Specsavers är en av Europas bästa arbetsplatser 2020

Specsavers Norra Europa har blivit listade nummer 18 i Great Place to Work ® ranking över Europas bästa arbetsplatser 2020 i kategorin Bästa multinationella arbetsplatser i Europa. Optikkedjan är den enda retailkedjan på top 25 i listan.

Specsavers har tidigare fått hög rankning i Great Place To Works nationella listor, som helt baseras på frågor till anställda, och är nu stolta att även rankas högt på Europalistan bland företag som SAS Institute, Hilton och DHL.

Jennie Widell, HR Chef Specsavers Sverige säger;

”Jag är stolt över att se att våra medarbetare trivs så bra hos Specsavers och har röstat fram oss som en av Europas bästa arbetsplatser. Ett starkt bevis på att våra medarbetare trivs och känner att de kan utvecklas. Vi jobbar mycket med utveckling och utbildning för att få våra anställda att trivas och stanna länge. Att jobba i en multikulturell organisation ser vi som en stor fördel där vi kan ta lärdom av varandra och bidra med erfarenheter över landsgränserna, Tillsammans strävar vi efter att dagligen bidra till en bättre ögonhälsa för alla”.

Hur anställda har svarat under Covid-19 pandemin är ett tydligt bevis på hur stark Specsavers företagskultur är även i mer utmanande tider med hemarbete och andra förutsättningar i butik med stort fokus på hygien och säkerhet både för anställda och kunder.

Jag är överväldigad över hur fantastiskt alla anställda har löst omställningen till en helt ny verklighet på arbetsplatsen, både på supportkontor och i butik. Allas tålamod, förmåga att snabbt ställa om till nya rutiner med riktlinjer från Folkhälsomyndigheten och fokus på ökad hygienstandard, att stötta varandra över ens egen roll och landsgränser där det funnits behov av snabba förändringar. Att se hur anställda frivilligt börjat köra ut glasögon till riskgrupper, butiker som öppnat upp innan ordinarie öppettider för riskgrupper och anställda som bjuder på träningspass via Teams, det skapar en inkluderande kultur där vi trivs och är stolta över att vara en del av”, tillägger Jennie Widell.

Se den fullständiga listan här www.greatplacetowork.com/best-workplaces-international/best-workplaces-in-europe/2020

Se mer om våra lediga tjänster här: https://join.specsavers.com/se/full-job-overview/

Specsavers – en av Sveriges bästa arbetsplatser21.4.2020 15:56:27 CESTPressmeddelande

Specsavers rankas högt i ”Great Place to Works” årliga medarbetarundersökning som uppmärksammar ”Sveriges Bästa Arbetsplatser”. – Att dagligen få jobba med att bidra till bättre ögonhälsa i en entreprenöriell kultur där alla medarbetare möts med respekt och mår bra på sin arbetsplats är nyckeln till framgång, säger Jennie Widell, HR-chef på Specsavers. Bakom utmärkelsen ”Sveriges bästa arbetsplatser”står stiftelsen Great Place To Work som årligen genomför en omfattande medarbetarundersökning - och i år får Specsavers en topplacering i den prestigefulla arbetsplatsstudien.