SSP tecknar avtal med Spendrups

- Det känns otroligt bra att få börja jobba med Spendrups. Framför allt uppskattar jag deras innovationskraft och deras långsiktiga syn på affärsrelationer. Spendrups kommer också att vara en viktig partner i det förändringsarbete som vi har påbörjat och som kommer att prägla de närmaste åren, säger Joakim Klingsell, vd SSP Sverige.
Spendrups Bryggeri har jobbat tillsammans med både Heineken och Coca-Cola i upphandlingen och Fredrik Spendrup, vd för Spendrups Bryggeri framhåller just samarbete som en nyckel till att man vann avtalet.
- Jag är otroligt stolt och glad över att SSP har valt oss. Det har varit ett samarbete i sann Spendrupsanda som verkligen visar vad vi kan åstadkomma tillsammans med partners och kunder. SSP är ett drömkund som verkligen har satt hela vårt erbjudande på prov. Vi ser fram emot att växa och utvecklas tillsammans med SSP kommande år. Och självklart känns det bra att få njuta av vår egen öl nästa gång jag tar tåget, säger Fredrik Spendrup, vd Spendrups Bryggeri.
SSP-affären öppnar en helt ny plattform för flera varumärken och kommer dessutom att innebära en världspremiär. Såväl Heineken som Norrlands Guld kommer att serveras iskalla i SSPs attraktiva restaurangmiljöer. Loka och Loka Crush blir det självklara erbjudandet för on-the-go. Och Gotlands Bryggeri och Brutal Brewing kommer att lyfta restaurangernas specialölerbjudande. Men framförallt kommer Mariestads för första gången att serveras på fat till alla gäster på SSPs premiumrestauranger.
Avtalet gäller från början av 2019.
För mer information:
Joakim Klingsell, vd SSP Sverige
Mobil: 0736 88 17 60 Mejl: joakim.klingsell@ssp.se
Rose-Marie Hertzman, presschef Spendrups
Mobil: 070 895 25 67 Mejl: rose-marie.hertzman@spendrups.se
SSP, The Food Travel Experts, är det ledande restaurangföretaget inom resemiljöer. SSP driver restauranger, barer, caféer och butiker på flygplatser, järnvägsstationer, vägkrogar, gallerior, konferenscenter, idrottsarenor samt inom andra trafikplatser. Efter 50 år i branschen har SSP idag över 37 000 medarbetare som tar hand om drygt en och en halv miljoner kunder varje dag. Företaget har verksamhet på fler än 140 flygplatser och 280 järnvägsstationer samt driver över 2 600 enheter i mer än 33 länder över hela världen. SSP har en bred portfölj av över 500 internationella, nationella samt lokala varumärken. SSP Sverige driver idag drygt 90 restauranger, kaféer, butiker och barer med ca 1400 medarbetare. Vår portfölj innehåller egna varumärken specifikt skapade för reselägen så som Upper Crust, Oak, Barino och Ritazza, men även internationella namn som O’Learys, Burger King, Starbucks, Lavazza, Max och Taco Bar.
Nyckelord
Bilder
Om
Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors, Stockholm. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Melleruds, Loka, Trocadero, Briska och vin- och spritproducenter som El Coto, Cantina Zaccagnini, Plantation och Tamnavulin. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 5 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, OMAKA, Grythyttans Glöggfabrik och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet.www.spendrups.se
Följ Spendrups Bryggeri AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Spendrups Bryggeri AB
Spendrups uppmärksammar Julmustens dag i Ludvika20.11.2025 14:05:00 CET | Pressmeddelande
Inför Julmustens dag 24 november visar en färsk Novusundersökning att julmusten är den alkoholfria dryck som svenskarna mest förknippar med julen. Hela 89 procent nämner julmust – långt före glögg, öl och andra alternativ. På Spendrups bryggeri i Grängesberg produceras varje år cirka 6 miljoner liter av den unika drycken.
Krušovice presenterar Krušo Combo – en hyllning till tjeckiskt hantverk, smak och kvalitet18.11.2025 08:15:00 CET | Pressmeddelande
Det tjeckiska ölmärket Krušovice lanserar konceptet “Krušo Combo” – en hyllning till över 400 år av bryggarhantverk och tidlös smak. Sedan 1581 har Krušovice stått för kvalitet och tradition, och med Krušo Combo möter ölet nu matens värld i inspirerande kombinationer som lyfter både dryck och rätt.
Magic Rock Saucery 3,9% 33 cl burk återkallas22.10.2025 16:14:36 CEST | Pressmeddelande
Spendrups återkallar Magic Rock Saucery 3,9 % burk 33 cl. Vi har fått in reklamationer på överjästa burkar vilket kan orsaka explosion och därmed skada. Vi återkallar därför produkten. Produkten har levererats till Systembolag över hela landet. Konsumenter som har köpt Magic Rock Saucery 3,9 % 33 cl burk ombedes kontakta Spendrups Konsumentkontakt. Konsumenter uppmanas att hantera produkten med försiktighet. Vi tar händelsen på största allvar och har i dialog med tillverkaren inlett en utredning för att vidta åtgärder för att liknande inte ska inträffa framöver samt beklagar det inträffade.
Ta del av Spendrups breda vintersortiment med både älskade klassiker och spännande nyheter21.10.2025 14:00:00 CEST | Pressmeddelande
Med julen runt hörnet är det dags att förbereda för säsongens traditioner. För många svenskar är julölen en självklar del av firandet. I år presenterar Spendrups ett mångsidigt vintersortiment med både älskade klassiker som Mariestads Julebrygd och spännande nyheter som till exempel Mariestads Vinterale – perfekt till vinterns alla högtider.
Heineken® går samman med Joe Jonas och globala influencers för att motverka digital överbelastning och få socialt umgänge “off socials”2.9.2025 10:00:00 CEST | Pressmeddelande
Initiativet grundar sig i en ny rapport som visar hur den ökande digitala belastningen påverkar människor världen över. Mer tid framför skärmen gör att de sociala batterierna töms och leder till att vi umgås mindre i verkligheten, och alltmer sällan bokar in att träffas IRL.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum

