Swedish music tech wonder to be showcased globally
Spotify and Soundcloud are two famous brands in the music tech sector, but there are also several other successful Swedish companies that work with tools for digital music production and innovative music accessories, among other areas. In Stockholm, the industry accounts for a large share of the total investment in the technology sector, and Sweden boasts many successful start-ups while remaining one of the world’s most successful music exporters in relation to GDP.
This is the starting point for the initiative The Creative Nation: Swedish Music and Innovation which the Swedish Institute will launch globally this autumn in cooperation with Swedish embassies across the world. An exhibition tells the story about Swedish music and technological inventions, from the zipper, dynamite and the first gramophone recordings to Skype, Minecraft and artists like Zara Larsson. In addition, hackathons will be arranged – events where a group during a limited time programmes or develops something new. Participants will be able to produce prototypes for their own music tech products based on software and technology from leading Swedish companies.
The premiere of the hackathon will be held Saturday 8 September at 12 noon at the Music Tech Fest at KTH in Stockholm. Ensuing hackathons will be conducted at embassies around the world in collaboration with Music Tech Fest.
Susanna Le Forestier, Head of the unit for Thematic communication and analysis at the Swedish Institute said:
'Many people around the world have heard Swedish music, listened to Spotify, or used a Swedish invention in their everyday lives. We see a great international interest in Swedish innovations and what in Swedish society that has brought this phenomenon about. This initiative offers opportunities to talk about these things with everyone from music lovers to people who might want to invest in Sweden.'
Music Tech Fest takes place 3–9 September. If you want to cover the festival and the implementation of the first hackathon, please apply for a press accreditation here: https://musictechfest.net/press-2018/
For more information about The Creative Nation: Swedish Music and Innovation, please contact project manager Oskar Röhlander, oskar.rohlander@si.se, +46 733 368 939.
Contacts
Åsa GarnertPress Officer
Tel:+46 8 453 78 91 +46 73 336 89 37asa.garnert@si.seAbout Svenska institutet
The Swedish Institute is a public agency that promotes interest and confidence in Sweden around the world. SI seeks to establish cooperation and lasting relations with other countries through strategic communication and exchange in the fields of culture, education, science and business.
Subscribe to releases from Svenska institutet
Subscribe to all the latest releases from Svenska institutet by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.
Latest releases from Svenska institutet
Banbrytande konst på Svenska institutet Paris29.2.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Som första svenska institution visar Svenska institutet Paris upp den så gott som okände konstnären Lars Fredriksons banbrytande konst. I utställningen ”Suivre les ondes” sätts hans konstnärskap i dialog med Anastasia Ax och Christine Ödlund, två nutida konstnärer som delar en stark valfrändskap med Lars Fredriksons visionära skapande.
Sverigebilden 2023: Stabil men utmanad15.2.2024 06:45:00 CET | Pressmeddelande
Bilden av Sverige är sedan flera år stabil och positiv i stora delar av världen. I vissa delar har den dock förändrats under 2023. Svenska institutets årsrapport som publiceras idag visar att Sverigebilden har förbättrats i västländer, samtidigt som den har försämrats i vissa länder i Mellanöstern, Nordafrika och Asien. Trots de motsägelsefulla bilderna är Sveriges nationsvarumärke starkt.
Sverigebilden i Mellanöstern och Asien har försämrats men en majoritet är fortsatt positiv14.12.2023 07:15:00 CET | Pressmeddelande
Svenska institutets undersökning av Sverigebilden i Mellanöstern och Asien visar att koranbränningar och felaktiga budskap om att den svenska staten kidnappar muslimska barn har bidragit till en försämrad bild av Sverige. Dock har fler fortsatt en positiv uppfattning om Sverige än en negativ. Hög livskvalitet och engagemang i miljöfrågor anses vara landets främsta styrkor.
Sverige tappar en placering men är fortfarande tio-i-topp i Nations Brands index 20232.11.2023 07:00:00 CET | Pressmeddelande
Nation Brands Index 2023 visar att Sverige även i år återfinns bland de tio starkaste nationsvarumärkena. Sverige rankas som nummer tio, vilket är en placering lägre än 2022. Sveriges varumärke, när det rangordnas i förhållande till andra länder, står stabilt i stora delar av världen men har försämrats betydligt i Saudiarabien.
Sara-Vide Ericsons konst visas i stor separatutställning i Paris10.10.2023 11:35:19 CEST | Pressmeddelande
Sara-Vide Ericson är en av sin generations mest inflytelserika konstnärer. Höstens utställning på Svenska institutet Paris är hennes första separatutställning utanför Norden och består av ett tjugotal nya målningar skapade specifikt för Svenska institutet.
In our pressroom you can read all our latest releases, find our press contacts, images, documents and other relevant information about us.
Visit our pressroom