Specsavers lanserar e-handel

Optikkedjan Specsavers öppnar e-handel där kunder med hjälp av ett virtuellt verktyg kan prova och beställa glasögon online. Samtidigt öppnades nyligen kedjans 115:e fysiska butik i Sverige. – Vi vill vara tillgängliga för alla, oavsett när och var man vill handla, säger Marita Bertilson, Country Director Sverige.

Specsavers lanserar e-handel. Foto: Specsavers

Nu förlänger Specsavers kunderbjudandet – samtidigt som kedjan satsar på nya fysiska butiker både i stadskärnor och i köpcenter lanserar nu även kedjan en e-handel. Med hjälp av ett virtuellt verktyg som fotar ansiktet direkt via sidan är det enkelt att se hur en viss båge passar ens ansiktsform. Därefter kan man enkelt beställa hem bågar i sin styrka både för glasögon och solglasögon med enkelslipade glas. Även kontaktlinser finns i online-sortimentet. (Ej barnbågar eller bågar med hålgarnityr.)

– Vi har sett efterfrågan på att kunna beställa glasögon online och ser detta som en naturlig förlängning av våra fysiska butiker. E-handeln kan såklart inte ersätta det fysiska mötet med en optiker och kunnig personal som kan tipsa om rätt bågval. Men så som situationen ser ut just nu när många håller sig hemma, känns det extra angeläget att även kunna handla hemifrån, säger Marita Bertilson, Country Director Sverige.

Specsavers e-handel öppnade den 8 april. Se mer på specsavers.se

Specsavers lanserar e-handel. Foto: Specsavers

Specsavers på Götgatan nyöppnar: Stort tryck att kolla ögonen hos Söderborna23.2.2021 08:30:00 CETPressmeddelande

Söderborna blev pandemimedvetna om vikten av att ta hand om sin syn, vilket ställer nya krav på optikerna: – Många som jobbar hemma behöver nu undersöka synen. Med strikta hygienrutiner och kedjans nya inredningskoncept kan vi garantera en säker och professionell miljö för kunderna, säger Seta Norin, optiker och delägare i Specsavers Götgatan på Söder i Stockholm.