Specsavers på Götgatan nyöppnar: Stort tryck att kolla ögonen hos Söderborna
Seta Norin är uppvuxen och utbildad till optiker i Bagdad och har jobbat som optiker i Sverige i 14 år. Tillsammans med sin kompanjon Keivan Mehrabi har hon varit delägare av butiken på Götgatan på Söder i Stockholm sedan sommaren 2019.
Behovet att kolla ögonen är förstås extra stort nu, då många hållit sig hemma på grund av restriktioner. I butiken på Götgatan har flera företag avtal för sina anställda, i de fall de behöver arbetsglasögon och terminalglasögon – behov som kanske blivit väldigt tydligt under pandemin då många arbetat hemma och suttit längre framför datorn:
– Det är tydligt att många som jobbar hemma haft ett stort behov av att komma till oss och undersöka synen. Kanske har man upptäckt ett behov av terminalglasögon. Söderborna har annars bra kunskap om olika åldersrelaterade och ärftliga faktorer när det gäller synen. Att komma hit och få sin ögonbotten fotograferad och ögontrycket mätt är ett bra sätt att förebygga många problem, säger Seta Norin.
När butiken ändå var i behov av renovering valde de båda delägarna att byta till Specsavers nya butiksinredningskoncept, vilket innebär vita väggar, trägolv, ny belysning och ljusa färger. I förra veckan öppnade den nyrenoverade butiken:
– I det nya inredningskonceptet är det lättare för oss att erbjuda våra kunder professionell hjälp med synundersökningar och att kunna hitta rätt i butiken om man till exempel vill hitta ett par nya glasögon, säger Seta Norin.
I dessa tider är förstås kundernas trygghet det viktigaste för Seta och hennes kompanjon:
– Behovet av att se efter sin syn upphör ju inte även om man förstår att människor är försiktiga, och därför har vi ju varit väldigt tydliga med att Specsavers har mycket skarpa riktlinjer för butikerna, med munskydd, visir, hygienrutiner och krav på handsprit – och nu vågar sig allt fler komma till oss för att till exempel göra en synundersökning.
Kontakter
Monika KostovskaActing Head of PR
Tel:+46 31 771 98 00monika.kostovska@specsavers.comBilder
Om
Välkommen till Specsavers
Specsavers är en av Sveriges största optikkedjor. Genom att erbjuda bra priser, god service och hög professionell kunskap ger Specsavers sina kunder värde för pengarna. Specsavers är ett familjeägt företag som grundades 1984 på Guernsey. Företaget har över 2000 butiker med cirka 40 000 medarbetare i Storbritannien, Irland, Nederländerna, Sverige, Norge, Danmark, Finland, Spanien, Nya Zeeland, Australien och Kanada. Specsavers etablerade sig i Sverige 2004 och har idag 118 butiker över hela landet.
Följ Specsavers Sweden AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Specsavers Sweden AB
Great Place to Work utser Specsavers till en av Sveriges 10 bästa arbetsplatser™ 202419.4.2024 10:27:10 CEST | Pressmeddelande
Optikkedjan Specsavers är återigen placerade topp tio på listan över Sveriges bästa arbetsplatser™. Rankad som nummer nio bland stora organisationer med över 250 anställda. Placeringen är ett tydligt kvitto på en uppskattad arbetsplatskultur. Bakom utmärkelsen står Great Place to Work, som har sammanställt rankingen baserat på resultatet från världens största medarbetarundersökning.
Grön linje på gatorna i Umeå uppmärksammar synskadades vardag13.4.2024 13:00:00 CEST | Pressmeddelande
För synskadade i Umeå är vardagen fylld av stora och små hinder – och för att påminna om detta möts Umeborna idag av en grön linje som tar omvägar runt olika slags hinder inne i köpcentrumet Avion shopping i Umeå. Genom den gröna linjen vill Synskadades Riksförbund (SRF) Västerbotten och Specsavers i Umeå också skapa kännedom om Synlinjen, en jourhjälp som synskadade kan vända sig till med frågor som rör utmaningar i det dagliga livet.
Det brittiska modemärket Barbour och Specsavers lanserar exklusiv glasögonkollektion9.4.2024 13:23:04 CEST | Pressmeddelande
I vår lanserar Specsavers en exklusiv kollektion av bågar för glasögon och solglasögon i samarbete med det brittiska livsstilsvarumärket Barbour. Kollektionen är inspirerad av Barbours moderna landsbygdsstil och erbjuder ett nytt perspektiv på klassiska former med färger och mönster inspirerade av det brittiska landskapet.
Specsavers lyfter lokala butiksägare i ny varumärkesbyggande kampanj21.3.2024 12:20:22 CET | Pressmeddelande
Måndagen den 12 mars lanserade Specsavers sin nya kampanj där de lyfter de lokala butiksägarna och klinisk expertis i filmformat för TV och sociala medier. – Alla våra butiker ägs och drivs av lokala entreprenörer och det lokala ägandet har varit en framgångsfaktor under våra 20 år i Sverige. Kunderna känner sig sedda och väl omhändertagna. Specsavers vill göra god ögonhälsa tillgänglig för alla och med den här kampanjen vill vi nå ut med våra kliniska budskap till ännu fler, säger Ellen Samuelsson, Head of Marketing Sverige.
Friska ögon på jobbet – 8 tips vid användning av digitala skärmar13.12.2023 10:03:44 CET | Pressmeddelande
Spänningshuvudvärk, irriterade, torra och svidande ögon? Många svenskar som jobbar vid skärm lider i onödan – lösningen kan vara ett par bildskärmsglasögon, som arbetsgivaren enligt lagen ska stå för. Som en hjälp att påminna arbetsgivare och anställda att ta hand om sin ögonhälsa har optikkedjan Specsavers tagit fram en ”Första glasögonhjälpen”-låda – och med den följer 8 tips för alla som sitter framför skärmar och jobbar.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum