Stockholms studentbostäder nominerade för bästa webbplats – för tredje året i rad

Stockholms studentbostäders webbplats har nominerats till en av Sveriges bästa kommersiella webbplatser för tredje året i rad. Tävlingen utgår ifrån Sveriges största webbplatsundersökning, genomförd av Web Service Award.

– Vilken wow-känsla, det är en stor ära och känns så himla roligt att vi är nominerade för tredje året i rad. Det här är ytterligare ett kvitto på att vårt utvecklingsarbete med webben och den tonalitet vi använder ger resultat. Nu fortsätter vi att fila ytterligare för att nå ut till våra studenter på ett ännu bättre sätt framöver, säger Marlene Lundkvist, kund- och kommunikationschef på Stockholms studentbostäder.

Web Service Award undersöker vilka webbplatser och intranät som svenskarna är mest nöjda med. Stockholms studentbostäders webbplats, sssb.se, har närmare en miljon besökare varje år och är en av Sveriges fem bästa kommersiella webbplatser enligt undersökningen. Den 25 januari utses vinnarna.

– Vårt kundbemötande är något vi ständigt utvecklar och webben är ofta den plats där våra kunder kommer i kontakt med oss. Därför är det fantastiska nyheter att de studenter som bor hos oss är så nöjda. Men vi är inte klara utan har stora planer för att göra vår webb och vårt kundbemötande ännu mer i linje med vad studenterna efterfrågar, säger Mattias Carrass, vd på Stockholms studentbostäder.

Fakta webbplatsen sssb.se

• Hade över tio miljoner sidvisningar förra året
  • Nästan fyra minuter var den genomsnittliga tiden per användare och gång på sajten
  • Det gjordes över 74 tusen bokningar av bostäder under 2022