Srf konsulterna välkomnar hela lönebranschen

Srf konsulterna samlar nu hela lönebranschen genom att erbjuda möjlighet för samtliga verksamma inom lön att bli medlemmar hos landets ledande branschorganisation inom redovisning, lön och rådgivning.

– Det känns mycket bra att ge fler möjlighet att vara medlemmar hos oss. Vi jobbar redan idag med frågor inom löneområdet. Med vårt nya medlemskap öppnar vi för alla verksamma att ta del av det vi gör och tillsammans med oss driva lönbranschen framåt, säger Zennie Sjölund som är branschansvarig lön hos Srf konsulterna.

Syftet med det nya medlemskapet är att erbjuda landets alla verksamma inom lön en branschtillhörighet och en naturlig plattform för information, kunskapshämtning och erfarenhetsutbyte.

– Vi har idag fler än 500 Auktoriserade Lönekonsulter organiserade i förbundet och intresset är fortsatt stort. Tillsammans får vi ännu större tyngd hos beslutsfattare och myndigheter kring viktiga lönerelaterade frågor, säger Roland Sigbladh, förbundsdirektör hos Srf konsulterna.

Srf medlem är ett medlemskap för den som är verksam i en miljö som kan följa SALK – Svensk standard för Auktoriserade Lönekonsulter.

Roland Sigbladh, Förbundsdirektör Srf konsultern
Zennie Sjölund, Branschansvarig Lön Srf konsulterna