Tillgänglighetsarenan bjuder på rullstolsrally i Almedalen

Den 1 juli 2019 arrangerar Tillgänglighetsarenan för fjärde året i rad en arena med syfte att lyfta ämnet tillgänglighet under Almedalsveckan.

Tillgänglighetsarenan bjuder på poolmingel, lekar med tillgänglighetsfokus samt på sin succé till rullstolsrally.

- I år tävlar bland annat Carolina Klüft och Thomas Fogdö, så det lovar bli spännande dueller, säger Henrik Hjelmberg, kommunikationschef på Parasport och medarrangör av Tillgänglighetsarenan.

Tidigare har ministrar, näringslivsledare och personer från tillgänglighets-Sverige ställt upp för att uppmärksamma utmaningarna som personer med nedsatt rörelseförmåga stöttar på.

Bakom initiativet Tillgänglighetsarenan står Parasport Sverige, SPF Seniorerna, DHR, Scandic och Hissförbundet.

Asfaltera Visby innerstad inför Almedalen!30.5.2018 07:00:00 CEST | Pressmeddelande