TechSverige

TechSveriges experter är på plats i Almedalen

TechSverige är på plats under årets Almedalsvecka. Kontakta oss gärna om du behöver en expert till ditt arrangemang. Vi kan bidra med kunskap, tyckande och kloka insikter om allt ifrån tech och digitalisering till frågor om hållbarhet, demokrati, kompetensförsörjning, cybersäkerhet, välfärdsteknik och digital infrastruktur.

TechSveriges experter är i Almedalen. Från vänster uppifrån: Ellinor Bjennbacke, Fredrik Sand, Peter Kjäll, Ana Andric, My Bergdahl, Frida Faxborn, Åsa Zetterberg, Christina Ramm- Ericson

Inför valet i höst och kommande mandatperiod har tech och digitalisering en given plats på agendan. Låt TechSveriges experter bidra med värdefull kunskap till ditt program i Almedalen.

Den digitala revolutionen har förändrat samhället i grunden och ritat om spelplanen för såväl medborgare som företag och offentliga aktörer. Parallellt har techsektorn klivit fram som Sveriges nya basindustri - en garant för tillväxt, sysselsättning och konkurrenskraft och en accelerator av ett hållbart, demokratiskt samhälle.

- Digitaliseringen innebär stora möjligheter för tillväxt, för välfärd, för strävan mot ett mer hållbart samhälle och för demokratins utveckling. Med hjälp av ny teknik och innovativa IT-lösningar utvecklar vår bransch verksamheter och affärer, ökar tillgänglighet och effektivitet inom både privat och offentlig sektor, säger Åsa Zetterberg, förbundsdirektör TechSverige.

TechSverige, en bransch- och arbetsgivarorganisation för företag inom techsektorn, är på plats under årets Almedalsvecka. Vi kan bidra med insikter, inspel och tyckande om allt ifrån tech och digitalisering till frågor om hållbarhet, demokrati, kompetensförsörjning, cybersäkerhet, välfärdsteknik och digital infrastruktur.

Vi som är på plats:

Åsa Zetterberg, förbundsdirektör TechSverige
Under Almedalsveckan vill jag och mina kollegor gärna dela med oss av vår kunskap om digitaliseringens påverkan på samhället, men också prata och diskutera kring vad som behövs framåt om Sverige ska vara en digitalt och innovativt ledande nation även i framtiden.

Kontakta gärna Åsa.

Christina Ramm-Ericson, näringspolitisk chef
Kommenterar gärna det politiska läget inom techsektorn, samt generellt kring digitaliseringens framtidsutmaningar, möjligheter och påverkan på samhället.

Kontakta gärna Christina.

Ana Andric , näringspolitisk expert kompetensförsörjning/utbildning och jämställdhet
Pratar gärna om frågor som rör såväl techsektorns som hela samhällets behov av digital kompetens; om utbildnings- och kompetensutveckling generellt samt om jämställdhet, inkludering och arbetskraftsinvandring.

Kontakta gärna Ana.

Frida Faxborn, näringspolitisk expert hållbarhet
Pratar gärna om frågor som rör hållbarhet och offentlig upphandling.

Kontakta gärna Frida.

Fredrik Sand, näringspolitisk expert cybersäkerhet och AI
Pratar gärna om frågor som rör digitalisering, innovation, etik- och ansvarsfrågor samt AI och cybersäkerhet.

Kontakta gärna Fredrik.

My Bergdahl, näringspolitisk expert IT- och telekominfrastruktur samt juridik
Pratar gärna om 5G, telekom, bredbandsutbyggnad, IoT, reglering, konsumentförtroende och konkurrenskraft.

Kontakta gärna My.

Peter Kjäll, näringspolitisk expert healthtech och välfärdsteknik
Pratar gärna om frågor som rör den digitala transformationen av hälsa, vård och omsorg och om hur innovativ teknik kan skapa nytta inom svensk välfärd.

Kontakta gärna Peter.

Ellinor Bjennbacke, opinions- och utvecklingschef
Pratar gärna om techsektorns betydelse för samhällsutvecklingen.

Kontakta gärna Ellinor.

Vi kommer självklart också arrangera egna aktiviteter under Almedalsveckan. Besök gärna vårt seminarium "Digitalisering för hållbarhet, innovation och tillväxt" den 5 juli klockan 13.45.

Har du frågor om våra aktiviteter och vår närvaro under Almedalsveckan går det bra att kontakta:
Alexandra Heymowska, kommunikatör och pressansvarig, TechSverige.

TechSverige

08-7626900https://www.techsverige.se/

TechSverige är en bransch- och arbetsgivar­organisation för alla företag inom techsektorn, med uppdrag att tillsammans med medlemmarna skapa bästa möjliga villkor för en världsledande techsektor i Sverige. Bland våra över 1 400 medlems­företag – som sammantaget har närmare 100 000 medarbetare i Sverige – återfinns allt ifrån små startup bolag med få anställda, till stora, multinationella företag med tusentals anställda runtom i världen.

Följ TechSverige

Senaste pressmeddelandena från TechSverige