Slite Open blir en del av Swedish Golf tour för damer

Slite Golfklubb har sökt och blivit tilldelad en deltävling i Swedish Golf Tour som kommer att genomföras i Slite den 14-17:e augusti. Tävlingen som vänder sig till den nordiska dameliten kommer att ha en prispott på 100´000kr och locka spelare från hela norden. Prissumman garanteras av Gotland Sports Academy AB.

Tommy Jakobsson

Det känns fantastiskt kul att vi får chansen att välkomna Swedish Golf Tour och tjejerna till Slite. Nu får vi möjligheten att visa upp vår fina bana för några av landets bästa spelare samtidigt som gotlänningarna får chansen att se livegolf av högsta klass säger Tommy Jakobsson VD Slite Golfklubb.

Som ansvarig för damernas spelprogram på Swedish Golf Tour känns det extra kul att vi nu kan erbjuda våra spelare en deltävling på Gotland och Slites utmanande bana, tidigare har vi haft tourtävlingar på Kronholmen & Visby GK men det här blir första gången som vi kommer till Slite säger Sofia Pettersson som är ansvarig för Swedish Golf Tour på Svenska Golfförbundet.

Att Slite blir arrangör av den här tävlingen ligger helt i linje med vårat gemensamma arbete att göra Slite till en sportdestination av rang. Genom att garrantera prispengarna hoppas vi att tävlingen skall bli årligen återkommande och att vi kan utveckla den med högre prispott framöver så att vi kan få spelare från hela världen att komma till Gotland och Slite Open. Säger Jonas Henning VD på Gotland Sports Academy AB

Tommy Jakobsson VD Slite GK 073-6409750 tommy@slitegk.se
Sofia Pettersson Ansvarig Swedish Golf Tour/Svenska Golfförbundet 072-2224210 sofia.pettersson@golf.se
Jonas Henning VD Gotland Sports Academy AB 076-1165900 jonas@gotlandsportsacademy.se

Tommy Jakobsson
Sofia Pettersson
Jonas Henning
Slite GK
Slite Gk

Färjeleden 2
621 57 Visby

Gotland Sports Academy AB är ett destinationsbolag i Slite på norra Gotland som arbetar för att etablera Slite och norra Gotland som en destination för sport, hälsa och aktiv fritid året runt. Bolagets verksamhet består av paketering och försäljning av träningsläger, kurser, camps och events inom segmentet sport, hälsa och aktiv fritid. Gotland Sports Academy AB är frukten av ett samverkansprojekt mellan idrottsrörelsen, näringslivet i Slite och myndigheterna på Gotland.