SUCCÉVINET GRAND CHÊNE TILLBAKA – FRÅN BIODYNAMISKA MAISON CAZES

Nu är vinet som gjort braksuccé tidigare år äntligen tillbaka med nya årgången: Grand Chêne Sans Soufre Ajouté 2021 från biodynamiska Maison Cazes. Sans Soufre Ajouté betyder ”utan tillsatta sulfiter”, vilket beskriver att inget svavel använts under hela vinifieringen. Jordbruket bedrivs ekologiskt och arbetet i vingård och vinkällare är oerhört minimalistiskt. Artikelnumret är 92089 och priset är 99 kronor per butelj.

DOMAINE LAROCHE CHABLIS CUVÉE ZERO9.9.2022 09:40:05 CEST | Pressmeddelande

Chablisproducenten Laroche har alltid haft en självklar balans mellan tradition och aktualitet. Domaine Laroche Chablis Cuvée Zero 2020 är producentens uppvisning i hållbart jordbruk och minimalistisk vinifiering. Namnet Zero betyder just noll svavel, tillsatser och påverkan. Den minimala upplagan gör att endast 200 buteljer kan släppas. Finns i Systembolagets beställningssortiment från och med 12 september. Artikelnummer är 58311 och priset är 249 kronor.