Slite Open blir en del av Swedish Golf tour för damer

Slite Golfklubb har sökt och blivit tilldelad en deltävling i Swedish Golf Tour som kommer att genomföras i Slite den 14-17:e augusti. Tävlingen som vänder sig till den nordiska dameliten kommer att ha en prispott på 100´000kr och locka spelare från hela norden. Prissumman garanteras av Gotland Sports Academy AB.
Tommy Jakobsson

Det känns fantastiskt kul att vi får chansen att välkomna Swedish Golf Tour och tjejerna till Slite. Nu får vi möjligheten att visa upp vår fina bana för några av landets bästa spelare samtidigt som gotlänningarna får chansen att se livegolf av högsta klass säger Tommy Jakobsson VD Slite Golfklubb.

Som ansvarig för damernas spelprogram på Swedish Golf Tour känns det extra kul att vi nu kan erbjuda våra spelare en deltävling på Gotland och Slites utmanande bana, tidigare har vi haft tourtävlingar på Kronholmen & Visby GK men det här blir första gången som vi kommer till Slite säger Sofia Pettersson som är ansvarig för Swedish Golf Tour på Svenska Golfförbundet.

Att Slite blir arrangör av den här tävlingen ligger helt i linje med vårat gemensamma arbete att göra Slite till en sportdestination av rang. Genom att garrantera prispengarna hoppas vi att tävlingen skall bli årligen återkommande och att vi kan utveckla den med högre prispott framöver så att vi kan få spelare från hela världen att komma till Gotland och Slite Open. Säger Jonas Henning VD på Gotland Sports Academy AB

Tommy Jakobsson VD Slite GK 073-6409750 tommy@slitegk.se
Sofia Pettersson Ansvarig Swedish Golf Tour/Svenska Golfförbundet 072-2224210 sofia.pettersson@golf.se
Jonas Henning VD Gotland Sports Academy AB 076-1165900 jonas@gotlandsportsacademy.se

Tommy Jakobsson
Sofia Pettersson
Jonas Henning
Slite GK
Slite Gk

Färjeleden 2
621 57 Visby

Gotland Sports Academy AB är ett destinationsbolag i Slite på norra Gotland som arbetar för att etablera Slite och norra Gotland som en destination för sport, hälsa och aktiv fritid året runt. Bolagets verksamhet består av paketering och försäljning av träningsläger, kurser, camps och events inom segmentet sport, hälsa och aktiv fritid. Gotland Sports Academy AB är frukten av ett samverkansprojekt mellan idrottsrörelsen, näringslivet i Slite och myndigheterna på Gotland.

Följ Gotland Sports Academy AB

Senaste pressmeddelandena från Gotland Sports Academy AB

Slite camping återuppstår och blir andelsägt!5.3.2024 08:06:32 CET | Pressmeddelande

Gotlands bäst belägna campingplats; Slite strand, återuppstår som husvagnscamping och blir andelsägt. Andelar i bolaget Slite Strandby AB som äger campingfastigheten på strandvägen i Slite säljs nu med ett för branschen unikt erbjudande, där varje aktie ger nyttjanderätt för en campingplats. Totalt finns det 80 aktier som garanterar innehavaren av varje aktie en egen campingplats för husvagn/husbil på Slite Strand.

Pigge Werkelin säljer Slite strandby!22.6.2020 15:00:00 CEST | Pressmeddelande

Sedan 2009 har Werkelingbolagen ägt och utvecklat fastigheten på strandvägen i Slite samhälle på norra Gotland till en modern semester resort, dom senaste fem åren med Jonas Henning som VD och affärsutvecklare. Nu köper familjen Henning ut Pigge från både driftbolag och fastighetsbolag. ”För fem år sedan bestämde vi oss tillsammans med stöd av Slite utveckling och Region Gotland för att göra Slite till en turistdestination. Det långsiktiga målet att tillföra 20000 nya gästnätter uppnåddes redan efter tre år och Slite har blivit ett självklart resmål för många människor. Det är helt klart det utvecklingsprojekt inom besöksnäringen på den gotländska landsbygden som betytt mest för ett samhälle under modern tid säger Pigge & Jonas samstämmigt” ”Det är dags för ett generationskifte säger Pigge. Jonas & Maria med familj har allt som krävs för att ta över ansvaret för den fortsatta utvecklingen av Slite strandby, Jag har jobbat tillsammans med denna entreprenörsfamilj de senaste fem åren och