Stricct Travel ny partner till Svensk Innebandy

Stricct Travel blir ny arrangemangspartner till Svensk Innebandy. Samtidigt blir företaget huvudpartner till Svenska Cupen. – Det här är ett rejält lyft för innebandyn som kommer att stärka oss ur flera olika aspekter, säger Svensk Innebandys marknads- och arrangemangschef Stefan Jonasson.
Stricct Travels Johan Wallertz och Svensk Innebandys generalsekreterare Mikael Ahlerup. Foto: Per Wiklund

Svensk Innebandy har ett fullspäckat år framför sig med många arrangemang som väntar. Bland annat arrangeras både U19-VM och VM för damer i maj respektive november/december i Uppsala.

För att spetsa till arbetet kring alla arrangemang kommer nu Stricct Travel in som ny arrangemangspartner. Avtalet är skrivet fram till 2023.

– Med sin professionalitet och sitt engagemang kring idrott känns det givet att Stricct Travel ska bli en del av Svensk Innebandy. Både de och vi vill arbeta framåt och hitta lösningar för att optimera allt som ingår i våra arrangemang. Det här är ett rejält lyft för innebandyn som kommer att stärka oss ur flera aspekter, säger Svensk Innebandys marknads- och arrangemangschef Stefan Jonasson.

Stricct Travel blir även huvudpartner till nystartade Svenska Cupen, som kommer att synas och uppmärksammas mycket när innebandyn startar efter sommaren. Målet är att genomföra finalerna på dam- och herrsidan vid ett större evenemang under senhösten – där självklart Stricct blir en viktig del i helhetsupplevelsen.

– Vi är oerhört stolta att få bli en huvudpartner till Svensk Innebandy och bland annat synas och verka tillsammans med världens bästa landslag. Trots ett oerhört tufft år under pandemin väljer vi att fortsätta satsa oss ur den kris som råder i resebranschen, säger Johan Wallertz på Stricct Travel, och fortsätter:

– Innebandy är en av de absolut största sporterna vi har i Sverige, så vår plan är självklart att bli innebandyns leverantör i Sverige. Det är härligt att veta att vår investering även går till alla fina föreningar i Sverige, det gör vårt partnerskap ännu bättre.