Socialdemokraterna presenterar nya förslag kring arbetskraftsinvandring

Partiordföranden Stefan Löfven och den arbetsmarknadspolitiska talespersonen Ylva Johansson håller en pressträff på onsdag för att presentera nya förslag kring arbetskraftsinvandringen.

Tid: Onsdag 18 april klockan 11:00.
Plats: Socialdemokraternas partikansli, Sveavägen 68

Insläpp från 10.30. Medtag presslegitimation.

Pressekreterare:

Jonatan Holst, pressekreterare hos Stefan Löfven, 070-227 85 35

Natalie Sial, pressekreterare hos Ylva Johansson, 072-520 54 49

Uppgörelsen om utskottsposterna klar26.9.2018 16:20Pressmeddelande

Presidieplatserna i riksdagsutskotten har idag fördelats efter en överenskommelse mellan Socialdemokraterna och Moderaterna. Socialdemokraterna tilldelades åtta ordförandeposter i utskotten och Moderaterna tilldelades sju ordförandeposter. Socialdemokraterna och Moderaterna har sedan fördelat posterna tillsammans med sina respektive samarbetspartier. Viceordförandeposterna tillföll enligt uppgörelsen den part som inte har ordförandeposterna. Därmed följs och vidareutvecklas den praxis som gällt under tidigare mandatperioder och regeringar. Ett antal poster som traditionellt sett tillfaller regeringssidan respektive oppositionen kommer att omfördelas efter regeringsbildningen. Det gäller finansutskottet, konstitutionsutskottet, utrikesutskottet, försvarsutskottet och EU-nämnden. Fördelningen inom det rödgröna blocket framgår enligt nedan: Ordförande arbetsmarknadsutskottet –Socialdemokraterna Ordförande civilutskottet – Miljöpartiet Vice ordförande finansutskottet – Socialdemokraterna O