Sveriges Team 16 spelar i turnering i Ryssland 12-14 april

Anders Lundberg, huvudcoach för Sveriges Team 16, har tagit ut truppen till en 4-nationersturnering i Almetyevsk, Ryssland, under tiden den 12-14 april 2019.

Deltagande länder är Finland, Ryssland, Sverige och Tjeckien.

SPELPROGRAMMET
12-14/4 2019. 4-nationersturnering i Almetyevsk, Ryssland

Fredagen den 12 april 2019
12/4 klockan 15.00 Tjeckien-Sverige, Neftyanik Ice Rink,Almetyevsk, Ryssland
12/4 klockan 18.30 Ryssland-Finland, Neftyanik Ice Rink,Almetyevsk, Ryssland

Lördagen den 13 april 2019
13/4 klockan 15.00 Sverige-Finland, Neftyanik Ice Rink,Almetyevsk, Ryssland
13/4 klockan 18.30 Ryssland-Tjeckien, Neftyanik Ice Rink,Almetyevsk, Ryssland

Söndagen den 14 april 2019
14/4 klockan 15.00 Finland-Tjeckien, Neftyanik Ice Rink,Almetyevsk, Ryssland
14/4 klockan 18.30 Ryssland-Sverige, Neftyanik Ice Rink,Almetyevsk, Ryssland

OBS! Alla matchtider anges alltid i lokal tid

OBS! Med reservation för eventuella ändringar

SVERIGE

26. Victor Stjernborg
27. Robin Karlsson
28. Simon Robertsson

Ishockeyns stämma avslutad: Anders Larsson omvald som ordförande och direkt upp- och nedflyttning till SHL och Hockeyallsvenskan införs15.6.2019 10:28:44 CESTPressmeddelande

Idag lördag den 15 juni avslutades Svenska Ishockeyförbundets Förbundsmöte i Stockholm. Anders Larsson omvaldes till ordförande och förbundsmötet beslutade att från säsongen 2020/21 införa direkt upp- och nedflyttning av ett (1) lag mellan serierna på förbundsnivå inom herrishockeyn. I övrigt beslutade Förbundsmötet att förstärka det regionala stödet till ishockeyföreningarna i hela landet genom regionala s.k. sportkontor.

Direkt upp – och nedflyttning mellan SHL, Hockeyallsvenskan och Hockeyettan föreslås från säsongen 2020/2129.5.2019 11:14:31 CESTPressmeddelande

Idag presenterar Svenska Ishockeyförbundets styrelse sitt förslag på hur modell för upp- och nedflyttning i SHL, Hockeyallsvenskan och Hockeyettan bör se ut framöver. Förslaget är att istället för som i nuvarande modell där två lag från underliggande serie har möjlighet att kvalificera sig, från säsongen 2020/21 införa direkt upp- och nedflyttning av ett (1) lag mellan serierna på förbundsnivå inom herrishockeyn. Styrelsens förslag bygger på att ligorna är med och bestämmer vilken modell som ska gälla för att avgöra vilka dessa lag är.

Ishockey-VM 2025 spelas i Sverige24.5.2019 10:41:17 CESTPressmeddelande

Sedan två veckor har det pågått en riktig ishockeyfest i Bratislava, Slovakien. En hockeyfest som kommer tillbaka till Sverige år 2025 efter att Internationella Ishockeyförbundet (IIHF) idag utsett Sverige till arrangör för ishockey-VM år 2025. Ishockey-VM har de senaste åren verkligen varit riktiga ishockeyfester, både på plats i arenan och framför TV:n. Vi minns upplevelserna och bilderna från Köln och Köpenhamn där en gul vägg av svenska fans lyfte fram Tre Kronor till dubbla VM-guld. Nu får alla fans, men också de som ännu inte upptäckt ishockeyn chansen att uppleva samma hockeyfest i Sverige igen.