigningsceremonin och premiärturen för nya skärgårdslinje mellan Stenpiren och Hönö Klåva20.6.2018 07:30Pressinbjudan

Från och med 26 juni och under hela sommarsäsongen kör Styrsöbolagets nya skärgårdsbåt mellan Stenpiren och Hönö Klåva via Eriksberg. Den nya skärgårdslinjen kan ses som en del av jubileumssatsningen Tillgänglig Skärgård, sprungen ur göteborgarnas önskan att enklare ta sig till skärgården från stan inför Göteborgs 400-årsjubileum 2021. Välkomna på invigningsceremonin och premiärturen den 26 juni kl. 09.30 på Stenpiren.