Succéföreställningen ”The Sound Of Music” gör ny entré på Lisebergsteatern i Göteborg hösten 2021!

Publik- och kritikerrosade familjeversionen av ”The Sound Of Music” gör åter entré på Lisebergsteaterns scen hösten 2021. Föreställningen spelade för utsålda hus i både Stockholm, Göteborg och Falkenberg under 2018-2019 och nu när den förtrollande musikalupplevelsen för hela familjen tillbaka i Göteborg i höst med premiär den 4 september 2021.

2Entertain - Part of Moment Group

-”The Sound of Music” är en av världens mest populära musikaler och dessutom en av mina absoluta favoritmusikaler. Att äntligen få samla ensemblen och att få komma tillbaka till anrika Lisebergsteatern känns helt fantastiskt. ”The Sound of Music” är en musikal för hela familjen, som alltid ligger rätt i tiden, inte minst nu. Och som vi längtat, det finns inga ord som kan beskriva hur underbart det är att få spela för publik igen i höst, säger Kålle Gunnarsson.

”The Sound Of Music” får nypremiär på Lisebergsteatern i Göteborg den 4 september och spelas fram till den 14 november 2021. Biljetterna släpps torsdagen den 27 maj kl.10.00 via www.showtic.se

The Sound of Music är en glädjefylld kärlekshistoria, kantad av både spänning och härlig musik. Musikalen handlar om den glada, älskvärda och nyfikna guvernanten Maria som totalt förändrar livet för Georg von Trapp och hans sju barn genom att bland annat föra in musik och glädje i deras vardag igen. Musikalen utspelar sig i 1930-talets Österrike innan nazisternas intåg. Österrikiska Maria vill bli nunna men passar inte in i klosterlivet. Maria får därför uppdraget att vara guvernant till barnen von Trapp.

Musiken i musikalen berör människor i alla åldrar och bjuder på några av de mest minnesvärda sånger som någonsin har framförts på en musikalscen, till exempel ”My Favourite Things”, ”Do-Re-Mi”, ”Edelweiss”, ”Climb Ev’ry Mountain”, ”Sixteen Going on Seventeen” och naturligtvis den storslagna titellåten ”The Sound of Music”.

Presenteras av 2Entertain och Stage Fantacy

Regi: Kålle Gunnarsson