We Fight Covid

Svenska folket tackar vårdpersonalen genom nytt initiativ

Dela

Den svenska vården är under stor press. För att uppmärksamma vårdpersonalens hårda arbete lanseras nu Hjältetacket - ett ideellt initiativ inom WeFightCovid.org. Genom Hjältetacket kan allmänhet och företag dels skapa digitala hälsningar till vårdpersonalen och även förse dessa med erbjudanden som ger dem lite extra guldkant i hårda tider.

“Det är en otrolig svår situation, och vi vill alla förändra och förbättra förutsättningarna för all vårdpersonal som kämpar mot pandemin. Detta hoppas vi ska göra verklig skillnad i vardagen för alla de hjältar som kämpar, och att det blir ett konkret sätt för svenska folket att hylla dessa personers insatser för vårt samhälle”, säger Dan Castillo på WeFightCovid.

”Vi kan alla hjälpa till och det här är vårt sätt att bidra. När vår normala verksamhet ofrivilligt sattes på paus valde vi att istället använda vår tid och kompetens till detta viktiga initiativ, vilket känns bra i magen säger Peter Winitsky, VD på Creative Meetings.

Genom Hjältetacket får anställda inom hälso- och sjukvården i hela landet möjlighet att få guldkant i sin vardag genom erbjudanden från företag som LIDL, Nordic Choice Hotels, ICA Maxi, Circle K, Nordic Wellness, Viaplay, Viking Line, Astrid Lindgrens Värld med flera. Hjältetacket pågår under maj månad, med reservation för hur situationen i vården utvecklas ihop med smittspridningen i Sverige.

Så fungerar det:  

Personer som vill skicka in sina tack och önska guldkant till landets vårdpersonal går in på hemsidanwww.hjaltetacket.se. Nominerade medarbetare inom vården kommer sedan få ta del av såväl dessa digitala tack som olika erbjudanden. 

För eventuella frågor:

Carl Knutas, projektledare, 0736-33 55 23, carl@creativemeetings.com

Om WeFightCovid: 

WeFightCovid är ett ideellt initiativ som mobiliserar privatpersoner, organisationer och företag för att slåss mot coronaviruset. WeFightCovid.org

Om Creative Meetings: 

Creative Meetings är en eventbyrå som sedan 1999 producerat företagsevent för att hjälpa organisationer kommunicera genom kloka möten. 

Bilder

Om

We Fight Covid
We Fight Covid
Sveavägen 98,
113 50 Stockholm

https://wefightcovid.org/

Följ We Fight Covid

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från We Fight Covid

WeFightCovid faciliterar order av en miljon munskydd till Attendo8.5.2020 10:46:58 CESTPressmeddelande

Bristen på skyddsmaterial inom vården är fortsatt stor på många håll och svårigheterna att säkra kvalitetsprodukter växer. Den enorma globala efterfrågan, i kombination med ökade exportrestriktioner, skapar en svårnavigerad och ständigt föränderlig marknad för skyddsutrustning. Det ideella initiativet WeFightCovid jobbar kontinuerligt med att hitta nya vägar att säkra skyddsmaterial från bland annat Kina, och har i dagarna lyckats facilitera en order åt vårdkoncernen Attendo bestående av en miljon munskydd.

Initiativ för gratis fordon till vårdpersonal växer – får ytterligare över 225 bilar och motorcyklar22.4.2020 11:46:19 CESTPressmeddelande

WeFightCovids initiativ med gratis bilar och motorcyklar till vårdpersonal växer och nu ansluter Volvo Cars och BMW Group med ytterligare 225 fordon. Efterfrågan är stor och den senaste veckan har över 200 bilar och ett antal motorcyklar lånats ut runt om i landet. I samarbete med Volvo Cars, BMW Group, Yamaha Motor, Hertz, OKQ8, Sixt och Volvo Car Mobility M finns det nu 425 fordon till förfogande för vårdpersonal, med mål att ytterligare skala upp så länge behovet finns.

200 gratis bilar till vårdpersonal genom nytt samarbete1.4.2020 16:15:55 CESTPressmeddelande

WeFightCovid bidrar nu tillsammans med Hertz, OKQ8, Sixt och Volvo Car Mobility genom varumärket M med 200 bilar till vårdpersonal. Initiativet ska bidra till att vårdpersonal utan tillgång till bil på ett säkert och snabbt sätt ska kunna ta sig till och från sin arbetsplats utan att riskera exponering av Covid-19 i kollektivtrafiken. Initiativet inleds med en månads testperiod, med målet att skala upp.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum