Stark återhämtning av flygtrafiken vid Linköping City Airport

Antalet resenärer som flyger från Linköping City Airport har under 2022 ökat med 236 % mot 2021 och passerar 80 000 st. Nu ökar KLM antalet avgångar från slutet av mars.

Sedan mars 2020 har situationen varit väldigt tuff för de regionala flygplatserna i Sverige, inte minst ekonomiskt. Under 2022 märks dock en återhämtning vad gäller antalet resenärer.

Antalet resenärer som flyger från Linköping City Airport har under 2022 ökat med 236 % mot 2021 och passerar 80 000 st. Detta trots att antalet avgångar/ankomster varit 40 % färre än före pandemin.

“Vi är stolta och tacksamma att så många östgötar väljer att flyga med oss. Vi ser en stor efterfrågan på resor från Linköpingsregionen så vi kommer att öka antalet avgångar till Amsterdam och genom detta åter erbjuda upp till tre avgångar/ankomster per dag. Detta sker i slutet av mars - då firar vi även att det är 15 år sedan det första KLM flyget lyfte från Linköping City Airport”, säger Martin Kotte, försäljningschef Sverige, AIRFRANCE and KLM North Europe.

”Även 2022 har varit ett svårt år då globala problem påverkat både intäkter och kostnader negativt. Nu ser vi dock fram emot en återgång till mer normala omständigheter under 2023 med fler avgångar och resenärer. Många resenärer har efterfrågat lunchavgången till Amsterdam och vidare ut i världen så vi är väldigt glada att den återkommer i slutet av mars. säger Camilla Lejon, VD, Linköping City Airport AB.

Martin Kotte, Försäljningschef AIR FRANCE and KLM North Europe 070- 89 917 10

KLM återupptar direktflyg från Linköping till Amsterdam!16.7.2020 08:04:25 CEST | Pressmeddelande