Suzanne Reuter i Broadwaymusikal- Humormusikal där kvinnorna sätter tonen

Det har gått åtta år sedan nunnorna rockade loss på Broadway. Svängig musik, en rafflande flykt där Whoopi Goldberg går i kloster – allt samverkade till en internationell musikalsuccé. Den 11 september kommer ”En värsting till syster” till China Teatern i Stockholm.

En värsting till syster

2Entertain - part of Moment Group AB

Älskad för Vår tid är nu, Lorry och Fröken Frimans krig och mycket annat. Lite
otippat ska nu Suzanne Reuter bli musikalartist, intill bl.a Gladys del PilarCharlott Strandberg och Birgitta Rydberg.

Idag har musikalen spelats i över tjugo länder och baseras på Whoopi Goldbergs Hollywoodfilm (Sister Act,1992). Whoopi Goldberg tog ett personligt banklån för att kunna förverkliga sin dröm om denna musikalproduktion. I West End har Goldberg till och med medverkat personligen.

Philadelphia 1977. Dåtidens funk och disco fängslar klubbsångerskan Deloris (Gladys), som drömmer om att bli en ny Donna Summer, men hon blir istället vittne till ett mord. Polisen övertalar Deloris att vittna i utbyte mot skyddad identitet, som nunna i ett kloster, där en syrlig abbedissa (Suzanne) blir hennes chef.

Livet som nunna driver Deloris till vansinne. Dessutom har intresset för kören rasat senaste tiden och under ledning av Syster Maria Lazarus (Charlott) sjunger kören så falskt att bänkarna gapar tomma. Utan kollekt och besökare hotas verksamheten. Tillsammans med sina klostersystrar byter Deloris ut körens repertoar. Nunnornas andliga sånger övergår till både disco och funk, vilket inte abbedissan tänkt sig. Men då är det försent. Gudstjänsterna är fullsatta, när nunnekören tar ut svängarna.
- När de svartvita slöjorna börjar gunga i takt, bryter även en svårflirtad publik ut i
breda leenden, säger regissören Anders Albien.
- Den mäktiga gospelkören får de gotiska takbjälkarna att lyfta. Kören blir en
förlängning av Rockettes svängande höfter och Supremes discotrio. Deloris hämtar
inspiration från musikscener som nunnorna aldrig varit i närhet av, skrattar Albien.

Deloris måste dock kämpa för att bibehålla bilden av sig själv som oskuldsfull nunna och inte avslöja det syndiga, hemliga livet som barsångerska.
Musikalen nominerades i USA till fem Tony Awards, bl.a Bästa Musikal och Bästa musik. För låtarna står Oscars-vinnare Alan Menken, som hämtat sin inspiration från bl.a Barry White, Donna Summer, Supremes och Earth Wind & Fire. Över 6 miljoner har sett musikalen.

Premiär den 11 september på China Teatern i Stockholm. Spelas hela hösten. Biljettsläpp den 12 mars.

Producent: Nanette Hayes

Medproducent: Vicky von der Lancken

Exekutiv Producent: Bosse Andersson

Svensk översättning & regi: Anders Albien

Koreografi: Siân Playsted

Musikaliskt ansvarig: Jan Radesjö

Produceras av: 2Entertain & Vicky Nöjesproduktion

Pressfrågor: Magnus Stråberg 0705-16 60 90.

Music by: Alan Menken
Lyrics by: Glenn Slater
Book by: Cheri Steinkellner & Bill Steinkellner
Additional Book Material: Douglas Carter Beane
Based on The Touchstone Picture Motion Picture “Sister Act” written by Joseph Howard.
Production is presented by arrangement with Joseph Weinberger Ltd. on behalf of MusicTheatre International of New York.

ENSEMBLE

Daniel Palm

En värsting till syster

Första Långgatan 3

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter knappt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och koncernen har fler än 500 medarbetare. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

SANNA NIELSEN ÅKER PÅ STOR JULKONSERTTURNÉ25.5.2021 12:00:00 CEST | Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group I år firar Sanna Nielsen 25 år som artist. Det firar hon genom att åka på en stor rikstäckande turné med julkonserten ”MIN SANNA JUL”, där hon besöker hela 20 städer, från Ystad i söder till Luleå i norr, med start den 19 november. En av Sveriges absolut starkaste röster bjuder på en musikalisk och innerlig julkonsertkväll med ambitionen av att skapa ett kärleksfullt och musikaliskt rum för alla. Biljetterna släpps den 27 maj kl 12.00. ”För mig blir det, med denna konsertturné, första gången på 6 år som jag möter publiken med min egna ”Sanna Jul”. Jag brukar säga att ingen älskar julen lika mycket som jag och den känslan och kärleken till Julen vill jag naturligtvis genomsyrar hela konserten”, säger Sanna Nielsen. I konserten “MIN SANNA JUL” bjuder Sanna på ett musikaliskt fyrverkeri av julmusik, tillsammans med några av Sveriges absolut mest begåvade musiker. Julens låtar förpackas på ett nytt sätt, med musik och musikalitet i alla tempon. Musiken var

Succéföreställningen ”The Sound Of Music” gör ny entré på Lisebergsteatern i Göteborg hösten 2021!25.5.2021 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Publik- och kritikerrosade familjeversionen av ”The Sound Of Music” gör åter entré på Lisebergsteaterns scen hösten 2021. Föreställningen spelade för utsålda hus i både Stockholm, Göteborg och Falkenberg under 2018-2019 och nu när den förtrollande musikalupplevelsen för hela familjen tillbaka i Göteborg i höst med premiär den 4 september 2021.

Magnus Carlsson erövrar Hamburger Börs med en partyversion av succén ”Från Barbados till Gamla Stan”30.3.2021 09:01:06 CEST | Pressmeddelande

2Entertain - part of Moment Group Magnus Carlsson behöver knappast någon yvigare presentation. Med åtta tävlingsbidrag i Melodifestivalen och som sångare i det klassiska bandet Barbados är det få som inte har nynnat på hitsen ”Kom hem” och ”Se mig”. Mångsidigheten gav honom även en plats som en av fyra discodivor i världsgruppen Alcazar samtidigt som Magnus hela tiden varit en av Sveriges största soloartister. Med närmare 40 guld- och platinaskivor, tre Grammisar och en mängd andra utmärkelser, programledarjobb och musikalroller är han en våra mest folkkära artister. Därtill har han turnerat över hela världen under sin gedigna karriär och har en låtskatt likt få andra i branschen. Nu laddar Magnus Carlsson för ett av sina största projekt någonsin - med anrika Hamburger Börs i Stockholm som adress med premiär den 16 september. ”Jag kommer äntligen få chansen att leverera extra allt med extra allt. En show som inbjuder till fest och ren glädje, och jag ger mig inte förrän hela Hamburger

Martin du Hane har utsetts till ny tf VD och Koncernchef för Moment Group22.3.2021 11:18:35 CET | Pressmeddelande

Styrelsen har utsett Martin du Hane till ny tf VD/Koncernchef för Moment Group. Han är sedan februari 2020 tf Group CFO i bolaget och kommer att inneha båda befattningarna tills en permanent VD/Koncernchef är på plats. Martin du Hane tar över som tf VD/Koncernchef idag den 22 mars och tidigare tf VD/Koncernchef Otto Drakenberg kommer att vara kvar i bolaget fram till den 31 maj för att bistå i specifika frågor. Styrelsen har påbörjat rekryteringsprocessen för att finna en permanent VD/Koncernchef med målsättningen att ha en person på plats under hösten.

SUPERHYLLADE  ”OH WHAT A NIGHT” BLIR ONLINE EVENT 16 APRIL 22.3.2021 09:00:00 CET | Pressmeddelande

2Entertain - part of Moment Group För nästan precis ett år sen spelades ”Oh What a Night” med fyra av Sveriges främsta musikalartister David Lindgren, Peter Johansson, Robert Rydberg och Bruno Mitsogiannis för utsålda arenor runt om i Sverige. Arenaturnén sågs av över 50.000 fans och kröntes med spelning i ett fullsatt Ericsson Globe den 6 mars. Nu gör artisterna bakom succén ett efterlängtat online event, inspelat LIVE på China Teatern. Eventet sänds exklusivt fredagen den 16 april. - Vi fick så otroligt mycket fin feedback från alla håll när vi gjorde ”Oh What a Night” för ett år sen. Kändes verkligen som vi fyllde ett tomrum, berättar Peter Johansson. - Ja, och nu har ju folk ett tomrum till att fylla, abstinensen efter musik och upplevelser, så det ska bli fantastiskt kul att få göra detta, fyller David Lindgren i. Artisterna och de nära vännerna har lagt mycket tid på rätt upplägg för eventet. Det kommer att bjudas på en härlig mix av unika unplugged-versioner av artisternas favor