Stefan Löfven sommartalar i Eskilstuna

Den 20 augusti klockan 12.00 sommartalar statsminister Stefan Löfven på Rademachersmedjorna på friluftsmuseet i Eskilstuna.

Konferencier för evenemanget är Sörmland partidistrikts ordförande Hans Ekström. Innan talet bjuds det på musikunderhållning.I anslutning till sommartalet håller Stefan Löfven pressträff. Tid och plats meddelas senare.

- För mig är det viktigt att möta människor i hela Sverige. Jag ser fram emot att komma till Eskilstuna och prata med folk om våra styrkor och utmaningar och hur vi tillsammans skapar framtidstro i Sverige, säger Stefan Löfven.

Plats för sommartalet:

Rademachersmedjorna (utomhus, friluftsmuseum). Rademachergatan 42, Eskilstruna.

Tider:

11.20 Musikunderhållning

12.00 Statsminister och partiordförande Stefan Löfven talar

Presskontakt:

Jonatan Holst, 072-227 85 35, pressekreterare hos Stefan Löfven

Martin Rynoson, 072-531 55 26, för frågor om evenemanget

Riddarhustorget 7-9

Socialdemokraterna lovar stärkt eftervård vid förlossning2.6.2018 13:30Pressmeddelande

Alla kvinnor ska få god vård efter förlossningen, oavsett var man bor eller vem man är. Det är en grundläggande trygghetsfråga. Eftervården efter en förlossning ska stärkas, genom nationell likvärdighet och förstärkta resurser till landstingen. Socialdemokraterna vill investera 100 miljoner kronor för en eftervård som upptäcker och behandlar förlossningsskador eller förlossningsrelaterade besvär. Det är en del av det största trygghetsprogrammet i modern tid som socialdemokraterna går till val på.