Sofie Sarenbrant är tillbaka med efterlängtad deckare

I dag släpps Mytomanen av Sofie Sarenbrant, som vann pris som Årets deckarförfattare 2019. Boken är den åttonde fristående delen i den populära serien om kriminalinspektör Emma Sköld, och kröner Sofie Sarenbrants tioårsjubileum som författare.

En 13-årig pojke hittas mördad i ett skogsbryn i Bromma. Kroppen är illa tilltygad och värdesakerna är försvunna. Samtidigt som Emma Sköld måste fokusera på utredningen, får hon en känsla av att människorna i hennes närhet döljer något. Vem kan hon egentligen lita på?

"Som författare strävar jag efter att skriva såväl samhällsaktuellt som vardagsnära", säger Sofie Sarenbrant. "I Mytomanen riktas fokus mot lögner och hemligheter, ämnen som jag tycker är väldigt intressanta att utforska."

Sofie Sarenbrant, årets deckarförfattare 2019, är tillbaka med ytterligare en fängslande bladvändare om samtid, relationer och lögner. Totalt har hennes böcker sålt i över 2,5 miljoner exemplar i 15 länder och har rönt stora framgångar. Visning pågår blev Sveriges mest sålda deckarpocket 2015. Syndabocken var årets mest lyssnade ljudbok på Storytel 2018. Både Syndabocken och Skamvrån har vunnit Stora e-bokspriset. I år firar Sofie Sarenbrant tio år som författare.

För intervjuförfrågningar, kontakta:
Rebecca Foss, Bindefeld AB
rebecca.foss@bindefeldab.se, 070-768 13 97

För information om boken, kontakta:
Stephanie Demmler, Bookmark Förlag
stephanie.demmler@bookmarkforlag.se, 073-951 09 05

Omslag: Sanna Sporrong
Foto: Thron Ullberg
Foto: Thron Ullberg

Pascal Engmans nya samtidsthriller Änkorna gör upp med det Sverige som fostrat trehundra IS-terrorister.21.9.2020 16:43:47 CESTPressmeddelande

”Jag tillhör en generation som vuxit upp med hotet från den islamistiska terrorn. Vars liv, på många sätt, präglats av rädslan för att dö sönderskjuten eller sprängd på fotbollsmatchen, nattklubben eller gatan. Jag tror att den rädslan och det hotet har påverkat oss mer än vi förstått. Därför är Änkorna något slags uppgörelse med ett Sverige som kunnat fostra trehundra IS-terrorister”, säger Pascal Engman.