SUCCÉVINET GRAND CHÊNE TILLBAKA – FRÅN BIODYNAMISKA MAISON CAZES

Nu är vinet som gjort braksuccé tidigare år äntligen tillbaka med nya årgången: Grand Chêne Sans Soufre Ajouté 2021 från biodynamiska Maison Cazes. Sans Soufre Ajouté betyder ”utan tillsatta sulfiter”, vilket beskriver att inget svavel använts under hela vinifieringen. Jordbruket bedrivs ekologiskt och arbetet i vingård och vinkällare är oerhört minimalistiskt. Artikelnumret är 92089 och priset är 99 kronor per butelj.

LE BEAUJOLAIS NOUVEAU EST ARRIVÉ! ÅRETS SKÖRD FRÅN DOMAINES PIERRE-MARIE CHERMETTE14.11.2022 08:57:16 CET | Pressmeddelande

Le Beaujolais Nouveau est arrivé! Äntligen är det åter dags för det lätta men traditionstunga vinet från den fantastiska producenten Domaines Pierre-Marie Chermette. Beaujolais Nouveau är årets skörd och kan inte köpas förrän tredje torsdagen i november varje år. Du kan dock beställa detta vin från och med måndag den 14 november, för att hinna få det i tid till din butik. Artikelnumret är 53873 och priset är 149 kronor per butelj.