Swedish Regional Airline BRA launches Environment Class

BRA ENVIRONMENTAL CLASS is not a traditional class with boarding before everyone else, the opportunity to bring huge bags at no cost. It is simply about making it even easier for everyone to make a greener choice when booking the flight.

Flying in BRA Miljö Class costs SEK 300 in addition to the ticket price and is bookable as of Wednesday March 13.

"With BRA Miljö Class we want to try to get more people to choose a greener alternative, so that together we contribute to the goal of a fossil-free domestic flight in 2030," says Ulrika Matsgård, who is commercial manager of BRA.

- It is the emissions that need to be reduced, not the travel. Through our new investments, we want to help reduce the climate footprint from flying,” says Ulrika Matsgård.

This is the BRA Environment Class:

Biofuel - We fly with biofuel to reduce fossil carbon dioxide emissions. The advantage of biofuels compared to ordinary aviation fuel is that there is no net increase in carbon dioxide in the atmosphere.

Climate compensation - In cooperation with a large and well-known partner, we climate compensate for emissions of our flights. For the best quality choice, BRA has chosen a Gold Standard certified project. When we climate compensate, we invest in projects that reduce carbon dioxide emissions elsewhere at least to the same level as our emissions.

BRA flyger till Stockholm Bromma, Göteborg, Malmö, Umeå, Visby, Kalmar, Ronneby, Sundsvall, Helsingborg/Ängelholm, Östersund, Växjö, Trollhättan, Halmstad, Jönköping, Kristianstad, Norrköping, Sälen, Helsingfors, Berlin, Lyon.

Nytt direktflyg från Växjö till Sälen Trysils fyra skidorter med klimatkompenserat flyg i vinter22.5.2019 07:00:00 CESTPressmeddelande

Nu är det klart. Inrikesflygbolaget BRA flyger i vinter direkt mellan Växjö och Sveriges nyaste flygplats, Scandinavian Mountains Airport. Med nya flyget nås fyra skidorter i Sälen Trysil, Skandinaviens största skidområde, på cirka två timmar. Flygplatsen öppnar i december 2019 och BRA är första flygbolaget med flygningar till Sälen Trysil – alla helt klimatkompenserade.

Nytt direktflyg från Malmö till Sälen Trysils fyra skidorter med BRA i vinter22.5.2019 07:00:00 CESTPressmeddelande

Nu är det klart. Inrikesflygbolaget BRA flyger i vinter direkt mellan Malmö och Sveriges nyaste flygplats, Scandinavian Mountains Airport. Med nya flyget nås Sälen Trysils fyra skidorter, Skandinaviens största skidområde, på cirka två timmar. Flygplatsen öppnar i december 2019 och BRA är första flygbolaget att erbjuda flyg till Sälen Trysil – alla helt klimatkompenserade.

Direktflyg från fem städer till Skandinaviens största skidområde när BRA är först ut till nya Scandinavian Mountains Airport – Sälen Trysil22.5.2019 07:00:00 CESTPressmeddelande

Nu är det klart. Inrikesflygbolaget BRA flyger i vinter direkt mellan Stockholm Bromma, Göteborg, Malmö, Ängelholm, Växjö och Sveriges nyaste flygplats i Sälenfjällen: Scandinavian Mountains Airport. Med nya, klimatkompenserade direktflyget nås Skandinaviens största skidområde med fyra skidorter på cirka två timmar.

Nytt direktflyg från Göteborg till Sälen Trysils fyra skidorter med BRA i vinter22.5.2019 07:00:00 CESTPressmeddelande

Nu är det klart. Inrikesflygbolaget BRA flyger i vinter direkt mellan Göteborg och Sveriges nyaste flygplats, Scandinavian Mountains Airport. Med nya flyget nås Sälen Trysils fyra skidorter, Skandinaviens största skidområde på cirka två timmar. Flygplatsen öppnar i december 2019 och BRA är första flygbolaget att erbjuda flygresor till Sälen Trysil – alla helt klimatkompenserade.