Stefan Löfven sommartalar i Eskilstuna

Den 20 augusti klockan 12.00 sommartalar statsminister Stefan Löfven på Rademachersmedjorna på friluftsmuseet i Eskilstuna.

Konferencier för evenemanget är Sörmland partidistrikts ordförande Hans Ekström. Innan talet bjuds det på musikunderhållning.I anslutning till sommartalet håller Stefan Löfven pressträff. Tid och plats meddelas senare.

- För mig är det viktigt att möta människor i hela Sverige. Jag ser fram emot att komma till Eskilstuna och prata med folk om våra styrkor och utmaningar och hur vi tillsammans skapar framtidstro i Sverige, säger Stefan Löfven.

Plats för sommartalet:

Rademachersmedjorna (utomhus, friluftsmuseum). Rademachergatan 42, Eskilstruna.

Tider:

11.20 Musikunderhållning

12.00 Statsminister och partiordförande Stefan Löfven talar

Presskontakt:

Jonatan Holst, 072-227 85 35, pressekreterare hos Stefan Löfven

Martin Rynoson, 072-531 55 26, för frågor om evenemanget

Stefan Löfvens program valdagen 9 september8.9.2018 09:00Pressmeddelande

09.40 Statsministern och Ulla Löfven promenerar från Sagerska huset till vallokalen där statsministern röstar. Fototillfälle. Adress: Riksdagshuset 10.30 Statsministern åker i kampanjbuss tillsammans med vallokomotiven, finansminister Magdalena Andersson, utrikesminister Margot Wallström och försvarsminister Peter Hultqvist. Bussen avgår från Gustav Adolfs torg. Fototillfälle. 10.50 Statsministern och vallokomotiven fikar och samtalar med pensionärer i Sundbyberg. Media är välkomna, statsministern och vallokomotiven finns tillgängliga för kortare kommentarer i anslutning till besöket. Adress: Folkets Hus, Sturegatan 12, Sundbyberg. 12.00 Torgmöte i Vällingby centrum. Statsministern håller tal. SSUs förbundsordförande Philip Botström deltar. Media är välkomna, fototillfälle. Adress: Vällingby centrum, Pajalagatan 36. 12.40 Lunch hemma hos en barnfamilj. Media är välkomna, statsministern finns tillgängliga för kortare kommentarer i anslutning till besöket. Adress: Basgränd, Vällingby Anm