Socialdemokraterna presenterar nya förslag kring arbetskraftsinvandring

Partiordföranden Stefan Löfven och den arbetsmarknadspolitiska talespersonen Ylva Johansson håller en pressträff på onsdag för att presentera nya förslag kring arbetskraftsinvandringen.

Tid: Onsdag 18 april klockan 11:00.
Plats: Socialdemokraternas partikansli, Sveavägen 68

Insläpp från 10.30. Medtag presslegitimation.

Pressekreterare:

Jonatan Holst, pressekreterare hos Stefan Löfven, 070-227 85 35

Natalie Sial, pressekreterare hos Ylva Johansson, 072-520 54 49

Socialdemokraterna i Almedalen 201928.6.2019 09:37:18 CESTPressmeddelande

Söndag 30 juni Invigningsceremoni: Utbildningsminister Anna Ekström en av talarna Temat för invigningen är en hyllning till demokratin som fyller 100 år i år. Utbildningsminister Anna Ekström är en av invigningstalarna, tillsammans med bland andra talman Andreas Norlén och demokratiminister Amanda Lind. Tid: 14:30-15:30 Plats: Almedalens scen Presskontakt för Anna Ekström är Anja L Sundberg, 076-116 77 45. Torsdag 4 juli Ekonomiskt seminarium: Så klarar vi välfärden när allt fler lever allt längre Finansminister Magdalena Andersson bjuder in till Socialdemokraternas ekonomiska seminarium, där temat för i år är hur vi klarar välfärden när allt fler lever allt längre. Samtalet leds av Katrine Marçal, journalist och författare, och deltar gör förutom Magdalena Andersson själv även Anders Ekholm, senior advisor vid Institutet för framtidsstudier, Karin Sundin, regionråd i Region Örebro samt Catharina Borgenstierna, VD för Camanio Care. Tid: 13:15-14:45 Plats: Aulan, S:t Hansskolan, S:t Han