Tobias Baudin besöker Krokom och Östersund

Under tisdagen och onsdagen den 9-10 augusti besöker Socialdemokraternas partisekreterare Tobias Baudin Krokom och Östersund.

– Valet den 11:e september handlar om vilket ledarskap Sverige ska ha de kommande fyra åren. Magdalena Andersson är en ledare som visar på både handlingskraft och kompetens. Mot henne står en moderatledare som gång på gång visar att han inte är redo för uppgiften. Det ser jag fram att prata med Krokom- och Östersundsborna om, säger Tobias Baudin.

Dagen innehåller följande programpunkter. Media hälsas välkomna till samtliga.

Tid finns för intervju. Vänligen kontakta pressekreterare.

Tisdag 9 augusti

14:00     Besök vid äldreboendet Blomstergården, Krokom.
Partisekreteraren besöker äldreboendet Blomstergården tillsammans med oppositionsråd Maria Jacobsson för att prata med boende och personal om vad som står på spel i det kommande valet.

15:15     Kampanj med Krokoms arbetarekommun utanför ICA Nälden.
Samtal med Krokomsborna om det kommande valet och vilket ledarskap de vill se för Sverige.

17:30     Dörrknack i Krokom tillsammans med Krokoms arbetarekommun.

Onsdag 10 augusti

10:30     Kampanj på stan med Östersunds arbetarekommun.

Samtal med Östersundsborna om det kommande valet och vilket ledarskap de vill se för Sverige.

Julia Grabe, pressekreterare

073-076 33 97, julia.grabe@socialdemokraterna.se

Socialdemokraterna i Sverige och Finland: Stärk EU:s hybridförsvar och inför striktare sanktioner för Ryssland22.4.2024 17:38:23 CEST | Pressmeddelande

Socialdemokraterna I Sverige och Finland presenterar nya förslag för att stärka EU:s hybridförsvar och ställer gemensamma krav på nya sanktioner för att strypa Putins krigskassa. Detta gjordes efter ett gemensamt besök vid finsk-ryska gränsen av Magdalena Andersson, partiordförande för svenska Socialdemokraterna och Antti Lindtman, partiledare för finska Socialdemokraterna.