Snabbväxande Malmöbolaget Pej tar in 65 MSEK i ny runda - Schibsted blir störst extern ägare
Självservice blir mer och mer centralt i den fysiska handel. Allt fler konsumenter föredrar att genomföra köp på egen hand genom till exempel sin mobil eller en självbetjäningskiosk. I tillägg ser allt fler restauranger och handlare stora fördelar med att erbjuda gäster en smartare, anpassad och friktionsfri beställningslösning.
Pej finns idag i hela Norden och i UK på restauranger, arenor och hotell. Inom kort lanseras även en lösning för servicehandeln, där kunder erbjuds en bättre digital upplevelse med både självscanning och förbeställning. Alla lösningar kan integreras mot önskat kassasystem eller användas som en fristående lösning.
- Vår tjänst förändrar sättet vi handlar på i grunden. Både köande och väntetider försvinner, det gynnar både handeln och konsumenterna. Vi jobbar hela tiden med att förbättra och utöka vårt erbjudande. Med nya strategiska initiativ och partnerskap kommer vi kunna leverera mer värde på fler marknader, säger Victor Sandberg, grundare och vd på Pej.
- Sedan vår första investering i Pej 2019 har bolaget fortsatt visat både driv och stark tillväxt och potentialen för fortsatt expansion är stor. Vi ser verkligen fram emot att följa och stötta vidare i den spännande fas som de går in i nu, säger Kajsa Gatenbeck, investment manager, Schibsted.
- Schibsted har under resan varit ett värdefullt stöd på många sätt så jag ser verkligen fram emot det fortsatta samarbetet och möjligheterna det ger, säger Victor Sandberg.
Både stora företag och kedjor liksom små enskilda företag kan enkelt erbjuda Pejs lösning till sina gäster. Lösningen anpassas enkelt efter specifika kundbeteenden, som ofta skiljer sig åt i olika branscher. Samma återförsäljare kan dessutom variera sitt erbjudande beroende på tid på dygnet, veckodag och kundflöde. I dagsläget finns ca 30 olika tjänster på plattformen.
Pejs affärsmodell bygger på en fast och en rörlig del där priset för återförsäljaren sätts i relation till hur stor del av plattformens funktionalitet som implementeras och hur mycket den används.
För ytterligare information, besök pej.se eller kontakta:
Victor Sandberg, Pej - victor@pej.se eller 073 032 02 40
Kajsa Gatenbeck, Schibsted - kajsa.gatenbeck@schibsted.com eller 072 213 18 16
About Pej: Founded in 2016, Pej is today a fast-growing startup with the vision to become one of the largest ordering and self-service platforms globally. We change the way consumers order and pay, focusing on creating a convenient customer experience and taking self-ordering to the next level using our app, web or kiosk application.
Nyckelord
Kontakter
Dora Streiffert TolstoyHead of communications, Financial Services & Ventures
Tel:073-924 23 30dora.streiffert.tolstoy@schibsted.comBilder
Länkar
Om
Rethinking things since 1839
Schibsted kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Sportbladet Allsvenskan – filmad podd ska ta allsvensk fotboll till ny nivå25.3.2024 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Strax innan allsvenskan drar igång lanserar Aftonbladet en filmad podd för att ta fotbollspublikens mest älskade serie till en ny nivå. Tre gånger i veckan samlas Sportbladets profiler för att tillsammans med väntade och oväntade gäster ge tittarna – och lyssnarna – en helt ny upplevelse av svensk fotboll.
Schibsted och Stiftelsen Tinius tecknar slutligt avtal om försäljningen av nyhetsverksamheter22.3.2024 08:10:05 CET | Pressmeddelande
Schibsted ASA tillkännagav idag att de har tecknat ett slutligt avtal om försäljning av sina nyhetsverksamheter till Stiftelsen Tinius genom Blommenholm Industrier AS. Avtalet är en viktig milstolpe i ombildningen av dagens Schibsted till två mer fokuserade bolag: ett mediebolag helt ägt av Stiftelsen Tinius och ett börsnoterat marknadsplatsbolag.
Godare är årets annonsaffär – och SvD tar hem dubbla poddpriser21.3.2024 16:04:30 CET | Pressmeddelande
Aftonbladet och Svenska Dagbladet dominerade Årets Dagstidning-galan. Fyra av nio priser gick till Schibsteds svenska mediehus. SvD tog bland annat hem titeln Årets Redaktion och Aftonbladets satsning på mat, Godare, blev Årets Annonsaffär. ”Att skapa genomtänkta lösningar där många kanaler används på ett sammansvetsat sätt skapar stora möjligheter”, konstaterar juryn för annonsaffären i sin motivering.
Erik Hedtjärn ny redaktionschef på SvD13.3.2024 12:30:22 CET | Pressmeddelande
Erik Hedtjärn blir ny redaktionschef på Svenska Dagbladet, ett uppdrag han delar med Daniel Kederstedt. ”SvD är den bästa platsen att vara på för journalister som vill hitta på nya smarta sätt att göra kvalitetsjournalistik och utveckla nyhetsjournalistiken”, säger Erik Hedtjärn.
Lotta Folcker ny publisher på Aftonbladet12.3.2024 10:02:04 CET | Pressmeddelande
Lotta Folcker blir ny publisher och ansvarig utgivare på Aftonbladet. ”I Lotta Folcker får Aftonbladet en god ledare med gedigen erfarenhet från både nyheter och sport. Hon bidrar med stark kompetens inom video samt digital affär och utveckling. Det är bra för Aftonbladet, men också väldigt värdefull när vi ska bygga en ny stark mediekoncern i Norden”, säger Siv Juvik Tveitnes, koncerndirektör i Schibsted News Media.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum