Thomas Petersson i regi av Edward af Sillén tar komiska komedin ”DubbelTrubbel” till Krusenstiernska Teatern sommaren 2018!

Komiskt kaos på Krusenstiernska Teatern i Kalmar sommaren 2018! Thomas Petersson och Edward af Sillén kommer med prisvinnande farsklassiker ”DubbelTrubbel” till en av Sveriges vackraste sommarscener. Premiär äger rum den 28 juni och föreställningen spelas torsdagar- lördagar fram till den 28 juli 2018. Biljetterna släpps torsdag den 14 december.

Foto: Bo Håkansson

2Entertain - Part of Moment Group

Denna farsklassiker, av franske mästaren Marc Camoletti, får nu nytt liv i händerna på en stjärnspäckad ensemble: Thomas Petersson, Johan Petersson, Sussie Eriksson, Anna-Karin Palmgren samt kalmariterna Martin Rydell och Anna Rydell.

Handlingen:

I en lyxig sommarstuga i Kalmar har Bernard planerat den perfekta helgen tillsammans med sin älskarinna Sanna. Han har till och med ordnat en privat kock, för att sätta guldkant på romantiken. Hans fru Monica är på väg till tåget för att spendera helgen med sin mamma, och hans bästa vän Robert är på väg över för att sova i gästrummet, som ett perfekt alibi. Planen är idiotsäker! Vad skulle möjligtvis kunna gå fel…? Allt, visar det sig!

Robert har ingen aning om varför han egentligen är inbjuden, och Bernard har ingen aning om att hans fru och Robert egentligen är hemliga älskare, så Monica väljer plötsligt att stanna hemma. Ännu värre blir det när kocken Susanne av misstag blir förväxlad med älskarinnan Sanna, medan älskarinnan inte har en aning om hur man lagar mat! Mixa samman alla dessa ingredienser och du får en svindlande soppa…Nu är det upp till Bernard och Robert att i hisnande tempo tillsammans trassla sig ur denna snurriga situation, medan förvecklingarna står som spön i backen.

Ensemble:

Thomas Petersson gjorde scendebut redan 1972 i skolpjäsen ”Tusse Trumpen”. Han fick därefter sitt stora genombrott mycket tack vare sin briljanta, knivskarpa och pricksäkra ståupp-komik. Han har ofta setts i TV-program som tex ”Släng dig i brunnen”, ”Prat i kvadrat” och ”Time Out”. Thomas har även genom åren haft stora framgångar med egna farser runt om i hela landet.

Susanne Maria "Sussie" Eriksson är en del av R.E.A-gänget och har genom åren medverkat i flertalet långfilmer, krogshower, teateruppsättningaroch musikaler som t.ex ”Les Misérables”, ”ABBA -The True Story”, ”Little Shop Of Horrors” och ”Mamma Mia”. Sussie har också setts i succéfilmer som "Lilla Jönssonligan” och "Adam och Eva” och är just nu aktuell i tv-serien ”Ack Värmland”.

Johan Petersson kan titulera sig som programledare, skådespelare, producent och programutvecklare. Johan inledde sin karriär som programledare för ”Disney Klubben” och har bl.a medverkat flitigt i TV-serier som ”Bröderna Fluff”, ”Hem till Midgård”, ”Doktor Mugg” samt humorprogrammen ”Partaj” / ”Café Bärs”. Johan tilldelades också ”Kristallen” för årets humorprogram (2013).

Anna-Karin Palmgren varvar skådespelar yrket med jobbet som undersköterska, har flitigt spelat teater sedan 1995 och medverkat i flertalet farser så som exempelvis ”Vem vill inte bli miljonär” och ”Hederlige Harry” tillsammans med maken Thomas Petersson.

Martin Rydell och Anna Rydell Kalmariter som flitigt medverkat i revyer och turnerat med egna barnteatern ”Duran och Mollan” genom åren. Anna har medverkat fem säsonger på Krusenstiernska teatern och Martin går in i sin tredje. De har vunnit Revy-SM tre år i rad med ”Kalmarsunds revyn” (2014-2016).

Originalmanus: Marc Camoletti

Regi och svensk översättning: Edward af Sillén

Producent: Bosse Andersson, 2Entertain

Medproducent: Vicky von der Lancken, Vicky Nöjesproduktion

För mer info sewww.showtic.se/dubbeltrubbel

Pressansvarig: Rickard Werecki, tfn:0707178008 pr@werecki.com
Werecki promotion company www.werecki.com

2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar artister till företagskunder och driver fem teaterarenor. 2Entertain driver också biljettbokningssajten SHOWTIC.se – se mer på 2Entertain och Showtic.

Åvägen 17F

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 1,8 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

"Minns du mig?" - turnén slår försäljningsrekord och nu är det klart att turnén även kommer till Stockholm och Maximteatern15.12.2017 15:45Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Relationskomedin MINNS DU MIG?- med Annika Andersson och Thomas Petersson i huvudrollerna - har gjort succé bland kritiker och publik under hösten på Lisebergsteatern. Den 20 november släpptes biljetterna till vårens Sverige-turné och efter bara tre dagar blev ett flertal föreställningar slutsålda och har fått kompenseras med extrainsatta föreställningar i flertalet städer. Nu kan det bekräftas att turnén förlängs och kommer avsluta sitt segertåg med sex föreställningar på Maximteatern i Stockholm i slutet på april. ”Publiken har uppenbarligen nåtts av snacket kring att det är en föreställning som absolut bör ses. Vi har släppt upp nästan alla möjliga dagar och speltider i nuläget och ligger ändå på över 70% beläggning redan nu. Vi försöker hitta så många möjligheter som möjligt att spela föreställningen och igår lyckades vi få till ett sista efterlängtat turnéstopp.” säger producenten Christoffer Bendixen, 2Entertain. ”Skrattfest med igenkänning, värm

TOMAS LEDIN ADDERAR EXTRA FÖRESTÄLLNINGAR I GÖTEBORG29.11.2017 06:00Pressmeddelande